Kobieta-bumerang mówi: "Rzucam Cię!", na co mężczyzna-bumerang odpowiada: "Jeszcze do mnie wrócisz!"

PORADNIK: Boomerang na Instagramie

Kobieta-bumerang mówi: "Rzucam Cię!", na co mężczyzna-bumerang odpowiada: "Jeszcze do mnie wrócisz!"

Boomerangi to zapętlone sekwencje zdjęć odtwarzane do przodu i do tyłu. Można je tworzyć zarówno za pomocą Instagrama, jak i poprzez oddzielną aplikację o nazwie Boomerang (Google Play / App Store). Twórcy Instagrama umożliwi tworzenie boomerangów już w 2015 roku, promując je wówczas hasłem: To nie zdjęcie. To nie gif. To Boomerang!

Jak działają boomerangi?

Aplikacja wykonuje bardzo szybką serię wielu zdjęć. Następnie zapętla je w nieskończoność jako kilkusekundowe wideo w formacie mp4, odtwarzane automatycznie do przodu i do tyłu. Dzięki temu nagranie przypomina gifa, ale nie ma żadnych przeskoków pomiędzy jego zakończeniem, a ponownym rozpoczęciem.

Gotowy boomerang możesz nie tylko opublikować na Instagramie, ale też na Facebooku albo przesłać poprzez dowolną aplikację lub po prostu zapisać w pamięci telefonu.

Jak nagrać pierwszego boomeranga?

1. Odpal Instagrama na swoim smartfonie.
2. Włącz tryb aparatu (możesz to zrobić klikając w ikonę aparatu albo przesuwając po ekranie palcem z lewej do prawej).
3. Z menu przy lewej krawędzi ekranu wybierz tryb o nazwie Boomerang (ikona nieskończoności).
4. Następnie przytrzymaj palcem ikonę boomeranga, aby coś nagrać. Im dłużej ją przytrzymasz, tym dłuższego nagrasz boomeranga. Nagrywany obiekt powinien się poruszać albo powinieneś wykonywać jakiś ruch smartfonem.
5. Po zakończeniu nagrywania od razu zobaczysz efekt. Możesz też podrasować boomeranga, nakładając na niego filtry lub naklejki, czy też używając jednego z efektów specjalnych (Slowmo, Echo, Duo).
6. Aby opublikować boomeranga, wybierz Wyślij do. Jeśli chcesz go po prostu zapisać, wybierz ikonę strzałki w dół.

Popularność boomerangów

Na Instagramie opublikowano już przeszło 6 mln postów z hashtagiem #boomerang. To niedużo zważywszy na fakt, że najpopularniejsze hashtagi na Instagramie były już używane setki milionów razy. Boomerangi są jednak bardziej stworzone pod relacje niż posty.

Z boomerangów chętnie korzystają nie tylko młodsi użytkownicy, ale też gwiazdy. W zeszłym roku Harpersbazaar zrobił nawet zestawienie najlepszych boomerangów wykonanych przez celebrytów.

Oryginalne pomysły na wykorzystanie tego kreatywnego formatu znajdziesz także na YouTube.

Potrzebujesz więcej inspiracji? Zajrzyj na oficjalną stronę Instagrama.

Obserwuj Rysuję fejsbuki na
Rysuję fejsbuki na LinkedInie
Rysuję fejsbuki na Facebooku
Rysuję fejsbuki na Instagramie
Rysuję fejsbuki na X
Rysuję fejsbuki na TikToku

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *