Facebook i Instagram przedstawione jako pożeracze czasu. Naprzeciwko stoi Mark Zuckerberg z metrem krawieckim, który udostępnia wszystkim użytkownikom licznik czasu spędzonego w jego aplikacjach

Facebook i Instagram zmierzą, ile poświęcasz im czasu

Mark opomiarował czas spędzany przez Ciebie na Facebooku i Instagramie ⏱

Na fejsie sprawdzisz go w zakładce Ustawienia i prywatność, wybierając Czas spędzony na Facebooku. Na Instagramie – w Ustawieniach konta, a następnie klikając Twoja aktywność.

W obu aplikacjach znajdziesz dane tylko z ostatniego tygodnia. Możesz sprawdzić czas korzystania dzień po dniu albo swoją średnią tygodniową.

W tym miejscu możesz też ustawić alerty, które uruchomią się, gdy przekroczysz swój limit, jaki wyznaczyłeś sobie na korzystanie z Facebooka i Instagrama ⌛

Dlaczego Mark to robi?

W ciągu ostatniego roku sporo pisano o uzależnieniu młodych osób od mediów społecznościowych oraz ich szkodliwym wpływie na psychikę użytkowników.

Według mnie wprowadzenie licznika czasu wcale nie wpłynie na to, że ktokolwiek będzie z nich mniej korzystał. Tak naprawdę w życiu byłem uzależniony tylko od 2 rzeczy: słodyczy i gry Football Manager. W grze tej także znajdował się licznik, jednak traktowałem go raczej jako ciekawostkę. Ba, były czasy, w których starałem się nabić jak najdłuższy czas grania.

To raczej zagrywka PR-owa Marka. Im więcej czasu użytkownicy spędzają w jego kanałach, tym więcej zarabia. Każda minuta dłużej to dodatkowe miejsce na reklamy, które może Ci w tym czasie wyświetlić. Zuck chce nas jednak przekonać do tego, że cały czas od 2004 roku jest idealistą. Pieniądze nie są dla niego najważniejsze. Chce po prostu uczynić świat lepszym, usprawniając komunikację między nami.

Obserwuj Rysuję fejsbuki na
Rysuję fejsbuki na LinkedInie
Rysuję fejsbuki na Facebooku
Rysuję fejsbuki na Instagramie
Rysuję fejsbuki na X
Rysuję fejsbuki na TikToku

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *