Dlaczego Facebook wprowadza wszędzie stories?
Ta forma komunikacji bardzo dobrze sprawdziła się na Snapchacie 👻 Polubili ją szczególnie młodzi użytkownicy. Stories nie jest wprowadzane wszędzie przez Zuckerberga z myślą o osobach w wieku 25-35 lat, które zwykle są najatrakcyjniejsze dla reklamodawców. Wprowadza je po to, żeby dziś przyciągnąć młodszych użytkowników, którzy za 5-10 lat staną się atrakcyjnym targetem dla firm.
Czemu młodzi polubili stories?
Powody są co najmniej cztery:
1. Treści zamieszczone w stories znikają po 24 godzinach – młodzi użytkownicy nie lubią zostawiać po sobie trwałych śladów w sieci 🐾
2. Stories to format dostosowany do urządzeń mobilnych, na których młodsi użytkownicy korzystają z social media 📱
3. Zarówno na Snapchacie, jak i na Facebooku można w łatwy sposób zdecydować, czy treści użytkownika w stories mają być widoczne tylko dla wybranych użytkowników czy dla wszystkich znajomych 👁🗨
4. Młodym użytkownikom nie chce się scrollować aktualności, w których co drugi post to reklama albo post jakiejś firmy 📢
W zamierzchłych czasach, gdy w aktualnościach pojawiały się głównie posty naszych znajomych, stories nie były potrzebne. Wystarczyło przejrzeć newsfeeda i już wiedzieliśmy, co słychać u naszych bliskich.
Stories na Facebooku
Zuckerberg wprowadza stories gdzie się da i już myśli, jak wkomponować w nie reklamy. Zresztą w Instagram Stories już są emitowane. To zabawne, że reklamy zaleją format, z którego użytkownicy zaczęli korzystać między innymi dlatego, aby nie musieć wyławiać treści znajomych spośród postów i reklam marek. Póki Facebook nie umożliwi dodawania relacji firmom (zarówno płatnie, jak i bezpłatnie), to będziemy je chętniej przeglądali.
Dla mnie największym paradoksem kopiowania rozwiązań Snapa przez Fejsa są soczewki, zwane też filtrami. Rok temu Facebook dawał użytkownikom ostrzeżenia za publikowanie zdjęć z popularnym filtrem psa. Dziś sam wprowadza wszędzie stories z filtrami, z których korzysta nawet Mark…
Zapewne w ciągu 5 najbliższych lat pojawi się taki Snapchat bis, który znowu zrewolucjonizuje sposób komunikowania się najmłodszych i oczywiście na początku nie będzie zawierał reklam. Po jakimś czasie wprowadzi go u siebie Facebook. Przez pół roku będzie do niego przyzwyczajał użytkowników, a potem bach – znowu reklamy! I tak biznes toczy się dalej… jak koło albo Bake Rollsy.
Jak wyłączyć Stories?
Jednak nie wszystkim stories przypadły do gustu. Użytkownicy śmieją się, że wkrótce podobna funkcja zostanie wprowadzona nawet do Excela. Często pada pytanie: jak to wyłączyć? Otóż odpowiadam…
Stories pojawiają się na Facebooku w momencie zainstalowania aktualizacji wydanej 29 marca 2017 roku. Jeśli macie wyłączone automatyczne aktualizacje, to wystarczy tego nie zmieniać. Jeśli aplikacja już Wam się zaktualizowała, stąd możecie pobrać jej starsze wersje (ostatnia wersja bez stories to 17.0.0.18.47). Korzystanie z nieaktualnych wersji aplikacji jest jednak mniej bezpieczne.
Na koniec pytanie zasadnicze: co sądzicie o stories na Facebooku? Potrzebne czy nie?