W ostatnich dniach polska branża social media żyje sporem dziennikarza Łukasza Warzechy z marką T-Mobile. Wszystko zaczęło się od negatywnego posta Pana Łukasza, który opublikował na swoim profilu. Skrytykował w nim ofertę operatora.
Zdenerwowany dziennikarz prawdopodobnie dostrzegł, że na fanpage’u T-Mobile odpisuje bot, który zwraca się po imieniu do każdego użytkownika. Dlatego napisał post na stronie operatora, w którym poprosił, aby marka nie zwracała się do niego po imieniu. Bot oczywiście nie zrozumiał i odpisał: „Łukasz, dziękujemy za Twoją opinię”.
Pan Warzecha zarzucił operatorowi, że zatrudnia analfabetów. W odpowiedzi T-Mobile podało zabawny argument, że w dzisiejszych czasach lepiej nie zwracać się do użytkowników per Pan/Pani, ponieważ nie wiadomo, czy ktoś imieniem Łukasz albo Wojtek, nie czuje się kobietą.
Dziennikarz opisał konwersację na swoim twitterowym koncie, które obserwuje blisko 60 tys. osób.
Napisałem na FB T-Mobile, co myślę o ich usługach. I teraz toczy się taki dialog. pic.twitter.com/1Kc44sUAGG
— Łukasz Warzecha (@lkwarzecha) 24 kwietnia 2017
Marka bardzo szybka przeprosiła dziennikarza na Twitterze, tym razem zwracając się do niego Szanowny Panie 😉
@lkwarzecha Szanowny Panie, szacunek do rozmówcy to podstawa netykiety. Taka narracja z naszej strony nie powinna mieć miejsca. Przepraszamy.
— T-Mobile Polska (@TMobilePolska) 24 kwietnia 2017
Postawa Pana Łukasza nie spodobała się wielu internatom, którzy zaatakowali go w komentarzach. Często odnosili się do jego prawicowych poglądów politycznych, które w tym przypadku w ogóle nie dotyczyły sprawy. Wśród komentujących dominowała opinia, że takie są prawa internetu.
Naturalnie znaleźli się też mniej liczni, broniący dziennikarza i jego stanowczego stanowiska. Oni z kolei argumentowali to tym, że klient ma prawo decydować, jak powinna się do niego zwracać marka. Padały też stwierdzenia, że to negatywny skutek używania botów. Ich zdaniem boty odpisujące na komentarze i posty użytkowników sprawiają, że social media stają się zdecydowanie mniej social.
A Wy jak zwracacie się do swoich fanów? 💬
Dajcie znać w komentarzach! ⬇