W jaki sposób skontaktować się z Facebookiem? Zaczekaj na czwarty kwartał

PORADNIK: Jak skontaktować się z Facebookiem?

W jaki sposób skontaktować się z Facebookiem? Zaczekaj na czwarty kwartał

Kiedyś wymyśliłem taki dowcip, że jeśli chcesz skontaktować się z Facebookiem, powinieneś zaczekać na czwarty kwartał. Wtedy prawdopodobnie Facebook sam się do Ciebie odezwie 😏

To oczywiście żart, ale jest w nim trochę prawdy. Końcówka roku to czas, w którym przychody Facebooka z reklam są najwyższe. Black Friday, mikołajki i Boże Narodzenie robią swoje. Meta stara się wówczas te przychody maksymalizować. Dlatego zasypuje reklamodawców propozycjami darmowych konsultacji, w trakcie których m.in. rekomenduje rozwiązania, mające skłonić do wydawania jeszcze więcej. Jeśli masz jakieś problemy/tematy niepilne, to dobrze jest je sobie spisywać, aby wrócić do nich podczas tego typu propozycji.

Poniższy poradnik opieram na moich własnych doświadczeniach, które zbieram od 2013 roku. W tym czasie kontaktowałem się z Facebookiem kilkaset razy w najrozmaitszych sprawach. Współpracowałem z ok. 30 opiekunami, w tym opiekunami w wersji – nazwijmy to – premium, których otrzymują reklamodawcy wydający 5-cyfrowe budżety.

Historia tych kontaktów bywała różna. Niemniej na przestrzeni lat coraz lepiej oceniam support, jaki oferuje Meta. Kilka lat temu ok. 30% spraw, z którymi zgłaszałem się do Facebooka, było w pełni rozwiązywanych. Obecnie oceniam, że jest to ok. 70%. Z czasem nauczyłem się również, w jaki sposób rozmawiać z Facebookiem (o tym też będzie w dalszej części poradnika) oraz przetestowałem na własnej skórze, w jakich kwestiach nie warto tego kontaktu szukać. Oczywiście do ideału wciąż daleko, ale uwierz, że bywało znacznie gorzej niż jest obecnie 😉

Skupię się na supporcie dotyczącym samych reklam i innych rozwiązań biznesowych. Niestety support związany z samymi stronami (jeśli nie są z nimi połączone żadne reklamy), grupami czy profilami użytkowników, lepiej przemilczeć, bo praktycznie go nie ma, jeśli nie jesteś reklamodawcą.

Kluczowe informacje zaznaczam standardowo żółtym zakreśleniem.

Nie każdy jest traktowany tak samo

Zanim skontaktujesz się z Facebookiem, powinieneś wiedzieć, że Meta od lat utrudnia ze sobą kontakt firmom, które:
a) nie są jeszcze reklamodawcami (np. prowadzą jedynie strony na Facebooku),
albo
b) są reklamodawcami od niedawna lub wydają relatywnie niewielkie budżety.

Na pierwszy rzut oka może wydawać Ci się to niesprawiedliwe i brutalne, ale to biznes. Facebook jest prywatną firmą, nie instytucją charytatywną. Jest w stanie poświęcić więcej czasu na obsługę klientów, którzy w znaczący sposób zwiększają ich przychody z reklam. Dokładnie to samo robią od lat banki, towarzystwa ubezpieczeniowe, operatorzy internetu i cała masa dostawców wszelakich usług. Klienci premium mają u nich dedykowanych opiekunów dostępnych 24/7 pod mailem lub telefonem, a ci najmniejsi muszą tracić czas na infolinii.

Przewiduję, że przypadku Facebooka różnice te mogą jeszcze się nasilić, ponieważ Mark szuka oszczędności, gdzie się da i zapowiada, że 2023 rok będzie w jego organizacji „rokiem efektywności”.

Często będę używał sformułowania mały, średni lub duży reklamodawca. W polskich warunkach oznacza to mniej więcej:
▪ mały reklamodawca = wydaje max. kilka tysięcy złotych miesięcznie,
◾ średni reklamodawca = wydaje ok. 15 000 – 50 000 zł miesięcznie,
◼ duży reklamodawca = wydaje ponad 100 000 zł miesięcznie.

Nie są to żadne oficjalne kwoty, podane gdziekolwiek przez Facebooka. To bardziej orientacyjne widełki, które wynikają z moich obserwacji, w którym momencie Meta zaczyna inaczej podchodzić do reklamodawcy.

Piszę o tym dlatego, ponieważ komuś może wydawać się, że jeśli co miesiąc wydaje 2 000 zł, to Facebook powinien traktować go jak kluczowego klienta. Niestety z moich doświadczeń wynika, że trzeba wydawać minimum te 15 000 – 20 000 zł miesięcznie, aby Facebook faktycznie traktował Cię trochę lepiej niż małych reklamodawców. Lepiej, czyli nie utrudniał Ci kontraktu z sobą i pochylał się nad Twoimi problemami zamiast jedynie przesyłać linki do artykułów w centrum pomocy w wersji standardowej lub biznesowej.

Skuteczne sposoby kontaktu z Facebookiem

Poniżej opiszę różne sposoby kontaktu z Facebookiem, które sprawdziły się u mnie, czyli chociaż raz pomogły mi rozwiązać jakiś problem.

Nie zdziw się jednak, jeśli któraś z nich będzie u Ciebie niedostępna lub nie otrzymasz żadnej odpowiedzi ze strony Facebooka. Wiesz już, dlaczego tak się dzieje.

Jeśli Twój problem jest naprawdę poważny (np. blokada konta reklamowego Twojego najważniejszego klienta), to warto od razu skontaktować się z Facebookiem za pomocą 2-3 poniższych sposobów.

Sposób nr 1: czat

To obecnie najbardziej powszechny i zarazem niezawodny sposób kontaktu z Facebookiem. Może z niego skorzystać zdecydowana większość reklamodawców, nawet tych małych. Wystarczy, że w menedżerze firmy lub menedżerze reklam klikniesz ikonę pytajnika w kółku, czyli „Pomoc” (szukaj jej po lewej stronie, u dołu ekranu), a następnie wybierzesz „Utwórz nowe zgłoszenie”.

"Pomoc" w menedżerze reklam na Facebooku

Niestety czat bywa czasami wyłączony, ale zdarza się to stosunkowo rzadko. Zwykle jest dostępny nawet wieczorami i weekendy. Jeśli akurat czat jest niedostępny, możesz odczekać kilka godzin albo przejść do sposobu nr 2.

Sposób nr 2: zgłoszenie ticketa e-mail

Swój problem możesz również zgłosić poprzez prosty formularz, do którego dobrze dołączyć film lub zrzut ekranu. Facebook odpowie wówczas na wskazany przez Ciebie adres e-mail zwykle w ciągu 24 godzin. Zawsze odpowiada, co jest dużym plusem i nie jest to odpowiedź typu no-replay, więc możesz kontynuować wymianę maili. Przynajmniej dopóki osoba po stronie Facebooka nie zamknie Twojego zgłoszenia. Niestety w praktyce Facebook często dąży do jak najszybszego zamknięcia Twojej sprawy, przesyłając Ci np. tylko linki do artykułów w centrum pomocy.

Jak widzisz na screenie poniżej, opcja kontaktu mailowego również nie zawsze jest dostępna. Zwykle jednak, gdy niedostępny jest czat, to możliwe jest zgłoszenie problemu za pomocą adresu e-mail i odwrotnie – gdy niedostępny jest e-mail, to dostępny jest czat.

Pomoc od Facebooka poprzez adres e-mail

Listę swoich otwartych ticketów znajdziesz pod adresem facebook.com/business/help/support.

Bardzo uważaj na wszelkie wiadomości e-mail przychodzące rzekomo od supportu Facebooka, Instagrama lub po prostu Mety. Nie ma miesiąca, abym nie padł ofiarą próby wyłudzenia mojego loginu i hasła do Facebooka. Oszuści wysyłają tego typu wiadomości z informacją, że Twoje konto zostanie usunięte/zablokowane, jeśli nie zalogujesz się do swojego konta w ciągu np. najbliższych 24 godz. Oczywiście w mailu znajduje się odnośnik do panelu logowania. Jeśli w niego klikniesz, a potem podasz tam swój login i hasło, to prawdopodobnie stracisz swoje konto. Dlatego nigdy nie klikaj w jakiekolwiek linki w tego typu wiadomościach, jeśli nie masz pewności, że dany e-mail faktycznie pochodzi od Facebooka. Za każdym razem sprawdzaj dokładnie domenę adresu e-mail, czyli to, co jest po znaku @. Nawet jeśli wygląda ona wiarygodnie, to i tak zachowaj czujność. Facebook nie wysyła tego typu maili z prośbą o pilne zalogowanie się.

Sposób nr 3: zamówienie rozmowy telefonicznej

Niektórzy reklamodawcy oprócz opcji skorzystania z czatu i zgłoszenia ticketa mailowo, mają również możliwość zamówienia rozmowy telefonicznej. Jeśli nie widzisz tej opcji „pod pytajnikiem” (screen u góry), to zajrzyj do zakładki „Przegląd konta”. Być może znajdziesz tam przycisk „Poproś o rozmowę”.

Rozmowa telefoniczna z supportem Facebooka

W tym miejscu umówisz konkretny dzień i godzinę rozmowy. Czy zdarza się, że Facebook nie dzwoni mimo ustalonego terminu? Tak, ale rzadko – w ciągu kilku lat zdarzyło mi się to dosłownie może 2 razy.

Sposób nr 4: formularze kontaktowe

Jeśli masz jakiś problem, warto poszukać specjalnych formularzy, które umożliwią jego zgłoszenie. Jest ich całkiem sporo, choć kiedyś było jeszcze więcej. Spróbuj wyszukać odpowiedni w Google, opisując hasłowo swój problem + dodając do niego słówko „formularz” / „odwołanie”. Warto sprawdzić to samo, ale w języku angielskim (+ „form” / „appeal”). Wśród wyników szukaj tych w oficjalnej witrynie facebook.com / business.facebook.com.

Poniżej przykład tego typu formularza, który dotyczy akurat płatności za reklamy.

Formularz kontaktowy w sprawie płatności za reklamy na Facebooku

Niestety w sieci wciąż dostępnych jest wiele starych formularzy, które już nie działają. Jeśli tylko jesteś w stanie kliknąć gdziekolwiek „Wyślij”, to zawsze warto próbować – dopóki nie wyślesz i nie spróbujesz, nie dowiesz się, czy dany formularz jest ciągle obsługiwany przez Facebooka. Często w odpowiedzi na przesłany w ten sposób formularz, Facebook po prostu stworzy ticketa z Twoim problemem – takiego samego, o jakim mowa w sposobie nr 2.

Zresztą sami konsultanci Facebooka na czacie bardzo często do tych formularzy odsyłają albo nawet uzupełniają je w Twoim imieniu. Ogółem dobrze mieć zapisane w przeglądarce linki do jak największej liczby tego typu formularzy.

Sposób nr 5: e-mail do działu finansowego

Wyłącznie w sprawach dot. rozliczeń (faktury, linia kredytowa, certyfikat rezydencji itp.) możesz pisać na adres aremea@fb.com. E-mail ten jest obsługiwany w języku angielskim. Odpowiedzi spodziewaj się jednak raczej dopiero po kilku dniach. Otrzymasz ją jedynie pod warunkiem, że napisałeś na temat.

Sposób nr 6: kontakt z opiekunem (obecnym lub byłym/-i)

Opiekun konta reklamowego znacznie ułatwia komunikację z Facebookiem. To gwarancja stałego kontaktu, ponieważ co 3-4 tygodnie odbywacie rozmowy telefoniczne, a oprócz tego masz dostęp do jego imiennego adresu e-mail.

Są rzeczy, które bez opiekuna bardzo ciężko będzie Ci załatwić, możesz odbijać się od ściany np. na czacie. To sprawy bardziej zaawansowane i niestandardowe. Przykładowo korzystasz z linii kredytowej i masz zweryfikowanego menedżera firmy, ale z jakieś względu musisz zmienić dane firmy – przy linii kredytowej nie jest to wcale takie proste.

Opiekun jest zawsze przypisany do konkretnej firmy, do której zasobów (konta, piksela, katalogu) ma pełny dostęp. Jeśli posiadasz kilku klientów i chcesz coś załatwić dla innego, niż do którego jest przypisany opiekun, to może on jedynie pomóc Ci pchnąć Twój temat dalej – zawsze coś!

Jak otrzymać tego typu opiekuna konta reklamowego? Niestety nie ma żadnego formularza, za pomocą którego reklamodawca mógłby zgłosić chęć otrzymania takiego opiekuna. Po prostu Facebook sam zgłasza się do wybranych reklamodawców z propozycją konsultacji marketingowych. Na szczęście robi to coraz częściej, nawet w przypadku małych i średnich reklamodawców. Ostatnio otrzymałem taką propozycję w przypadku konta, na którym co miesiąc wydajemy ok. 1 700 zł.

Standardowi opiekunowie zmieniają się obecnie co 3 miesiące, co jest uciążliwe. Co kwartał musisz bowiem na nowo opowiadać o firmie, Waszych celach i doświadczeniach związanych z działaniami płatnymi na Facebooku. W takim przypadku staraj się zbudować relację ze swoim obecnym opiekunem, aby po prostu dobrze Cię zapamiętał i w razie czego pomógł nawet wtedy, gdy już nie będzie przypisany do Twojego konta.

Reklamodawcy wydający powyżej 100 000 – 150 000 zł mogą liczyć na stałych opiekunów w wersji pro. Są oni znacznie bardziej kompetentni, wpływowi i skupiają się mocniej na strategicznym podejściu do kampanii.

Sposób nr 7: znajomości w Facebooku

Zastanów się, czy nie uczestniczyłeś kiedyś w jakimś evencie organizowanym przez Facebooka? Może odwiedziłeś warszawską Przestrzeń from Facebook? Może udało Ci się tam kogoś poznać i zdobyć jego wizytówkę albo dodać do kontaktów na LinkedInie?

To bardzo cenne kontakty. Nawet jeśli dana osoba nie pracuje już w Facebooku albo zajmuje się w nim zupełnie innymi tematami, to zawsze może pomóc Ci dotrzeć pod odpowiedni adres.

Sposób nr 8: metody partyzanckie

Mam tutaj na myśli wszelkie niestandardowe próby nawiązania kontaktu, typu zaczepianie oficjalnych kont lub pracowników Facebooka np. na Twitterze albo LinkedInie. To rozwiązanie, o którym powinieneś pomyśleć jedynie wtedy, gdy zawiodą wszelkie pozostałe formy kontaktu.

Wiem, ta metoda może wydawać się naiwna, ale kiedyś uratowała mi tyłek. I to w najgorszej sytuacji, w jakiej chyba kiedykolwiek się znalazłem. Kilka lat temu jako Tomasz Brusik otrzymałem od Facebooka permanentnego bana na korzystanie z jego usług reklamowych. Wszystkie metody kontaktu zawodziły. Wszędzie otrzymywałem odpowiedź, że decyzja jest ostateczna i nieodwołalna. I tak przez 2,5 miesiąca. Nie zdradzę do kogo dokładnie i w jaki sposób, ale w końcu kontakt po kontakcie udało mi się dotrzeć do osoby z USA, która pracowała w zespole ds. Ad Policy. Po wymianie kilku wiadomości poprosiłem o rzucenie okiem na moją sprawę. Byłem w szoku, ale po kilku godzinach zostałem odblokowany. Miałem wtedy wrażenie, że dotarłem do samego jądra Facebooka w Dolinie Krzemowej 😉

Sposoby, które nie działają

Poniżej metody kontaktu z Facebookiem, które w moim przypadku kompletnie się nie sprawdziły, więc uznaję je za stratę czasu. Każdy z nich był przeze mnie sprawdzany po kilka razy i żaden z nich jeszcze nie sprawił, aby udało mi nawiązać jakiekolwiek kontakt.

Antysposób nr 1: maile do supportu

Nieraz próbowałem wysyłać wiadomości e-mail na różne adresy, które udało mi się znaleźć w sieci (głównie na anglojęzycznych forach i grupach) i które rzekomo miały prowadzić do supportu:
📧 support@fb.com,
📧 advertise@fb.com,
📧 appeals@fb.com,
📧 disabled@fb.com.

Być może te adresy e-mail faktycznie są / były adresami Facebooka, ale niestety nigdy chyba nie zdarzyło mi się jeszcze, abym otrzymał z nich jakąkolwiek odpowiedź, a pisałem w przeróżnych sprawach.

Antysposób nr 2: formularze do zgłaszania bugów

W wielu miejscach Facebooka znajdziesz formularze do zgłaszania bugów (zwykle ikona przedstawiająca robaczka). Korzystałem z nich wielokrotnie, ale również nigdy nie otrzymałem żadnej odpowiedzi. Jedyne, na co możesz liczyć, to automatyczne podziękowanie za zgłoszenie problemu i zapewnienie, że Facebook stara się być coraz lepszy.

Antysposób nr 3: maile ze starych case’ów

Jeśli w przeszłości miałeś już otwartego jakiegoś ticketa i prowadziłeś w danym wątku korespondencję mailową, to pewnie wpadłeś kiedyś na pomysł, aby napisać na tego samego maila, z którego Facebook wysyłał do Ciebie wcześniej wiadomości.

Niestety Facebook do każdego case’a zakłada osobny adres, np. case++aazqacuunu7b2x@support.facebook.com. Ta wyboldowana część adresu e-mail to oznaczenie Twojego case’a. Facebook zamyka poszczególne case’y i po ich zamknięciu nie ma już możliwości skontaktowania się z nimi przy wykorzystaniu tego adresu e-mail.

Antysposób nr 4: oddzwanianie na numery telefonu

Jeśli kiedykolwiek ktokolwiek dzwonił do Ciebie z Facebooka (czy to konsultant czy nawet opiekun), to oddzwonienie na jego numer telefonu będzie niestety niemożliwe.

6 rzeczy, o których warto pamiętać, rozmawiając z Facebookiem

Poniżej zebrałem kilka rad, które usprawnią Twoją komunikację z Facebookiem, a zarazem zwiększą szanse na szybkie i skuteczne rozwiązanie Twojego problemu.

1. Używaj ID zamiast nazw kont reklamowych, kampanii itd.

Konta reklamowe, kampanie, zestawy reklam, katalogi, grupy odbiorców – wszystkie te elementy posiadają zarówno nazwy (które sam nadajesz), jak i unikatowe numery ID. W kontakcie z Facebookiem zawsze używaj wyłącznie tych drugich, czyli ID.

Przykład
moje konto reklamowe „Marka XYZ” zostało zablokowane
moje konto reklamowe o ID 123456789 zostało zablokowane

2. Używaj oficjalnej terminologii

W miarę możliwości pilnuj się, aby używać oficjalnej, facebookowej terminologii. Jeśli nie jesteś pewny, czy stosujesz prawidłową nazwę jakiegokolwiek elementu, sprawdź jak dana rzecz nazywa się w panelu reklamowym. Odrzucenie produktu w katalogu to nie to samo, co odrzucenie reklamy z produktem utworzonej bazie katalogu.

Jeśli nie wiesz, jak coś nazywa się w języku angielskim, w każdej chwili możesz łatwo przełączyć się na anglojęzycznego Facebooka, a potem wrócić do polskiego (zakładka „Ustawienia i prywatność” -> „Język”).

3. Pamiętaj, że rozmawiasz z pośrednikiem

Niezależnie od tego, czy rozmawiasz z opiekunem czy konsultantem na czacie, to osoba po drugiej stronie nie jest technicznym pracownikiem Facebooka. Konsultant nie jest nawet pracownikiem Facebooka, lecz zewnętrznej firmy, która z nim współpracuje. Nie jest zatem w stanie nic własnoręcznie dla Ciebie wykonać. Nie naprawi bugu w kodzie Facebooka, nie odblokuje Twojego konta lub reklamy. Może jedynie przekazać Twoją prośbę do odpowiedniego działu. Innymi słowy Twoim celem jest uzyskanie potwierdzenia takowego przekazania.

4. Pisz w języku polskim i angielskim

Jeśli nie masz pewności, kto obsługuje dany adres mailowy albo formularz, to najlepiej wyślij wiadomość w języku polskim i dołącz jej tłumaczenie w języku angielskim. Zwykle zapisuję to w ten sposób:
PL: <…opis mojego problemu…>
ENG: <…description of my problem…>

Wszelkie zrzuty ekranu też warto wysyłać od razu w 2 wersjach językowych, a jeśli masz możliwość dołączenia tylko 1 pliku graficznego, to wyłącznie w języku angielskim.

Kilkukrotnie zdarzyło mi się już, że pisząc gdzieś wyłącznie w języku polskim, nie otrzymałem żadnej odpowiedzi. Pisząc tym samym kanałem w dwóch językach – odpowiedź już otrzymałem, zwykle w języku angielskim. Pisząc w dwóch językach, po prostu zwiększasz szansę na otrzymanie jakiejkolwiek odpowiedzi.

Oczywiście jeśli wiesz, że po drugiej stronie masz kogoś, kto zna polski, to pisanie w dwóch językach jest bez sensu.

5. Opanuj emocje

Emocje rzadko kiedy są dobrym doradcą. W szczególności nie są nim wtedy, gdy to Ty masz jakiś problem i przychodzisz do firmy, która jako jedyna jest w stanie go rozwiązać.

Przerabiałem już wiele styli prowadzenia rozmów z Facebookiem. Próbowałem bardziej i mniej emocjonalnie, bardziej i mniej stanowczo. Uwierz mi, że więcej zdziałasz, jeśli poskromisz własne emocje i będziesz uprzejmy dla drugiej strony. To też jest człowiek, który posiada określone skrypty rozmowy z klientami i obowiązują go narzucone z góry zasady, a Ty jesteś jednym z setek klientów, z którymi już być może dzisiaj rozmawiał. Na pewno część z nich była nieuprzejma, więc uprzejmy rozmówca będzie dla niego miłą odmianą.

Skrajnie nieprzyjemne zachowanie z Twojej strony może doprowadzić do tego, że konsultant na czacie po prostu się z Tobą rozłączy, a Twój case zostanie zamknięty mimo że nie został rozwiązany.

Przykład
mam czekać nie wiadomo ile, aż odblokujecie mi konto? to chyba jakiś żart, jesteście niepoważni!
przepraszam, że tak cisnę, ale każdy dzień blokady konta to dla nas strata ok. 5 000 zł

6. Nie bądź namolny, kiedy nie trzeba

Wiem, że każdy Twój problem wydaje się zawsze pilny i istotny, ale tak nie jest. Pilny i poważny problem to blokada całego konta reklamowego w sytuacji, gdy 20% przychodów Twojego sklepu pochodzi z kampanii na Facebooku. Odrzucanie pojedynczej reklamy nie jest istotnym problemem.

W przypadku błahych problemów nie ma co przegrzewać swoich kanałów dotarcia do Facebooka, bo można je po prostu spalić. Zbyt częste korzystanie z jakiegoś kontaktu, np. poprzez codziennie podbijanie tematu, może doprowadzić do tego, że osoba po drugiej stronie nie będzie już chciała z Tobą rozmawiać i potraktuje Cię zgodnie z procedurami, czyli odpisze standardową formułką, mimo że jeszcze wczoraj rozmawialiście jak kumple.

W jakich sprawach nie ma sensu pisać do Facebooka?

Podobno nie ma głupich/złych pytań. Są jednak pytania, na które w przypadku Facebooka odpowiedzi nie uzyskasz, ponieważ support po prostu nie zajmuje się tego typu sprawami (np. Google Analytics). Drugi typ pytań to pytania o opłacalność różnych rozwiązań (np. kampanii z celem: rozpoznawalność). To trochę jakbyś pytał sprzedawcę w rybnym, czy te ryby na pewno są świeże – zawsze potwierdzi 😏

Przykładowe tematy, których nie ma sensu kierować do Facebooka:
dlaczego moja kampania nie sprzedaje?
ℹ Facebook nie zajmuje się tego typu analizami
dlaczego w zeszłym roku mieliśmy koszt za fana na poziomie 0,60 zł, a w tym mamy 2,40?
ℹ Facebook nie zajmuje się tego typu analizami
dlaczego Facebook raportuje 10 000 zł przychodu z kampanii, a Google Analytics tylko 1 500 zł?
ℹ Facebook nie prowadzi supportu dot. Google Analytics (kiedyś opiekun z Facebooka wysłał mi link do mojego własnego poradnika na ten temat 😄)
w zakładce „Opinie” nie są wyświetlane wszystkie opinie od użytkowników
ℹ zakładka „Opinie” to jedno z najbardziej zbugowanych miejsc na Facebooku (o czym przekonasz się chociażby na facebookowej grupie Social Media PL) – support Facebooka praktycznie nie zajmuje się tematami, które nie dotyczą reklam, a zgłoszenia tego typu ogólnych bugów przekazuje do odpowiedniego działu i… od lat nie zmienia się nic
czy możecie zmienić algorytm, aby nie odrzucał bez powodu moich reklam/produktów?
ℹ Facebook nie zmieni swojego algorytmu tylko dla Ciebie, a jeśli już wprowadzi w nim jakieś zmiany, to dla wszystkich
w kreacji lepiej użyć żółtego czy czerwonego tła?
ℹ to kwestia testów A/B
moja reklama powinna być wyświetlana cały czas, czy tylko wieczorami w tygodniu, kiedy sprzedaż jest najwyższa?
ℹ Facebook prawdopodobnie odpowie Ci, że cały czas, bo dla niego to lepiej, ale to też powinna być kwestia testów A/B
czy warto odpalać kampanię z celem rozpoznawalność?
ℹ tutaj też Facebook odpowie Ci w taki sposób, w jaki będzie dla niego najkorzystniejszy, czyli że warto, ale moim zdaniem, jeśli sam nie masz przekonania, co do tego typu kampanii, to nie powinieneś z niego korzystać

Dla równowagi, poniżej lista przykładowych spraw, z którymi na pewno warto zwrócić się do Facebooka, jeśli zajdzie taka potrzeba:
proszę o więcej szczegółów, dlaczego moja reklama o ID 123456789 została odrzucona
czy moglibyście ponownie zweryfikować produkty odrzucone w moim katalogu o ID 123456789
moje konto reklamowe o ID 123456789 zostało zablokowane – proszę o pomoc
zauważyłem, że moja reklama wyświetla się nieprawidłowo – załączam zrzut ekranu
czy mogę prosić o podesłanie certyfikatu rezydencji Meta za 2022 rok?

Próbuj i nie poddawaj się!

Nie gwarantuję, że dzięki moim radom uda Ci się szybko i sprawnie rozwiązać absolutnie każdy problem, bo nawet mnie nie zawsze się to udaje. Zdarzają się trudne boje, po których człowiek pozostaje z poczuciem bezsilności i straconego czasu.

Mimo wszystko warto podejmować kolejne próby. Z czasem sam – metodą prób i błędów – nauczysz się, co robić, by była to komunikacja skuteczniejsza niż dotychczas.

Na sam koniec życzę Ci powodzenia i dużo cierpliwości w kontaktach z Facebookiem 🙂

Mój wpis okazał się dla Ciebie przydatny? Zainspirował Cię? A może po prostu chcesz mi podziękować za to, że od 8 lat tworzę dla Ciebie treści, do których masz dostęp za darmo? Jeśli uważasz, że ten wpis na to zasługuje, postaw mi za niego kawę 🙂 PS nie jest to dla mnie jakieś istotne źródło przychodu, bo średnio otrzymuję 1 kawę miesięcznie, ale zawsze pokrywa to jakiś niewielki procent kosztów utrzymania bloga (domena, hosting, certyfikat SSL)

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Obserwuj Rysuję fejsbuki na
Rysuję fejsbuki na LinkedInie
Rysuję fejsbuki na Facebooku
Rysuję fejsbuki na Instagramie
Rysuję fejsbuki na X
Rysuję fejsbuki na TikToku
Ten wpis został skomentowany 4 razy
    1. Nie za bardzo wiem, co chwilowa awaria Mety może mieć wspólnego z niemożnością odzyskania (prawdopodobnie skradzionego?) konta użytkownika na Facebooku. Możesz podesłać więcej szczegółów na priv.

  1. Jak mogę skontaktować się z Facebookiem, żebym została wysłuchana. Zostałam oskarżona o coś, o co jest przestępstwem, a ja nawet nie interesuję się taką tematyką. Konto zostało zablokowane przez pomyłkę w 100%. Nie mam firmy, reklamy, więc mam utrudniony kontakt.

    1. W beznadziejnych sytuacjach trzeba próbować drzwiami i oknami, szukać alternatywnych/partyzanckich metod kontaktu.

      Rozumiem, że skoro piszesz „nie mam firmy, reklamy”, to problem dotyczy profilu użytkownika. W takim przypadku o ten kontakt z Metą faktycznie będzie utrudniony, a jakiekolwiek szanse na pomoc ze strony supportu – mocno ograniczone.

      Nie znam szczegółów sprawy (co konkretnie i za co zostało zablokowane), więc niestety nie jestem w stanie bardziej pomóc.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *