Z pozoru to mało istotna zmiana. W praktyce może okazać się bardzo ważna. Zmiana ta jest kolejnym krokiem Facebooka w stronę mobile.
Pod koniec grudnia 2016 roku Facebook zmienił sposób wyświetlania pionowych zdjęć i grafik w aktualnościach. Do tej pory były one w aktualnościach automatycznie kadrowane do kwadratu. Dopiero po kliknięciu w nie, wyświetlały się w normalnym rozmiarze.
Od teraz Facebook kadruje pionowe zdjęcia i grafiki do proporcji 640×960. Co to zmienia? Ano dużo…
Nie od razu dostrzegłem tę zmianę. Miałem jednak podskórne wrażenie, że coś jest inaczej. Dopiero, gdy na niektóre posty zacząłem mocniej zwracać uwagę, zauważyłem, że zawierają one dziwnie długie jak na Facebooka zdjęcia i grafiki. Pionowe zdjęcia i grafiki, jeśli nie są zawalone tekstem, bardzo mocno przykuwają uwagę. Warto to wykorzystać, dopóki nie stało się zbyt popularne.
Z nowego sposobu wyświetlania zdjęć korzystają głównie marki fashion. Nie ma się co dziwić, w ich branży klienci kupują oczami.
Z większych grafik mogą też cieszyć się miłośnicy infografik oraz plakatów. Wreszcie będą one bardziej czytelne na urządzeniach mobilnych.
A Wy macie jakieś inne pomysły na wykorzystanie pionowych zdjęć lub grafik na Facebooku? 😉