Co ciekawego wydarzyło się w social media w 2016 roku? A no sporo tego było…
Usiądź wygodnie, zapraszam Cię w obrazkową podróż po 2016 roku!
W tym roku Taco Bell odpaliło na Snapchacie swój własny filtr, który pobił wszelkie rekordy. W ciągu jednego tylko dnia wyświetlono go ćwierć miliarda razy! PS wiecie, że własny filtr w Snapchacie kosztuje dziennie od 450 tys. do 750 tys. dolarów?
Potem było kakao DecoMorreno, o przepraszam… pisarz!
Największą tegoroczną transakcją w branży było przejęcie LinkedIn. Microsoft zapłacił za niego 26,2 mld dolarów. Dla porównania Facebook w 2014 roku zapłacił za WhatsAppa 19 mld, a w 2012 roku za Instagram zaledwie… 1 mld dolarów!
W pewnym momencie Krzystof Gonciarz miał już na Patronite.pl ponad 32 tys. zł miesięcznego wsparcia od swoich patronów. Obecnie ma już „tylko” 21,5 tys zł. Łącznie w 2016 roku otrzymał od patronów ponad 200 tys. zł!
W czasie Euro2016 media społecznościowe nad Wisłą żyły od meczu do meczu polskiej reprezentacji. Odpadliśmy dopiero z Portugalią po karnych w ćwierćfinale. Michał Pazdan stał się głównym bohaterem memów.
W programie telewizyjnym Pytanie na śniadanie doszło do nietypowej wpadki z udziałem magika. Użytkownicy social media mieli kolejny temat do żartów.
W tym roku Facebook zmienił też wygląd stron w swoim serwisie. Zmiana oznaczała powrót do 3-kolumnowego układu stron.
Po raz pierwszy zrobiło się też głośno o aplikacji Prisma, która przerabia zdjęcia w piękne obrazy. Do dziś sporo osób ma ustawione zdjęcia profilowe z filtrem Prismy.
Jednym z 3 najważniejszych tematów na całym świecie była jednak aplikacja Pokemon GO. W pewnym momencie mówili o niej niemal wszyscy.
Chwilowo powstała nawet nowa gałąź marketingu określana jako Pokemarketing.
W Polsce ważnym wydarzeniem były Światowe Dni Młodzieży. Przez te kilka dni mogliśmy oznaczać na zdjęciach nowych znajomych z Kenii czy Wysp Cooka.
Od początku do końca 2016 roku spływały do nas wieści o tym, jak to Facebook, Messenger i w szczególności Instagram, kopiują Snapchata. W 2013 roku Zuckerberg chciał kupić Snapchata za 3 mld dolarów. Nie udało się kupić, więc trzeba przejąć jego młodocianych użytkowników w inny sposób…
We wrześniu wystartował najlepszy blog o social media, na którym właśnie się znajdujesz 😉
Hashtag #czarnyczwartek był jednym z najpopularniejszych hashtagów w Polsce.
W drugiej połowie roku Facebook wprowadzał jedną nowość po drugiej. Pierwszy przykład: dwie nowe sekcje o nazwie Sklep oraz Usługi, które można ustawić na fanpage’u.
Facebook udostępnił też boty w Messengerze. Jednym z pierwszych polskich botów jest Mateusz Transporteusz, który doradza osobom podróżującym komunikacją miejską po Gdańsku, Wrocławiu lub Radomiu.
Swoje rozstanie z branżą zapowiedział Yuri Drabent, współzałożyciel agencji Lubię to i jedna z najważniejszych postaci mediów społecznościowych w Polsce.
Światem social media wstrząsnęła też wiadomość o upadku aplikacji Vine, która 3 lata temu była jeszcze jedną z ulubionych apek Amerykanów. Powód? Twitter postanowił ją zamknąć, ponieważ przynosi same straty. Funkcje Vine’a przejęły dziś Instagram i Snapchat.
Od tego roku można na Facebooku oznaczać w postach produkty lub usługi.
Według statystyk Facebooka wybory prezydenckie w USA były w tym roku tematem nr 1.
Po dodaniu sekcji Sklep i Usługi oraz możliwości oznaczania produktów i usług w postach, Facebook wystrzelił z kolejną nowością. Tym razem wprowadził remarketing wewnątrz Facebooka, którego tak wcześniej brakowało.
W czasie wyborów prezydenckich w USA nastąpił bum na głosowanie na żywo za pomocą reakcji (nawiasem mówiąc także wprowadzonych w tym roku). Potem okazało się, że Facebook nie zgadza się na wykorzystywanie reakcji jako mechanizmu do głosowania. Poszła informacja, że Facebook jednak zmienił zdanie, ale tak naprawdę wcale go nie zmienił, tylko nieco przeredagował swoje wytyczne.
Po tym, jak Trump wygrał wybory w Stanach, okazało się, że swoje zwycięstwo zawdzięcza… Lechowi Wałęsie!
Viralowa reklama Allegro została doceniona nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Pisały o niej między innymi: NBC News, Independent czy Time.
W tym roku Facebook rozpoczął też testy reklam wyświetlanych w grupach dyskusyjnych. W 2015 roku reklamy zdobyły Instagram. W 2016 roku – Messengera. Czy w 2017 roku opanują grupy dyskusyjne?
Rzutem na taśmę jednym z największych polskich virali zostało wydarzenie na Facebooku o nazwie Sylwester z Andrzejem Dudą. W tym momencie wydarzeniem zainteresowało się już ponad pół miliona użytkowników!
Zobacz, co jeszcze wydarzyło się w poszczególnych miesiącach
🔷 Grudzień 2016
🔷 Listopad 2016
🔷 Październik 2016
🔷 Wrzesień 2016
🔷 Sierpień 2016
🔷 Lipiec 2016
🔷 Czerwiec 2016
🔷 Maj 2016
Świetne podsumowanie. Mimo że śledzimy dokładnie branże to nie wiedzieliśmy o wszystkich akcjach. Szczęśliwego nowego roku 🙂
Dzięki, Przemek! Po tych wszystkich pozytywnych komentarzach aż nie mogę się doczekać podsumowania 2017 roku 😉