Idzie nowe na Facebooku

Facebook zmienia kolor, ale to tylko wierzchołek zmian, które czekają nas w ciągu najbliższych miesięcy.

Ludzie zawsze przychodzili na Facebooka, aby łączyć się z przyjaciółmi i rodziną. Z czasem platforma stała się także miejsce, w którym można połączyć się z ludźmi, którzy podzielają twoje zainteresowania i pasje. Dzisiaj wprowadzamy zmiany, które stawiają grupy w centrum Facebooka i mogą pomóc ludziom połączyć się offline – przeczytamy w oficjalnym komunikacie.

Zacznijmy jednak od tego, co widać już teraz. Facebook po raz kolejny rozjaśnił swój kolor niebieski. W przeciwieństwie do zmiany w 2017 roku jest to jednak zmiana widoczna nawet dla graficznych laików.

Zmiana wynika z chęci odmłodzenia serwisu i dotknęła już także reakcje, które są teraz gradientowe i jeszcze bardziej animowane.

Parę tygodni temu zmienił się także wygląd emoji z wersji 2.0 na 3.0, a po chwili na 3.1. Tutaj również mamy do czynienia z gradientami i większą liczbą kolorów.

Najważniejszą zmianą wizualną, która nie jest jeszcze widoczna, ale została zapowiedziana na tegorocznej konferencji F8, jest przebudowa layoutu serwisu na desktopie.

Zmiany, jakie czekają desktopową wersję Facebooka:
🆕 upodobnienie do wersji na urządzenia mobilne,
🆕 usunięcie niebieskiego paska, który od lat był przypięty do góry,
🆕 dodanie na nim ikonek wideo oraz grup,
🆕 umieszczenie relacji nad newsfeedem (obecnie są one w prawej kolumnie),
🆕 kontakty widoczne na stałe w prawej kolumnie (nie wiadomo jeszcze, czy znajdzie się w niej miejsce dla reklam),
🆕 przesunięcie paska wyszukiwania do lewego górnego rogu.

Na konferencji F8 Mark zaprezentował również nowy wygląd profili prywatnych. Zdjęcie profilowe będzie teraz pośrodku, a pod zdjęciem w tle pojawi się duży niebieski przycisk „Add to Story” (po polsku pewnie „Dodaj do relacji”).

Zmiany nie ominą wersji na urządzenia mobilne. Z niej również zniknie niebieski pasek. U góry pojawi się za to logo Facebooka w nowym kolorze. W kluczowym miejscu znajdą się wideo i grupy, co doskonale pokazuje, w jakim kierunku chce iść serwis.

Kiedy to się stanie?

Jak zwykle – nie wiadomo. Mark zapowiedział, że w ciągu najbliższych miesięcy. Znając Facebooka, nowy layout będzie wprowadzany kolejnym użytkownikom partiami wraz z przeprowadzanymi równolegle testami.

Zuckerberg zdradził jedynie, że najpierw czeka nas zmiana wyglądu na mobile’u, potem na desktopie. Część użytkowników z Polski ma już nawet nowy layout aplikacji bez niebieskiego paska u góry.

Jakie jeszcze nowości zostały zapowiedziane na F8? 3 priorytety: grupy, prywatność i bezpieczeństwo

Mark użył dwóch ważnych sloganów: future is private oraz groups at the heart. Co kryje się za nimi w praktyce?

Facebook

W specjalistycznych grupach (np. medycznych) będzie można zadawać pytania anonimowo.
🆕 W innych grupach (np. dla gamerów) udostępniony zostanie grupowy chat.
🆕 Posty w grupach użytkownicy będą mogli publikować bezpośrednio ze strony głównej.
🆕 Sekretna lista znajomych (Secret Crush) – każdy będzie mógł stworzyć tajną listę maksymalnie 9 znajomych i będzie ona widoczna tylko dla nich, podobnie jak treści dla nich udostępniane.
🆕 W kolejnych krajach (choć ciągle nie w europejskich) zostanie wprowadzony Facebook Dating, czyli randkowanie przez Facebooka.
🆕 Zwiększona zostanie również ekspozycja wydarzeń, które będzie można odkrywać z poziomu mapki, a nie tylko kalendarza.

Messenger

Obustronne szyfrowanie wiadomości na Messengerze z możliwością ich bezpowrotnego usunięcia. Mark zapowiedział zresztą, że zrobi wszystko, aby był to najbezpieczniejszy komunikator na świecie.
🆕 Odchudzenie aplikacji, aby ważyła 3-krotnie mniej niż obecnie i uruchamiała się krócej niż w 2 sekundy.
🆕 Wirtualny salon – możliwość oglądania i komentowania filmów w wirtualnych salonach ze znajomymi.
🆕 Możliwość rozmowy z użytkownikami Instagrama i WhatsAppa bezpośrednio z poziomu Messengera.

Instagram

🆕 Zakupy od A do Z bezpośrednio na Instagramie, bez wychodzenia z aplikacji (to może być największy game changer od lat!).
🆕 Możliwe będzie tworzenie postów bez zdjęć (w formie quizu lub pytania).
🆕 Polubienia postów mogą już nie być widoczne dla wszystkich.
🆕 Nowe filtry do zdjęć i wideo.
🆕 Możliwość prowadzenia zbiórek charytatywnych (początkowo tylko w Stanach). Przekazywanie datków będzie się odbywać za pomocą specjalnych naklejek, które będą umieszczane na zdjęciach i w które będzie wystarczyło kliknąć.

Obserwuj Rysuję fejsbuki na
Rysuję fejsbuki na LinkedInie
Rysuję fejsbuki na Facebooku
Rysuję fejsbuki na Instagramie
Rysuję fejsbuki na X
Rysuję fejsbuki na TikToku
Ten wpis został skomentowany 1 raz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *