Idzie nowe na Facebooku

Facebook zmienia kolor, ale to tylko wierzchołek zmian, które czekają nas w ciągu najbliższych miesięcy.

Ludzie zawsze przychodzili na Facebooka, aby łączyć się z przyjaciółmi i rodziną. Z czasem platforma stała się także miejsce, w którym można połączyć się z ludźmi, którzy podzielają twoje zainteresowania i pasje. Dzisiaj wprowadzamy zmiany, które stawiają grupy w centrum Facebooka i mogą pomóc ludziom połączyć się offline – przeczytamy w oficjalnym komunikacie.

Zacznijmy jednak od tego, co widać już teraz. Facebook po raz kolejny rozjaśnił swój kolor niebieski. W przeciwieństwie do zmiany w 2017 roku jest to jednak zmiana widoczna nawet dla graficznych laików.

Zmiana wynika z chęci odmłodzenia serwisu i dotknęła już także reakcje, które są teraz gradientowe i jeszcze bardziej animowane.

Parę tygodni temu zmienił się także wygląd emoji z wersji 2.0 na 3.0, a po chwili na 3.1. Tutaj również mamy do czynienia z gradientami i większą liczbą kolorów.

Najważniejszą zmianą wizualną, która nie jest jeszcze widoczna, ale została zapowiedziana na tegorocznej konferencji F8, jest przebudowa layoutu serwisu na desktopie.

Zmiany, jakie czekają desktopową wersję Facebooka:
🆕 upodobnienie do wersji na urządzenia mobilne,
🆕 usunięcie niebieskiego paska, który od lat był przypięty do góry,
🆕 dodanie na nim ikonek wideo oraz grup,
🆕 umieszczenie relacji nad newsfeedem (obecnie są one w prawej kolumnie),
🆕 kontakty widoczne na stałe w prawej kolumnie (nie wiadomo jeszcze, czy znajdzie się w niej miejsce dla reklam),
🆕 przesunięcie paska wyszukiwania do lewego górnego rogu.

Na konferencji F8 Mark zaprezentował również nowy wygląd profili prywatnych. Zdjęcie profilowe będzie teraz pośrodku, a pod zdjęciem w tle pojawi się duży niebieski przycisk „Add to Story” (po polsku pewnie „Dodaj do relacji”).

Zmiany nie ominą wersji na urządzenia mobilne. Z niej również zniknie niebieski pasek. U góry pojawi się za to logo Facebooka w nowym kolorze. W kluczowym miejscu znajdą się wideo i grupy, co doskonale pokazuje, w jakim kierunku chce iść serwis.

Kiedy to się stanie?

Jak zwykle – nie wiadomo. Mark zapowiedział, że w ciągu najbliższych miesięcy. Znając Facebooka, nowy layout będzie wprowadzany kolejnym użytkownikom partiami wraz z przeprowadzanymi równolegle testami.

Zuckerberg zdradził jedynie, że najpierw czeka nas zmiana wyglądu na mobile’u, potem na desktopie. Część użytkowników z Polski ma już nawet nowy layout aplikacji bez niebieskiego paska u góry.

Jakie jeszcze nowości zostały zapowiedziane na F8? 3 priorytety: grupy, prywatność i bezpieczeństwo

Mark użył dwóch ważnych sloganów: future is private oraz groups at the heart. Co kryje się za nimi w praktyce?

Facebook

W specjalistycznych grupach (np. medycznych) będzie można zadawać pytania anonimowo.
🆕 W innych grupach (np. dla gamerów) udostępniony zostanie grupowy chat.
🆕 Posty w grupach użytkownicy będą mogli publikować bezpośrednio ze strony głównej.
🆕 Sekretna lista znajomych (Secret Crush) – każdy będzie mógł stworzyć tajną listę maksymalnie 9 znajomych i będzie ona widoczna tylko dla nich, podobnie jak treści dla nich udostępniane.
🆕 W kolejnych krajach (choć ciągle nie w europejskich) zostanie wprowadzony Facebook Dating, czyli randkowanie przez Facebooka.
🆕 Zwiększona zostanie również ekspozycja wydarzeń, które będzie można odkrywać z poziomu mapki, a nie tylko kalendarza.

Messenger

Obustronne szyfrowanie wiadomości na Messengerze z możliwością ich bezpowrotnego usunięcia. Mark zapowiedział zresztą, że zrobi wszystko, aby był to najbezpieczniejszy komunikator na świecie.
🆕 Odchudzenie aplikacji, aby ważyła 3-krotnie mniej niż obecnie i uruchamiała się krócej niż w 2 sekundy.
🆕 Wirtualny salon – możliwość oglądania i komentowania filmów w wirtualnych salonach ze znajomymi.
🆕 Możliwość rozmowy z użytkownikami Instagrama i WhatsAppa bezpośrednio z poziomu Messengera.

Instagram

🆕 Zakupy od A do Z bezpośrednio na Instagramie, bez wychodzenia z aplikacji (to może być największy game changer od lat!).
🆕 Możliwe będzie tworzenie postów bez zdjęć (w formie quizu lub pytania).
🆕 Polubienia postów mogą już nie być widoczne dla wszystkich.
🆕 Nowe filtry do zdjęć i wideo.
🆕 Możliwość prowadzenia zbiórek charytatywnych (początkowo tylko w Stanach). Przekazywanie datków będzie się odbywać za pomocą specjalnych naklejek, które będą umieszczane na zdjęciach i w które będzie wystarczyło kliknąć.

Obserwuj Rysuję fejsbuki na
Rysuję fejsbuki na LinkedInie
Rysuję fejsbuki na Facebooku
Rysuję fejsbuki na Instagramie
Rysuję fejsbuki na Twitterze
Rysuję fejsbuki na TikToku
Ten wpis został skomentowany 1 raz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *