Pod koniec 2016 roku Instagram rozpoczął stopniowe wprowadzanie transmisji na żywo. W styczniu live’y zostały wprowadzone globalnie na wszystkich kontach prywatnych i firmowych.
Aby rozpocząć transmisję na żywo, przesuń ekran z lewej do prawej i z menu na dole wybierz „Na żywo”. Potem wystarczy już tylko kliknąć „Rozpocznij transmisję…”. Instagram sprawdzi stan Twojego połączenia z siecią. Jeśli połączenie będzie w porządku, na ekranie Twojego urządzenia mobilnego pojawi się odliczanie – trzy, dwa, jeden i start – jesteś na wizji! Po zakończeniu transmisji otrzymasz informację, ile miałeś widzów.
Instagram powiadomi osoby obserwujące Twoje konto, że prowadzisz transmisję wideo. Maksymalna długość transmisji to 60 minut. W trakcie jej trwania możesz zarządzać komentarzami od widzów lub całkowicie je wyłączyć.
Jednymi z pierwszych aplikacji, które umożliwiały transmitowanie wideo na żywo były Periscope i Meerkat. Funkcjonalność tę udostępnił też Snapchat. Zuckerberg nie lubi zostawać w tyle, dlatego szybko wprowadził ją na Facebooku oraz Instagramie.