Fejsbukowe świry, widzieliście już Przestrzeń from Facebook (link do strony www, link do strony na Facebooku)? Czegoś takiego w Polsce brakowało!
Zuckerberg zapowiedział ostatnio, że do 2020 roku przeszkoli milion ludzi na świecie. Aby zrealizować ten cel, Facebook otworzył 22 maja w Warszawie przy ul. Koszykowej 61 miejsce o nazwie Przestrzeń from Facebook. Na jego profilu przeczytamy: Przestrzeń from Facebook to centrum dialogu, szkoleń, wydarzeń kulturalnych i rozwoju inicjatyw społecznych. Tu przestrzeń fizyczna przenika się z cyfrową, a grupy i społeczności zyskują szansę na organizację spotkań czy uczestnictwo w warsztatach. Dzięki wachlarzowi realizowanych programów i wydarzeń, Przestrzeń jest miejscem, gdzie powstają i rozwijają się unikalne idee, ludzie zdobywają nowe umiejętności, a małe i średnie przedsiębiorstwa zyskują możliwość wzrostu i tworzenia miejsc pracy.
Z kolei na stronie www znajdziemy informację, że Facebook przeszkoli w Polsce 50 000 osób. Naprawdę super! Szczególnie, że to inicjatywa nie tylko dla ludzi pracujących na co dzień w mediach społecznościowych, ale też twórców różnego rodzaju społeczności. Podobne centra Facebooka mają też wkrótce powstać w Hiszpanii i we Włoszech.
PR-owo na pewno Mark i spółka bardzo dużo na tym zyskają. O nowym miejscu pisali już m.in. Gazeta Wyborcza, Wirtualne Media, SpidersWeb, AntyWeb i Press. Facebookiem zajmuję się od 5 lat, ale dopiero pierwszy raz poczułem, że Polska jest dla Zuckerberga ważna. Fajnie, że nawet sale szkoleniowe nazwali „Źdźbło” i „Rzeżucha”, czyli tak polsko, że bardziej się nie da. Tutaj naszła mnie taka refleksja: Facebook nazywa swoje sale szkoleniowe w Polsce „Źdźbło” i „Rzeżucha”, bo chce być bardziej lokalny 🇵🇱 Polacy nazywają swoje szkolenia „Social Media Advance Performance”, bo chcą być bardziej ynternaszynal 🌎
Wróćmy jednak do tematu. Na otwarciu Przestrzeni był m.in. Piotr Chmielewski. Facebooka reprezentowała Nicola Mendelsohn, czyli Wiceprezydent ds. obszaru Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki, która wylądowała na moim rysunku.
Osobiście Pzrestrzeń from Facebook będę mógł odwiedzić już w poniedziałek 28 maja. Odbędą się wtedy prawdopodobnie pierwsze warsztaty dla MŚP, m.in. z Instagrama i grup dyskusyjnych.
Na koniec jedna rzecz, która mnie dziwi. Choć inicjatywa wydaje się świetna i pisały o niej już branżowe media, to profil Przestrzeni na Facebooku 2 dni po otwarciu obserwowało zaledwie 500 osób. Udostępniłem stronę miejsca w grupie Social Media PL i w ciągu pierwszych 3 godzin przybyło jej 250 obserwujących, co świadczyłoby o tym, że Przestrzeń jest mało rozreklamowana. Mam jednak wrażenie, że wkrótce będą się nią jarać prawie wszyscy 😉
A Wy jak oceniacie tę inicjatywę? Jakie są Wasze oczekiwania względem niej?
Wiadomo, kiedy te podobne centra mają powstać w Hiszpanii i Włoszech? Można powiedzieć, że pytam z ciekawości, z góry dziękuje za odpowiedź.
Niestety nie znalazłem nic na temat dokładnej daty otwarcia. W informacjach prasowych padły jedynie określenia „niebawem” 😉
Tak, z pewnością będziemy się nią jarać. W przerwach od obserwowania, jak ten sam fejsbuk zarzyna nam strony i wieloletni wkład pracy. W tej warszawce i branży to chyba wszyscy już stracili kontakt z ziemią