
TikTok Shop to sklep na TikToku. Funkcjonalność ta umożliwia stworzenie sklepu, który będzie połączony z Twoim kontem w tej popularnej platformie. Co ważne, w sklepie tym można robić zakupy bez opuszczania aplikacji.

Shop sprawia zatem, że rozrywkowa platforma z filmami staje się de facto platformą e-commerce z własnym koszykiem i różnymi metodami płatności: kartą płatniczą, PayPalem, Apple Pay, Google Pay i innymi lokalnymi metodami, więc w Polsce może spodziewać się np. BLIK-a. Ale to nie wszystko. Poprzez TikTok Shop można również śledzić status dostawy i w razie potrzeby skorzystać z pakietu ochrony kupujących.
Jak to wygląda w praktyce?
Technicznie założenie sklepu na TikToku ułatwia możliwość integracji z wieloma platformami e-commerce, m.in. z: Shopify, WooCommerce, BigCommerce, Salesforce, Magento.
Zarządzenie sklepem na TikToku odbywa się poprzez Seller Center – to taki odpowiednik Menedżera sprzedaży w Mecie.

Produkty z TikTok Shop możesz sprzedawać aż na 6 sposobów:
1. poprzez Shop Page, czyli zakładkę na Twoim koncie, w której znajdują się wszystkie produkty sprzedawane przez Twój sklep,
2. poprzez Shoppable Videos, czyli standardowe filmy publikowane na Twoim koncie, ale z oznaczonymi produktami, które dany film prezentuje,
3. poprzez LIVE Shopping, czyli transmisje na żywo – takie „Telezakupy Mango” i zarazem bardzo popularna forma sprzedaży w Azji,
4. poprzez Shop Tab, czyli coś w rodzaju marketplace’u, w którym użytkownicy mogą wyszukiwać produkty od różnych sprzedawców,
5. poprzez współpracę z influencerami, którzy mogą oznaczać Twoje produkty w swoich materiałach,
6. poprzez płatne reklamy, a konkretnie kampanię z celem: sprzedaż i miejscem docelowym: TikTok Shop.

Kraje, w których dostępny jest TikTok Shop
Aktualnie TikTok Shop jest dostępny w zaledwie 16 krajach (stan na lipiec 2025):
– Europa (6 krajów): Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Włochy, Hiszpania, Irlandia,
– Ameryki (3 kraje): Stany Zjednoczone, Meksyk, Brazylia,
– Azja (7 krajów): Japonia, Indonezja, Malezja, Tajlandia, Wietnam, Filipiny, Singapur,
+ dodatkowo dla sklepów prowadzących sprzedaż globalną.
Ekspansja TikTok Shop w Europie przybrała na tempie dopiero w latach 2024-2025:
grudzień 2021: Wielka Brytania
październik 2024: Hiszpania i Irlandia (rynki te były traktowane pilotażowo)
luty 2025: Niemcy, Francja i Włochy
Wielki sukces TikTok Shop
W 2021 roku poprzez TikTok Shop sprzedano towar o wartości 1 mld USD brutto. W 2024 sklepy na TikToku generowały już 33 mld USD. Za 9 mld USD, czyli ok. 27% odpowiadał handel w USA. W Stanach dwie najpopularniejsze kategorie TikTok Shop to oczywiście moda i uroda.
TikTok Shop zaliczył piekielnie mocną końcówkę 2024 roku. W okresie od 1 listopada do 4 grudnia wg estymacji Earnest Analytics:
– sprzedaż w Temu rok do roku wzrosła o 18,5%
– sprzedaż w Shein rok do roku wzrosła o 20,5%
– sprzedaż w TikTok Shop wzrosła o zawrotne 225,9%, czyli ponad 3-krotnie!
Dynamika wzrostu jest zatem imponująca, a TikTok Shop – w przeciwieństwie do Temu i Shein – dopiero wchodzi na wiele ważnych rynków. W listopadzie 2024 nie było go jeszcze w Niemczech, Francji i Włoszech.
Sama wartość sprzedaży w Black Friday 2024 (tylko 1 dzień) wyniosła:
– 34 mln USD w Shein
– 53 mln USD w Temu
– 100 mln USD w TikTok Shop
Liczy te pokazują, jak duży potencjał drzemie w sklepach na TikToku.
Chińskim pierwowzorem TikToka jest aplikacja Douyin. W 2024 roku zakupy na Douyin wygenerowały aż 480 mld USD, czyli prawie 15-krotnie więcej niż TikTok. Prognozuje się, że w 2025 kwota ta może wzrosnąć do 570 mld USD, więc nie tylko TikTok Shop rośnie w zawrotnym tempie, ale też jego chiński odpowiednik.

Kiedy TikTok Shop pojawi się w Polsce?
Oficjalne stanowisko TikToka
Pracownicy TikToka na pytanie, czy TikTok Shop pojawi się wkrótce w Polsce odpowiadają: pomidor. Dobrze ich rozumiem. Nawet jeśli wewnętrznie mają jakieś przecieki, to nie nikt nie chce wyprzedzić oficjalnej informacji. Delikatny uśmiech na ich twarzy może jednak świadczyć o tym, że coś jest na rzeczy. Przyznają, że zainteresowanie tą funkcjonalnością w Polsce jest bardzo duże i są wręcz trochę zmęczeni ciągłymi pytaniami o TikTok Shop.
Nieoficjalne doniesienia
W połowie 2025 roku pojawiły się nieoficjalne, czyli niepotwierdzone jeszcze przez TikToka doniesienia, że Shop pojawi się w Polsce w Q1 lub Q2 2026 roku. Informację tę podały m.in. Rzeczpospolita i Interia. Według nich TikTok miał już rozpocząć przygotowania do wdrożenia TikTok Shop w Polsce.
Co ciekawe, w marcu 2025 Shopify, czyli wieloletni partner TikToka, opublikował na swojej polskojęzycznej stronie poradnik, jak założyć sklep na TikToku. Może to świadczyć, że faktycznie coś jest na rzeczy.
Moim zdaniem to kwestia 2026 lub 2027 roku
TikTok w najbliższych latach będzie chciał wprowadzić Shop w Polsce. Czy stanie się to w 2026 czy 2027 roku – nie wiadomo, ale wydaje się, że to kwestia czasu. Przewiduję też, że jeśli funkcjonalność ta miałaby się pojawić w 2026, to raczej nie w październiku czy listopadzie, bo TikTok będzie chciał dać sklepom czas, aby wdrożyły nowe rozwiązanie przed Q4. Dlatego jeśli TikTokowi nie uda się wprowadzić TikTok Shop w Polsce do września 2026, to jego premierę może przełożyć na 2027 rok.
TikTok – w przeciwieństwie do Mety – zazwyczaj informuje mailowo o większych nowościach. Dlatego warto uważnie śledzić wszystkie wiadomości od TikToka i polować na te zawierające w tytule frazę „TikTok Shop” lub „Seller Center”.
A pamiętasz sklepy na FB i IG?
Funkcję podobną do TikTok Shop już dawno wprowadziła Meta na Facebooku i Instagramie. To sklepy, które można było połączyć ze stroną na FB lub kontem na IG. Produkty z tego sklepu można było później oznaczać w tworzonych treściach (np. na zdjęciach w postach), co było bardzo przydatną opcją dla e-commerce.
Można było, ponieważ w 2023 roku Meta ogłosiła wycofanie sklepów na FB i IG z wielu krajów, w tym z Polski. W 2025 roku pojawił się nawet news, że Meta zamierza zrezygnować ze sklepów globalnie. Jest to zatem kierunek totalnie odwrotny do działań TikToka.

Sklepy na FB i IG też oferowały możliwość zakupów bezpośrednio w aplikacji, ale funkcjonalność ta nigdy nie dotarła do Polski. Pod tym względem TikTok ma szansę wyprzedzić Facebooka oraz Instagrama i zarazem stać się bardziej e-commerce’owy niż wszystkie platformy Marka razem wzięte.

