Zgodnie z tradycją w ostatnich dniach grudnia zapraszam Cię na podsumowanie najważniejszych wydarzeń ostatnich 12 miesięcy. Zobacz 10 rysunków, które moim zdaniem najlepiej podsumowują 2019 rok w mediach społecznościowych.
1. TikTok jest hot 🔥
Przez większość miesięcy 2019 roku TikTok był najczęściej pobieraną aplikacją społecznościową w Google Play i App Store. Dziś TikTok ma już ponad 500 mln użytkowników i wskoczył pod tym względem do TOP 10 najpopularniejszych aplikacji społecznościowych na świecie.
2. Instajajko 🥚
Niepozorne zdjęcie jajka 3-krotnie przebiło rekord Instagrama pod względem liczby polubień. Do tej pory post z nim polubiły 54 mln użytkowników. Obecnie konto o nazwie world_record_egg wykorzystywane jest do prowadzenia kampanii społecznej przeciwko niekorzystnemu wpływowi mediów społecznościowych.
3. Facebook odbija się od dna na giełdzie 📈
Po 5 miesiącach ciągłego spadku wartości akcji Facebooka spowodowanego aferą Cambridge Analytica Markowi i spółce udało się przełamać niekorzystny trend. Wpłynęły na to dobre prognozy i wyniki finansowe.
4. Testy Instagram Checkout, czyli zakupów na Instagramie 🛒
Instagram testował w Stanach możliwość robienia zakupów bezpośrednio poprzez aplikację. Koszyk, płatność i powiadomienia o zmianie statusu zamówienia/dostarczenia – wszystko poprzez Instagrama. W 2020 roku Instagram Checkout może pójść dalej w świat.
5. LinkedIn wprowadza reakcje 👏
LinkedIn upodobnił nam się w tym roku do Facebooka, wprowadzając m.in. reakcje, reklamy karuzelowe i naklejki na zdjęcia. Pojawiły się też doniesienia, że pracuje nad własnymi relacjami.
6. Idzie nowe na Facebooku! 🆕
Facebook nie tylko zmienił kolor i logo, ale również: odświeżył emoji, zapowiedział totalną przebudowę layoutu oraz postawienie grup, prywatności i bezpieczeństwa w centrum uwagi.
7. Zapowiedź kryptowaluty Libra 💱
Facebook wraz z kilkudziesięcioma partnerami pracuje nad własną kryptowalutą. Początkowo jej wprowadzenie było planowane na 2020 rok, ale może się ono opóźnić z powodu problemów z regulacjami. Mark przekonuje władze w USA: jeśli nie pozwolicie nam tego zrobić, zrobią to Chińczycy.
8. Planowanie postów na Instagramie 📋
Od tego roku możemy planować posty na Instagramie za pomocą Creator Studio – natywnego narzędzia od Facebooka. Wszyscy mamy nadzieję, że w 2020 roku pojawi się w nim możliwość planowania relacji.
9. Facebook przenosi budżety na poziom kampanii 💵
Od teraz to nie człowiek, a algorytmy mają rozdzielać budżet pomiędzy poszczególne zestawy reklam w kampaniach. Zmiana przyziemna i techniczna, ale pokazuje, w jakim kierunku chce iść Facebook – automatyzacji kampanii reklamowych.
10. Facebook kupuje rewolucyjną technologię CTRL-labs 🧠
To jedno z 5 najdroższych przejęć w historii Facebooka. Zuckerberg zakupił startup, który pracuje nad interfejsem mózg-komputer i umożliwia sterowanie urządzeniami za pomocą myśli. Technologia ma zostać wykorzystana do rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości, która jest oczkiem w głowie Marka.
Podobało się? Wróć też do przeglądu:
🔙 2018 roku w 30 obrazkach
🔙 2017 roku w 43 obrazkach
🔙 2016 roku w 26 obrazkach
Jeśli nie chcesz cofać się w czasie, sprawdź przegląd branży social 2019 lub jeden z tegorocznych poradników.
Wpisy poradnikowe opublikowane w 2019 roku:
🔧 Czego nie robić na LinkedInie?
🔧 10 elementów kampanii na Facebooku, które możesz zautomatyzować
🔧 10 ciekawych możliwości strony na Facebooku, z których nie korzystasz
🔧 Bezpieczne sociale
🔧 101 pytań o Facebook Ads
🔧 Źródła wiedzy o mediach społecznościowych
🔧 Supermetrics – mój sposób na raportowanie