Facebook chciałby rywalizować w wideo z YouTube. Idzie mu to raz lepiej (live’y), raz gorzej (procent obejrzeń reklam). Z kolei YouTube chciałby być bardziej mobile. I też idzie mu to tak sobie (YT z założenia jest poziomy, nie pionowy) 🙄
Dlatego Facebook wpadł na ciekawy pomysł – zróbmy z Instagrama YouTube’a na mobile! Tak powstała aplikacja IGTV 📺📲
IGTV umożliwia oglądanie wideo w pionowym formacie. Wszystkie filmy posortowane są na:
– proponowane dla Ciebie,
– opublikowane na obserwowanych przez Ciebie kanałach,
– najpopularniejsze w aplikacji,
– a także filmy, których przerwałeś oglądanie.
Oprócz tego możesz skorzystać ze standardowej wyszukiwarki kanałów.
Obecnie w IGTV można publikować filmy o maksymalnej długości 60 minut, choć limit ten ma zostać zniesiony.
Jak uruchomić IGTV?
Wystarczy odpalić aplikację na telefonie i w prawym górnym rogu kliknąć w ikonkę telewizora.
Jak założyć kanał?
To równie proste, jak znalezienie IGTV. Wystarczy kliknąć w koło zębate przy prawej krawędzi ekranu, a następnie wybrać Utwórz kanał.
Czy IGTV wypali?
Moim zdaniem ma duże szanse, choć przydałoby się parę dodatkowych funkcjonalności (np. wyszukiwanie filmów po ich tytułach lub hashtagach) oraz lepsza integracja z Facebookiem i Messengerem.
Po pierwsze: Aplikacja jest do bólu prosta i to jej duża zaleta.
Po drugie: IGTV jest stworzone stricte do tego, aby oglądać wideo na smartfonach – to przyszłość.
Po trzecie: Gdy Instagram wprowadził Stories, użytkownicy zaczęli je wykorzystywać do prowadzenia czegoś w stylu videoblogów czy nawet daily vlogów. Skoro użytkownicy tak chętnie wykorzystywali pionowy format, to dlaczego nie mieliby korzystać z IGTV?