
Fejsbukowe świry, widzieliście już Przestrzeń from Facebook (link do strony www, link do strony na Facebooku)? Czegoś takiego w Polsce brakowało!
Zuckerberg zapowiedział ostatnio, że do 2020 roku przeszkoli milion ludzi na świecie. Aby zrealizować ten cel, Facebook otworzył 22 maja w Warszawie przy ul. Koszykowej 61 miejsce o nazwie Przestrzeń from Facebook. Na jego profilu przeczytamy: Przestrzeń from Facebook to centrum dialogu, szkoleń, wydarzeń kulturalnych i rozwoju inicjatyw społecznych. Tu przestrzeń fizyczna przenika się z cyfrową, a grupy i społeczności zyskują szansę na organizację spotkań czy uczestnictwo w warsztatach. Dzięki wachlarzowi realizowanych programów i wydarzeń, Przestrzeń jest miejscem, gdzie powstają i rozwijają się unikalne idee, ludzie zdobywają nowe umiejętności, a małe i średnie przedsiębiorstwa zyskują możliwość wzrostu i tworzenia miejsc pracy.
Z kolei na stronie www znajdziemy informację, że Facebook przeszkoli w Polsce 50 000 osób. Naprawdę super! Szczególnie, że to inicjatywa nie tylko dla ludzi pracujących na co dzień w mediach społecznościowych, ale też twórców różnego rodzaju społeczności. Podobne centra Facebooka mają też wkrótce powstać w Hiszpanii i we Włoszech.

PR-owo na pewno Mark i spółka bardzo dużo na tym zyskają. O nowym miejscu pisali już m.in. Gazeta Wyborcza, Wirtualne Media, SpidersWeb, AntyWeb i Press. Facebookiem zajmuję się od 5 lat, ale dopiero pierwszy raz poczułem, że Polska jest dla Zuckerberga ważna. Fajnie, że nawet sale szkoleniowe nazwali „Źdźbło” i „Rzeżucha”, czyli tak polsko, że bardziej się nie da. Tutaj naszła mnie taka refleksja: Facebook nazywa swoje sale szkoleniowe w Polsce „Źdźbło” i „Rzeżucha”, bo chce być bardziej lokalny Polacy nazywają swoje szkolenia „Social Media Advance Performance”, bo chcą być bardziej ynternaszynal
Wróćmy jednak do tematu. Na otwarciu Przestrzeni był m.in. Piotr Chmielewski. Facebooka reprezentowała Nicola Mendelsohn, czyli Wiceprezydent ds. obszaru Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki, która wylądowała na moim rysunku.
Osobiście Pzrestrzeń from Facebook będę mógł odwiedzić już w poniedziałek 28 maja. Odbędą się wtedy prawdopodobnie pierwsze warsztaty dla MŚP, m.in. z Instagrama i grup dyskusyjnych.
Na koniec jedna rzecz, która mnie dziwi. Choć inicjatywa wydaje się świetna i pisały o niej już branżowe media, to profil Przestrzeni na Facebooku 2 dni po otwarciu obserwowało zaledwie 500 osób. Udostępniłem stronę miejsca w grupie Social Media PL i w ciągu pierwszych 3 godzin przybyło jej 250 obserwujących, co świadczyłoby o tym, że Przestrzeń jest mało rozreklamowana. Mam jednak wrażenie, że wkrótce będą się nią jarać prawie wszyscy
A Wy jak oceniacie tę inicjatywę? Jakie są Wasze oczekiwania względem niej?
Wiadomo, kiedy te podobne centra mają powstać w Hiszpanii i Włoszech? Można powiedzieć, że pytam z ciekawości, z góry dziękuje za odpowiedź.
Niestety nie znalazłem nic na temat dokładnej daty otwarcia. W informacjach prasowych padły jedynie określenia „niebawem”
Tak, z pewnością będziemy się nią jarać. W przerwach od obserwowania, jak ten sam fejsbuk zarzyna nam strony i wieloletni wkład pracy. W tej warszawce i branży to chyba wszyscy już stracili kontakt z ziemią