Ostatnio spytałem Was, o jakich serwisach/komunikatorach/aplikacjach chcielibyście w najbliższej przyszłości zobaczyć obrazki na Rysuję fejsbuki? (oczywiście poza Facebookiem) Wskazaliście Instagram oraz właśnie LinkedIn.
Serwis ten niewątpliwie zmienił oblicze rekrutacji na stanowiska średniego i wyższego rzędu. W serwisie Kariera.pl znalazłem ciekawe statystki. Ponoć 41 proc. specjalistów i 38 proc. managerów zostało znalezionych właśnie przez LinkedIn. Niestety autorka tekstu nie podaje nigdzie źródła badania, co poddaje w wątpliwość jego wyniki.
Ciekawe dane na temat mediów społecznościowych w rekrutacji znalazłem również w raporcie Lee Hecht Harrison DBM Polska z kwietnia tego roku. Według niego aż 98 proc. headhunterów wykorzystuje social media w procesie rekrutacji, a 95 proc. przyznaje, że media społecznościowe okazały się dla nich przydatne. Najczęściej szukają lub sprawdzają kandydatów na LinkedIn (97 proc.) oraz GoldenLine (92 proc.). W porównaniu z wynikami poprzednich badań, procent headhunterów wykorzystujących Facebooka wzrósł z 38 do 46.
Źródło: raport „Media społecznościowe w rekrutacji. Edycja druga” Lee Hecht Harrison DBM Polska
Tak niski udział Facebooka nie powinien dziwić, jeśli spojrzymy na powyższą tabelę. Zaledwie 5 proc. badanych uznaje serwis Zuckerberga za bardzo przydatny w procesie rekrutacji. LinkedIn za takowy uważa aż 75 proc. headhunterów, GoldenLine – 34 proc.
A Wy jakie macie doświadczenia rekrutacyjne z social media? 💼