W prognozach na 2017 rok dla Sprawnego.marketingu napisałem, że 2017 rok w social media upłynie pod kątem dalszej wojny Facebooka ze Snapchatem.
Miesiąc później serwis TechCrunch doniósł, że Facebook testuje w Irlandii Facebook Stories, czyli funkcjonalność kojarzoną przede wszystkim ze Snapchatem, a od niedawna także z Instagramem.
Stories mają się pojawić u samej góry, nad aktualnościami i znikać po 24 godzinach. Poniżej screen z aplikacji Facebook na iOS (testy prowadzone są też na Androidzie).
Źródło: TechCrunch.com
W najbliższych miesiącach możemy spodziewać się wprowadzenia Facebook Stories globalnie. Jeśli jeszcze nie próbowaliście, to dobrze do tego czasu potrenować tworzenie angażujących Stories, chociażby na Instagramie.
Tym samym Zuckerberg kontynuuje swoją politykę dostosowania Facebooka, Instagrama i Messengera do preferencji najmłodszych użytkowników. Pół roku temu wprowadził Instagram Stories, które dziś codziennie przegląda już 150 mln użytkowników aplikacji, czyli mniej więcej co czwarta korzystająca z niej osoba.
Wielu ocenia to jako bezczelne zrzynanie, ale Mark wie co robi – hamuje międzynarodową ekspansję Snapchata. Facebook i Instagram powiększają swoją przewagę nad Snapchatem, jeśli chodzi o liczbę użytkowników.