W październiku sieć zalały tego typu zdjęcia, a zaraz po nich memy o jesierniarach. Pojawiły się nawet quizy typu „Sprawdź, czy jesteś jesieniarą”. Nowy modny zwrot to też okazja dla marek, aby pokazać, że są na bieżąco.
Słowo to stało się popularne w czasie tegorocznej jesieni i zajęło 2. miejsce w rankingu najpopularniejszych słów młodzieżowych 2019 roku. Jesieniara przegrała tylko z alternatywką. Co ciekawe, na Instagramie znajduje się obecnie 18,5 tys. postów z hashtagiem #jesieniara przy tylko 7 tys. z hashtagiem #alternatywka.
Co jeszcze ciekawsze, jesieniara wygrywa także na TikToku. Filmy z tym hashtagiem mają łącznie 10,3 mln wyświetleń. Filmy z hashtagiem #alternatywka – zaledwie 1,5 mln wyświetleń, czyli aż 7-krotnie mniej!
Teraz zimiara?
Internauci zaczęli żartować, że teraz czas na zimiarę. Jej atrybutami mają być: śnieg, mandarynki, świąteczne światełka, dekoracje i stroje. Obecnie na Instagramie znajduje się jedynie ok. 60 postów z hashtagiem #zimiara. Może się to zmienić wraz z nadejściem świąt i prawdziwej zimy.
Być może w okolicach marca czeka nas jeszcze wiośniara, a potem letniara i wrócimy do jesieniary. Ciekaw jestem, czy ten hashtag przetrwa próbę czasu i będzie wracał jak „Kevin sam w domu” czy też okaże się chwilową modą. Jak myślicie?