Reklamy w Threads i powiadomieniach na FB

To jest big news dla wszystkich reklamodawców!

Meta dodaje 2 nowe umiejscowienia reklam:
powiadomienia na Facebooku,
aktualności w Threads.

Oba placementy będzie można wkrótce zaznaczać lub odznaczać w Menedżerze reklam jako miejsca, w których mogą być wyświetlane Twoje reklamy. Zresztą wybrane konta uzyskały już do nich dostęp.

Nowe, w dodatku bardzo ciekawe umiejscowienia, na pewno wzmocnią system reklamowy Mety.

Oczywiście dla korzystających z umiejscowień Advantage+ (wcześniej: automatyczne umiejscowienia) nowe umiejscowienia zostaną uwzględnione z automatu, nie trzeba wybierać żadnej nowej opcji.

Umiejscowień wciąż przybywa

Jeszcze 10 lat temu umiejscowienia reklam były zaledwie 3:
1. aktualności na FB,
2. aktualności na IG,
3. prawa kolumna na FB.
Meta praktycznie w każdym roku zwiększa jednak liczbę placementów, w których wyświetlane są reklamy.

Aktualnie wszystkich umiejscowień jest 24, ale wraz z powiadomieniami na FB oraz aktualnościami w Threads będzie ich 26.

Zwykle z pojawienia się nowego umiejscowienia cieszą się reklamodawcy. W końcu to kolejna droga dotarcia do potencjalnego klienta. Z perspektywy użytkowników wygląda to jednak gorzej – to kolejne miejsce, w którym wyskoczy im reklama, a w którym dotychczas tych reklam nie było.

Jak będą wyglądały reklamy w powiadomieniach na FB?

Reklamy w powiadomieniach będą miały formę wyłącznie tekstową. Pomiędzy powiadomieniami Meta wyświetli użytkownikowi nagłówek Twojej reklamy, połączony z nazwą Twojej strony oraz jej zdjęciem profilowym. Przykład poniżej.

Wizualnie mało atrakcyjny format, ale reklama w tym miejscu powinna mocno przykuwać uwagę odbiorców. Większość z nas powiadomienia sprawdza codziennie i przegląda je, skupiając na nich wyjątkowo mocno swoją uwagę. Przeglądanie powiadomień mniej przypomina bezrefleksyjne scrollowanie głównego strumienia aktualności, a bardziej punktowe odczytywanie pozycja po pozycji.

Wraz z nowym umiejscowieniem wzrośnie rola nagłówka reklamy. Będzie on musiał być na tyle konkretny, aby mógł funkcjonować w oderwaniu od całej reszty. Nagłówek to jedyny element reklamy, który będzie wyświetlany w powiadomieniach. Na szczęście możesz też skorzystać z ręcznego dostosowania nagłówka, edytując jego zawartość tylko w nowym umiejscowieniu „Powiadomienia w serwisie Facebook”. Aby to zrobić, kliknij „Edytuj” (ikona ołówka).

Jak będą wyglądały reklamy w Threads?

Reklamy w Threads początkowo mają być wyświetlane wyłącznie w głównym strumieniu aktualności. Będą to klasyczne reklamy display’owe z klikalnymi grafikami lub filmami.

Reklamy w Threads będą mogły być łączone z kontami firmowymi w tej platformie. Dlatego wzrośnie znaczenie profilu firmowego w Threads. Podejrzewam, że wiele firm utworzy konto w tym kanale tylko po to, aby móc połączyć z nim swoje reklamy. Bez konta firmowego w Threads reklama będzie połączona z kontem na Instagramie.

Od początku Threads był mocno zintegrowany z Instagramem, więc prawdopodobnie do większości obecnych użytkowników Threads możesz już dotrzeć poprzez Instagrama. Niemniej w listopadzie 2024 Adam Mosseri zapowiedział stopniowe odłączanie Threads od Instagrama.

Docelowo Threads ma być pełnowartościową, samodzielną platformą, zdolną do wyprzedzenia X w perspektywie kilku najbliższych lat. Kiedy to się stanie i Threads prawdopodobnie przejmie kolejnych użytkowników od X, reklama w Threads może być sposobem na dotarcie do zupełnie nowych użytkowników, czyli takich, którzy niekoniecznie korzystają z Instagrama czy Facebooka.

Teraz, po podłączeniu Threads do systemu reklamowego Mety, jeszcze bardziej warto obserwować rozwój tej platformy. Z Threads każdego miesiąca korzysta już 320 mln użytkowników. Poniżej wykres porównujący miesięczną liczbę użytkowników X, Threads oraz Bluesky.

Obserwuj Rysuję fejsbuki na
Rysuję fejsbuki na LinkedInie
Rysuję fejsbuki na Facebooku
Rysuję fejsbuki na Instagramie
Rysuję fejsbuki na X
Rysuję fejsbuki na TikToku

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *