W 2011 roku Facebook udostępnił Power Editor, czyli nieco bardziej zaawansowane narzędzie do zarządzania kampaniami płatnymi niż standardowy Menadżer reklam (ang. Ads Manager). Nowe narzędzie ułatwiało przede wszystkim hurtowe wprowadzanie zmian w kampaniach. Często nowości pojawiały się w nim wcześniej niż w standardowym Menadżerze.
1 marca 2018 roku Power Editor został uśmiercony w Polsce. Wchłonął go Menadżer reklam. Facebook poinformował mnie o tym mailowo. Miło z jego strony.
Facebook już dawno zapowiedział rezygnację z Power Editora. W innych krajach wycofał go nawet wcześniej niż w Polsce. Zresztą ostatnie zmiany w interfejsie Menadżera reklam stopniowo upodabniały go do Power Editora. Kiedyś narzędzia te wyglądały zupełnie inaczej, przed ich połączeniem – niemal identycznie.
Co się zmieniło?
Główna nowość dotyczy sposobu pracy. Do tej pory zmiany dokonane w Menadżerze reklam wprowadzane były w czasie rzeczywistym. Zmiany w Power Editorze NIE dokonywały się w czasie rzeczywistym, trzeba je było dopiero opublikować. Eksport zmian trwał zwykle kilka sekund. Przy ich dużej liczbie potrafił jednak przeciągnąć się do kilkunastu albo nawet kilkudziesięciu sekund. Było to i tak praktyczniejsze niż dokonywanie wielu zmian w Menadżerze reklam, w którym też trzeba było odczekać chwilę po wprowadzeniu nawet drobnych modyfikacji.
Od teraz zmiany w Menadżerze reklam także nie są dokonywane w czasie rzeczywistym i trzeba je dopiero opublikować. Aby to zrobić, wystarczy wybrać Przejrzyj i opublikuj w prawym górnym rogu ekranu. Bardzo ważne, żebyś o tym pamiętał, ponieważ w przeciwnym razie – Twoje zmiany nie wejdą w życie!
Zmiany możesz też opublikować za pomocą skrótu klawiszowego Ctrl + R. Po wprowadzeniu wielu modyfikacji (np. w nazwie, budżecie albo harmonogramie zestawu reklam), wystarczy wcisnąć Enter, aby zmiany zostały automatycznie opublikowane. Jednocześnie możesz eksportować wiele zmian.