⚠ Uwaga, Facebook radzi, aby reklamy z okazji Black Friday ustawić najpóźniej do środy! ⏳🔜⌛
Weryfikacja reklam na Facebooku
ℹ Normalnie na weryfikację reklam musimy czekać do 24 godzin, ale z powodu mniejszej liczby osób weryfikujących je ręcznie oraz wielu reklam odpalonych w krótkim czasie, mogą (choć oczywiście nie muszą) pojawić się opóźnienia. To tylko rekomendacja, ale coś w tym może być. Rok temu na niektórych kontach reklamowych nowe kampanie ustawione na przełomie listopada/grudnia potrafiły ruszyć dopiero po kilku dniach. W tym roku reklam będzie jeszcze więcej, bo covid, bo cyfryzacja wszystkiego, bo Black Friday głównie online.
Weryfikacja reklam na Facebooku odbywa się na 2 sposoby:
🤖 weryfikacja przez algorytmy – domyślny sposób weryfikacji reklam (zwykle trwa od kilku minut do 2 godzin),
👤 weryfikacja przez człowieka – pracownicy Facebooka weryfikują ręcznie te reklamy, które zostały rozpoznane przez algorytmy jako potencjalnie łamiące zasady reklamowe systemu (zwykle trwa od kilku do 24 godzin, choć w wyjątkowych sytuacjach może trwać nawet kilka dni).
Co ważne, kampanie ustawione np. w poniedziałek, ale z datą startu w piątek, są weryfikowane już od poniedziałku. Dlatego w tak wyjątkowo gorącym okresie warto ustawić wszystko wcześniej.
Co równie ważne, jeśli w ostatniej chwili przed planowaną datą startu dokonasz jakiejś istotnej edycji w swoich reklamach (np. zmienisz link albo treść reklam), to ponownie muszą one przejść proces weryfikacji. Reklamy edytowane, które były już wcześniej zatwierdzone, są jednak zwykle weryfikowane kolejny raz szybciej niż zupełnie nowe reklamy.
Przy okazji
Spodobał Ci się ten rysunek? 👎/👍
Jeśli tworzysz treści do mediów społecznościowych, publikuj rzeczy, z którymi mocno utożsamią się osoby z Twojej grupy docelowej. Niby proste, a tak niewielu z tego korzysta, bo przecież trzeba informować o kolejnych promocjach i przypominać, jacy to jesteście zajebiści (też potrzebne, ale tylko na tym daleko nie zajedziesz).
Moją grupą docelową jest branża socialowo-kreatywno-marketingowa. W tym tygodniu wielu marketerów będzie pracowało nocami lub po godzinach. Będą potrzebowali rozrywki, czegoś co chociaż na chwilę ich odpręży. Popatrzą na ten rysunek i stwierdzą: „No dokładnie! 😆”. Danie komuś odrobiny uśmiechu w momencie największego stresu jest warte więcej niż niejedna kampania. A Ty wiesz, co i kiedy najbardziej stresuje Twoją grupą docelową? 😉