ANKIETA: Przekorny Facebook

W czwartej już fejsankiecie pytałem Was, czy zgadzacie się z tym, że kampanie płatne obniżają zasięg organiczny? Poniżej wyniki!

Facebook
❌ 68% mit
✅ 32% true
👥 271 głosujących

Instagram
❌ 66% mit
✅ 34% true
👥 135 głosujących

Twitter
❌ 83% mit
✅ 17% true
👥 6 głosujących

Kolejna hipoteza, której nie da się w żaden sposób zweryfikować. Kilka lat temu sam wierzyłem, że lepiej wydawać albo dużo albo wcale, bo małe wydatki wpływają potem niekorzystnie na zasięg organiczny. Facebook miał rzekomo zachęcać w ten sposób do wydawania coraz większych kwot.

Dziś myślę, że była to kwestia stałego spadku zasięgu organicznego. Zasięg ciągle malał, a my próbowaliśmy to połączyć z różnymi czynnikami, m.in. z edytowaniem i planowaniem postów czy właśnie kampaniami płatnymi. Mało kto 5 lat temu zdawał też sobie sprawę z tego, że bezpłatny zasięg procentowo nie rośnie wraz z liczbą fanów (mała strona może docierać do 80% fanów, duża – do 10%).

Facebook też jest sobie trochę winien. Przez długi czas, gdy post dotarł do użytkownika organicznie i płatnie, użytkownik z automatu trafiał do zasięgu płatnego. To powodowało, że po odpaleniu kampanii płatnej zasięg organiczny na wykresach faktycznie spadał. Dziś jeśli użytkownik zobaczy post organicznie i jako płatną reklamę, zostanie przypisany zarówno do zasięgu organicznego, jak i płatnego. Dlatego zasięgów tych nie można sumować.

Obserwuj Rysuję fejsbuki na
Rysuję fejsbuki na LinkedInie
Rysuję fejsbuki na Facebooku
Rysuję fejsbuki na Instagramie
Rysuję fejsbuki na Twitterze
Rysuję fejsbuki na TikToku
Ten wpis został skomentowany 1 raz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *