ANKIETA: Przekorny Facebook

W czwartej już fejsankiecie pytałem Was, czy zgadzacie się z tym, że kampanie płatne obniżają zasięg organiczny? Poniżej wyniki!

Facebook
❌ 68% mit
✅ 32% true
👥 271 głosujących

Instagram
❌ 66% mit
✅ 34% true
👥 135 głosujących

Twitter
❌ 83% mit
✅ 17% true
👥 6 głosujących

Kolejna hipoteza, której nie da się w żaden sposób zweryfikować. Kilka lat temu sam wierzyłem, że lepiej wydawać albo dużo albo wcale, bo małe wydatki wpływają potem niekorzystnie na zasięg organiczny. Facebook miał rzekomo zachęcać w ten sposób do wydawania coraz większych kwot.

Dziś myślę, że była to kwestia stałego spadku zasięgu organicznego. Zasięg ciągle malał, a my próbowaliśmy to połączyć z różnymi czynnikami, m.in. z edytowaniem i planowaniem postów czy właśnie kampaniami płatnymi. Mało kto 5 lat temu zdawał też sobie sprawę z tego, że bezpłatny zasięg procentowo nie rośnie wraz z liczbą fanów (mała strona może docierać do 80% fanów, duża – do 10%).

Facebook też jest sobie trochę winien. Przez długi czas, gdy post dotarł do użytkownika organicznie i płatnie, użytkownik z automatu trafiał do zasięgu płatnego. To powodowało, że po odpaleniu kampanii płatnej zasięg organiczny na wykresach faktycznie spadał. Dziś jeśli użytkownik zobaczy post organicznie i jako płatną reklamę, zostanie przypisany zarówno do zasięgu organicznego, jak i płatnego. Dlatego zasięgów tych nie można sumować.

Obserwuj Rysuję fejsbuki na
Rysuję fejsbuki na LinkedInie
Rysuję fejsbuki na Facebooku
Rysuję fejsbuki na Instagramie
Rysuję fejsbuki na X
Rysuję fejsbuki na TikToku
Ten wpis został skomentowany 1 raz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *