5-gwiazdkowe recenzje znikają z Facebooka

Jak już pewnie zauważyliście (bo to dość widoczna zmiana), Mark zabrał nam gwiazdki do oceniania stron w 5-stopniowej skali. Zamiast nich jest teraz pytanie „Czy polecasz firmę X?” i odpowiedzi Tak/Nie.

Po kliknięciu w Tak lub Nie Facebook prosi Cię o uzasadnienie, które musi liczyć minimum 25 znaków, co ma zniechęcić spamerów, trolli i nieuczciwą konkurencję.

Co istotne, masz możliwość wyboru, czy Twoja rekomendacja będzie widoczna dla wszystkich, tylko dla Twoich znajomych czy też tylko dla Ciebie.

Administrator strony ma możliwość zgłaszania podejrzanych rekomendacji i serwis może podjąć decyzję o ich usunięciu. Do ich zgłaszania zachęca zresztą sam Facebook.

Co z dotychczasowymi ocenami?

Dotychczasowe średnie ocen są teraz przez Facebooka wyświetlane w niebieskim kółku. Niestety Facebook nie wyjaśnia nigdzie, w jaki sposób nowe rekomendacje będą wpływały na obecną średnią.

Wszystkie opublikowane oceny są oczywiście nadal widoczne w zakładce Recenzje, którą ciągle można wyłączyć w zakładce Ustawienia -> Edytuj stronę.

PS Szukając strony, na której mógłbym wykonać powyższe screeny, odkryłem, że większość dużych sklepów (np. Zalando, Ikea, Empik czy x-kom) ma wyłączoną zakładkę Recenzje. Przy takiej skali biznesu ciężko zadbać o zadowolenie każdego klienta. Łatwo o niezadowolone jednostki, które mogą znacznie zaniżyć średnią ocen. Wysoka średnia ocen to coś, co spotkamy częściej na stronach mniejszych e-commerców. W ten sposób mniej popularne sklepy starają się zdobyć zaufanie klientów, bo zwykle dłużej udaje im utrzymać przyzwoitą średnią powyżej 4,0.

Obserwuj Rysuję fejsbuki na
Rysuję fejsbuki na LinkedInie
Rysuję fejsbuki na Facebooku
Rysuję fejsbuki na Instagramie
Rysuję fejsbuki na X
Rysuję fejsbuki na TikToku
Ten wpis został skomentowany 10 razy
  1. Dzień dobry, czy ktoś wie co sie dzieje z tymi recenzjami – mamy grubo ponad setkę recenzji polecających i dwie negatywne – tymczasem gwiazdek jest 0 na 5 przy uwaga na podstawie -6 opinii…
    Ktoś wie o chodzi?
    Dzięki za pomoc 🙂

    1. Niestety nie da się z tym nic zrobić 🙁 Sypie się cały system recenzji. Od kiedy Facebook postanowił odejść od 5-gwiazdkowych ocen na rzecz polecam/nie polecam, to bugów z recenzjami jest coraz więcej, a ostatnie miesiące to już jakieś kuriozum. Bałagan jest tak duży, że chyba ciężko będzie im go ogarnąć. Dlatego już teraz krążą plotki (tak, póki co to tylko plotki), że Facebook usunie zakładkę „Recenzje”, więc warto robić sobie screeny najlepszych rekomendacji. Osobiście nie chce mi się w to wierzyć, ale na wszelki wypadek radzę się do tego przygotować.

  2. Mi zniknęły wszystkie rekomendacje oraz możliwość dodania karty recenzji na swojej stronie? wie ktoś dlaczego tak się dzieje?

  3. Hm no właśnie, ja mam 13 opinii i ciągle rosną o 1/2 tygodniowo i nie widać ich co jest irytujące . Bo goście ich nie widzą, a nie każdy wie, że trzeba wejść w zakładkę ” Recenzje ” . Jest jakiś poprzeczka od jakiej ilości opinii, pokazuje się gwiazdka ?

  4. Niestety działa to słabo, Nasza strona na fb posiada około 8 opini niestety fb nie traktuje ich jako ocena, i oficjalnie wyświetla 0 ocen, dopiero po wejściu w zakładkę recenzje można odczytać opinie klientów 🙁

    1. Niestety od kilku miesięcy recenzje na Facebooku to bug na bugu. Coś posypało się przy ostatniej zmianie layoutu. Popularne błędy to znikające recenzje czy szalejące średnie ocen, które potrafią nawet przyjmować wartość ujemną

      1. Cenna uwaga o bugach w systemie recenzji na FB.

        Chciałem wykorzystać oceny użytkowników do stworzenia rankingu, ale jak zacząłem im się bliżej przyglądać, to w żaden sposób nie mogłem rozgryźć o co w nich chodzi.

        Np.

        5 na 5
        Na podstawie opinii 14 użytkowników

        a po wejściu na szczegóły i uporządkowaniu ocen wg „najbardziej pomocne” wyświetla nam w sumie 28 opinii, z czego 8 jest negatywnych (nie polecających strony).

        I o co tu chodzi?

      2. Czy da się to jakkolwiek rozwiązać? Mi nagle zniknęła karta recenzje na stronie, a jestem nową, rozwijającą się firmą i jest to dla mnie ważne na początku zwłaszcza. Mogę dodać kartę recenzje, ale ona i tak się tam nie pojawia. Piszę od kilku dni codziennie do facebooka i zgłaszam im problem, ale na razie zero odpowiedzi i wątpię czy kiedykolwiek jej doczekam.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *