
LINK W TREŚCI POSTA CZY PIERWSZYM KOMENTARZU?
Dylemat stary jak świat albo jak ten rysunek z sierpnia 2019 ¯\_(ツ)_/¯
Przez lata branża podzielona na pół
Od jakichś 10-15 lat branża marketingowa była podzielona na pół – na tych, którzy wierzą, że linki w treści postów na Facebooku obniżają zasięg postów i na tych, którzy uważają, że to popularny mit. Świadczy o tym chociażby moja ankieta, w której zebrałem blisko 500 głosów, a wyniki rozłożyły się niemal idealnie 50:50.
Jest oficjalne zalecenie Facebooka!
Zdaje się, że Facebook po latach milczenia na ten temat postanowił właśnie rozwiać wszelkie wątpliwości. Oficjalnie zaczął zalecać we wskazówkach dla twórców, aby linki umieszczać w pierwszym komentarzu, bo w treści posta zmniejszają jego zasięg. Tak, dobrze widzisz, to oficjalna podpowiedź Facebooka dla adminów stron!
W czerwcu 2025 Facebook zaczął wyświetlać zarządzającym stronami poniższy komunikat.

Czy FB rzeczywiście ogranicza zasięg postów, które w treści zawierają link?
Wygląda na to, że tak. Badanie wykonane w pierwszym kwartale 2025 roku wykazało, że aktualnie na 100 postów wyświetlanych w USA statystycznie aż 97 postów nie zawiera linku i tylko 3 posty go zawierają. Co ciekawe, to i tak oznacza minimalną poprawę względem wcześniejszego badania. Niemniej pokazuje, jak bardzo Facebook utrudnia obecnie organiczne przekierowywanie ruchu poza Facebooka.
Jednym z głównych beneficjentów tej polityki są oczywiście twórcy treści wideo.
Poszkodowani? Przede wszystkim wydawcy, ale też blogerzy i firmy, których wyniki we wcześniejszych latach były mocno uzależnione od ruchu organicznego z Facebooka.
Posty z linkami? Lepiej na Threads
Co ciekawe, Meta zapowiedziała ostatnio, że planuje zwiększyć widoczność postów z linkami w aplikacji Threads. Być może Mark stara się zatem przenieść posty z linkami do innej platformy.
