Czy linki w treści posta obniżają jego zasięg? Poniżej wyniki! Była to najbardziej wyrównana fejsankieta i to we wszystkich kanałach 😮
Facebook
❌ 45% mit
✅ 55% true
👥 321 głosujących
Instagram
❌ 52% mit
✅ 48% true
👥 153 głosujących
Twitter
❌ 50% mit
✅ 50% true
👥 12 głosujących
PUBLIKOWANIE LINKÓW W POSTACH (W TREŚCI, NIE ZACIĄGNIĘTYCH) OBNIŻA ICH ZASIĘG
— Rysuję fejsbuki ✏️ (@rysujefejsbuki) July 22, 2019
➖
To już #fejsankieta nr 5! Wszystkie dotychczasowe znajdziesz na https://t.co/3dq2YQdx4X
➖
Zagłosuj, aby zobaczyć aktualne wyniki! ✖/✅
Dawno, dawno temu ludzie chcąc opublikować link na Facebooku, publikowali go w formie posta z zaciągniętym linkiem. Po prostu. Miał on największą klikalną powierzchnię, która kierowała do zewnętrznej witryny. Facebook bardzo nie lubi, gdy za darmo zabieramy mu użytkowników do siebie, dlatego najdrastyczniej ciął zasięgi postów z zaciągniętymi linkami.
Wtedy ludzie wpadli na pomysł, aby publikować zdjęcia lub grafiki, a link zamieszczać w treści posta (w taki sposób, aby się nie zaciągał). Po jakimś czasie ktoś stwierdził jednak, że tego typu posty też mogą mieć obniżone zasięgi ze względu na to, że zawierają link w treści.
W końcu ktoś wymyślił, że w takim razie link należy publikować w komentarzu, a w treści posta pisać jedynie słynne link w pierwszym komentarzu (gdy opublikujemy komentarz jako autor posta, to nasz komentarz będzie wyświetlany jako pierwszy).
Moje zdanie na ten temat
Jeśli mam być szczery, nigdy do tej pory nie zamieściłem linku w komentarzu zamiast w treści posta. Nie sądzę, aby Facebook był tak głupi, by nie był w stanie sprawdzić, czy komentarz opublikowany przez autora danego posta zawiera link czy też nie. Nawet jeśli w pierwszych miesiącach mogło tak być, to wszystko działo się lata temu i ciężko mi uwierzyć, by nie zostało zmienione, jeśli tylko Facebook chciałby ograniczyć tego typu praktyki. Myślenie, że może być inaczej, wydaje mi się naiwne.
Zresztą 1,5 roku temu Facebook przyznał, że ocenia komentarze pod kątem ich wartości dla użytkownika. Celem serwisu jest wspieranie meaningful interactions, czyli wartościowych interakcji. Lepiej są oceniane te posty, które inspirują dyskusje w komentarzach. Czy post z 1 komentarzem, który zawiera sam link, wpisuje się w tę politykę? Raczej nie. Algorytmy mogą oceniać to jako nienaturalne.
Moim zdaniem Facebook ucina zasięgi postom z zaciągniętym linkiem. Zbyt często odstają one wynikami od pozostałych formatów postów. Czy tak samo jest w przypadku postów ze zdjęciem/grafiką, które w treści zawierają linki? Kiedyś myślałem, że może być coś na rzeczy, ale dziś nie jestem do tego przekonany. Dlatego w ankiecie zagłosowałbym na MIT.
„Czy tak samo jest w przypadku postów ze zdjęciem/grafiką, które w treści zawierają linki?”
–
Jak rozumiem jedyne co nie obniża zasięgów to wstawienie hiperłącza do posta – podlinkowanie do danego słowa w poście?
Niby w jaki sposób chcesz podlinkować słowo w poście na Facebooku? Takie rzeczy były możliwe tylko kiedyś w notatkach.
Hej,
czy w 2021 podtrzymujesz tą ocenę?
Tak, nadal nie zamieszczam linków w komentarzach 🙂
czyli w sumie nie mamy żadnych konkretów. nic nie wiadomo.
Zawsze powtarzam, że w 100% pewną wiedzą na temat tego, jak działają algorytmy Facebooka czy Google’a ma tylko garstka technicznych pracowników Facebooka i Google’a.