Meta Ads: zmiana w wyświetleniach strony docelowej

Odrobina socialowej analityki, czyli co łączy 2 poniższe poradniki?
1️⃣ Format kolekcja vs. „Dodaj produkty z katalogu”
2️⃣ Jak odchudzić raport, czyli wskaźniki, które niewiele mówią

W obu zwracałem ostatnio uwagę, że koszt wyświetlenia strony docelowej to wskaźnik cholernie mylący, jeśli wykorzystujecie format reklamowy o nazwie kolekcja. W jego przypadku za wyświetlenie strony docelowej uznawane jest bowiem już samo otwarcie materiału błyskawicznego, czyli pełnoekranowego rozszerzenia na mobile’u.

Mnóstwo osób wyświetlenie strony docelowej interpretowało jako przejście użytkownika do zewnętrznej witryny, czyli zdarzenie PageView. To błąd!

Ale wiecie co, Meta właśnie to zmienia 😀

Od czerwca 2025 otwarcie materiału błyskawicznego w formacie kolekcja NIE BĘDZIE już zliczane jako wyświetlenie strony docelowej.

Zmiana na plus, ale moim zdaniem za mało nagłaśniana przez samą Metę. Będzie miała duży wpływ na wyniki formatu kolekcja w kampaniach na wyświetlenia strony docelowej. Jeśli dotychczas prowadziliście kampanie na wyświetlenia strony docelowej i najlepiej sprawdzał Wam się w nich format kolekcja, to prawdopodobnie wkrótce przestanie.

Jeśli natomiast (tak jak ja) świadomie pomijaliście format kolekcja w kampaniach na wyświetlenia strony docelowej, od czerwca 2025 nie musicie już tego robić.

Meta zapowiada, że stworzy zupełnie nowy wskaźnik, który będzie mierzył liczbę otwarć materiału błyskawicznego. W przypadku kolekcji będziemy więc mogli sprawdzić, ile razy naszą kolekcję otwarto (nowy wskaźnik) oraz ile razy użytkownicy przeszli z niej do zewnętrznej witryny (wyświetlenia strony docelowej).

Obserwuj Rysuję fejsbuki na
Rysuję fejsbuki na LinkedInie
Rysuję fejsbuki na Facebooku
Rysuję fejsbuki na Instagramie
Rysuję fejsbuki na X
Rysuję fejsbuki na TikToku

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *