Google, Microsoft, Salesforce czy Verizon – kto kupi Twittera? 🐦
O jego sprzedaży mówi się już od dawna. Jednak teraz informacje te nasilają się. W miniony piątek potwierdziła je telewizja CNBC oraz agencja Reuters. Efekt? Akcje Twittera zyskały ponad 19 proc. i był to największy jednodniowy skok od czasu wejścia na giełdę w 2013 roku. Wartość rynkowa firmy wynosi teraz ok. 16 mld $.
Dlaczego Twitter idzie pod młotek?
Firma Twitter Inc. ma kłopoty. Ich 10-letni serwis społecznościowy boryka się z:
⚠ brakiem wzrostu liczby użytkowników,
⚠ niewielką sprzedażą reklam,
⚠ stratami sięgającymi setki milionów dolarów rocznie,
⚠ ofensywą ze strony Instagramu i Snapchata.
Nie dziwi zatem, że większość zarządu Twittera popiera sprzedaż.
Kto kupi Twittera?
Kupnem Twittera zainteresowani mają być prawdziwi giganci:
💰 Google, do którego należy już m.in. YouTube,
💰 Microsoft, który niedawno kupił LinkedIn za 26,2 mld $ (zobacz rysunek na ten temat),
💰 Salesforce, który ponoć też miał chrapkę na LinkedIn,
💰 Verizon, czyli największy operator telefonii komórkowej w Stanach Zjednoczonych.
Faworytem jest Google. Dlaczego? Media podają 3 powody:
1. Google wciąż nie udało się zaistnieć na rynku serwisów social media.
2. Google już teraz współpracuje z Twitterem.
3. Omid Kordestani, obecny prezes wykonawczy Twittera, to były dyrektor Google, w którym spędził 16 lat.
Na drugim miejscu najczęsciej wymienia się Salesforce. Do transakcji może dojść jeszcze w tym roku.
Warto zauważyć, że do Twittera należy też Vine i Periscope.