Król Julian do Morisa, który stoi nad facebookowym buttonem Promuj post: "Nie tykaj tego, jeśli chcesz być królem Facebooka". Moris pyta: "Dlaczego?". Król Julian odpowiada: "Nie, bo nie!"

ANKIETA: Przycisk „Promuj post”

Jakiś czas temu pytałem Was, czy zgadzacie się z często powtarzaną radą, aby na Facebooku nigdy nie używać przycisku „Promuj post”? Poniżej wyniki trzeciej już fejsankiety.

Facebook
❌ 35% mit
✅ 65% true
👥 539 głosujących

Instagram
❌ 44% mit
✅ 56% true
👥 149 głosujących

Twitter
❌ 50% mit
✅ 50% true
👥 14 głosujących

Osobiście nie wierzę w to, że Facebook może traktować gorzej kampanie uruchomione poprzez przycisk „Promuj post” w porównaniu z identycznymi kampaniami utworzonymi w Menadżerze reklam. Z drugiej strony – korzystając z tego przycisku, nie możesz wybrać wszystkich celów kampanii, dowolnie edytować umiejscowień, korzystać z grup niestandardowych odbiorców czy nawet ustawić dokładnej godziny zakończenia promocji. To wszystko w moich oczach go dyskwalifikuje.

Zgadzam się tutaj z tym, co napisało Who so social: Ta funkcja [przycisk promuj post] jest dla osób, które nie mają czasu, budżetu i chęci na promowanie #likeapro.

W Menadżerze reklam masz do wyboru kilkanaście różnych celów, klikając „Promuj post” – tylko 2 i wśród nich nie ma najważniejszego, jakim są konwersje. To samo z umiejscowieniami. W Menadżerze jest ich kilkanaście, po kliknięciu „Promuj post” widzisz tylko 3 główne: Facebook, Instagram i Messenger, bez wyszczególnienia konkretnych podumiejscowień w tych kanałach (nie wszystkie posty pasują do wszystkich umiejscowień). Równie uciążliwy jest brak możliwości skierowania reklam do użytkowników, którzy odwiedzili Twoją witrynę czy dokonali w niej zakupu.

Dlatego osobiście korzystam z tego rozwiązania tylko wtedy, kiedy z powodu jakiegoś błędu nie działa Menadżer reklam. Niestety później w Menadżerze przy próbie edycji kampanii utworzonej poprzez „Promuj post”, system często wykrzacza różne błędy. Każdy promowany w ten sposób post oznacza też nową kampanię na koncie reklamowym, co utrudnia utrzymanie porządku na nim, a jak już wiecie, jest on dla mnie bardzo ważny 😉

Obserwuj Rysuję fejsbuki na
Rysuję fejsbuki na LinkedInie
Rysuję fejsbuki na Facebooku
Rysuję fejsbuki na Instagramie
Rysuję fejsbuki na X
Rysuję fejsbuki na TikToku

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *