Ostatnio pisałem i rysowałem o wielkim powrocie ankiet na facebookowe strony. Zaraz po tym wpisie postanowiłem przetestować nowe ankiety.
Aby nie kombinować specjalnie, po prostu zestawiłem 2 moje rysunki, które do tej pory miały najlepsze wyniki. Poprosiłem ludzi o wskazanie, który ich zdaniem jest lepszy.
W głosowaniu wzięło udział 405 użytkowników. 186 głosowało na obrazek POKA SOWĘ, 219 na Lajkowanie własnych postów. Mój wpis z ankietą nie zdobył jakiegoś spektakularnego zasięgu. Niecałe 5 tys. odbiorców to mało, porównując z innymi postami. 405 oddanych głosów na 4 734 użytkowników, którym Facebook wyświetlił ankietę, to jednak współczynnik zaangażowania na poziomie 8,5 proc., czyli dość wysoki. Doliczając osoby, które nie głosowały, ale np. zareagowały lub po prostu kliknęły w post, otrzymujemy współ. zaangażowania równy 13 proc. Nie jest to najwyższy wynik wszech czasów, ale jeden z wyższych. Wyższe osiągały u mnie jedynie konkursy oraz treści real-time marketingowe.
Mimo to niewiele stron korzysta z nowych ankiet. Niesłusznie, gdyż jak pokazują poniższe przykłady, użytkownicy chętnie w nich głosują. Oddawanych głosów jest zwykle znacznie więcej niż reakcji. W pierwszej ankiecie na oficjalnej stronie Facebooka zagłosowano blisko 2 mln razy!
Znacie jakieś fajne przykłady wykorzystania nowych ankiet? Podzielcie się nimi w komentarzu! 🙂
Czy ankiety można promować?
Promowanie ankiet jest w tej chwili niedostępne. Próbowałem to obejść na 2 sposoby:
1. poprzez wpisanie ID posta w Menadżerze reklam,
2. poprzez udostępnienie ankiety i potem promowanie udostępnionego postu (działa w przypadku notatek).
Niestety oba sposoby okazały się bezskuteczne