Ankiety na FB – wielki powrót!

Podziel się tym wpisem z innymi!

Ankiety na Facebooku nie są niczym nowym. Już kiedyś można było je tworzyć z poziomu strony. Nie wiedzieć czemu, jakieś 2-3 lata temu serwis zrezygnował z tego. Pozostawił je jednak w grupach oraz wydarzeniach. Dlatego admini stron zostali niejako zmuszeni do zakładania sztucznych grup i wydarzeń, aby tworzyć w nich ankiety, a następnie udostępniać je na prowadzonych stronach.

 

Nowe ankiety – możliwości i ograniczenia

Na szczęście kilka dni temu Facebook przywrócił możliwość przeprowadzania ankiet przez strony. Na fanpage’ach pojawił się nowy typ posta, który możesz stworzyć, wybierając Utwórz ankietę.

Zmiana jak zwykle wprowadzana jest stopniowo, więc możesz jeszcze nie mieć ankiet na swojej stronie.

W nowych ankietach możesz ustawić czas ich wygaśnięcia (albo zrobić ankietę bezterminową) oraz dodać do odpowiedzi zdjęcia lub gify. Wcześniej bardzo tego brakowało, gdy np. chciałeś spytać swoich klientów o to, który wariant produktu wybierają. Niestety w tej chwili możesz ustawić tylko 2 odpowiedzi do wyboru (patrz powyżej – Opcja 1 i Opcja 2). Każda z opcji może zawierać 25 znaków + 1 zdjęcie lub 1 gifa. Pod ankietą możesz dodatkowo oznaczyć produkty, na które głosują użytkownicy.

Jakie jeszcze są ograniczenia? W tej chwili:
postów z ankietami nie możesz płatnie promować,
nie możesz edytować ankiet (ani odpowiedzi, ani czasu ich trwania),
❌ nie możesz tworzyć ankiet za pomocą aplikacji Menadżer stron,

❌ użytkownicy głosują raz i nie mogą zmieniać swoich odpowiedzi,
❌ nie możesz zaprosić do polubienia Twojej strony użytkowników, którzy oddali głos w ankiecie.
Miejmy nadzieję, że chociaż część z tych ograniczeń zniknie w najbliższym czasie.

Poniżej przykładowa ankieta z 2 gifami.

 

Dlaczego ankiety wracają na strony?

Podejrzewam, że powrót ankiet na strony wynika z 3 rzeczy:
1⃣ Częstego udostępniania na stronach ankiet utworzonych w grupach i wydarzeniach. Facebook nie jest ślepy – musiał widzieć, że ludzie w ten sposób obchodzą jego decyzję o braku ankiet na stronach.
2⃣ Sukces głosowania na żywo za pomocą reakcji. W zeszłym roku wybuchła moda na wykorzystywanie transmisji do głosowania reakcjami. Facebook nie chce, aby reakcje były wykorzystywane do głosowania, czyli niezgodnie z zaleceniami serwisu. Reakcje są po to, żeby Zuckerberg mógł sprawdzać, jakie emocje wywołują u Ciebie poszczególne treści, a nie po to, żeby lajk oznaczał TAK, a serducho NIE.
3⃣ Wprowadzenie ankiet w Relacjach na Instagramie i ich ciepłe przyjęcie przez branżę oraz użytkowników.

Przewiduję ogromne zainteresowanie przywróconymi ankietami na stronach. Dlaczego? Powód jest prosty – ludzie uwielbiają głosować. Zwróć uwagę, że za każdym razem, gdy na Facebooku pojawia się jakakolwiek nowość związana z głosowaniem, to szybko staje się hitem. Gdy Facebook zabiera stronom możliwość tworzenia ankiet albo odradza używania reakcji do głosowania, to ludzie wynajdują coraz to bardziej kreatywne metody głosowania. Już nie muszą, bo ankiety oficjalnie wracają na salony!

 

Jestem też na
Rysuję fejsbuki na Facebooku
Rysuję fejsbuki na Twitterze
Rysuję fejsbuki na Instagramie

Dodaj komentarz


Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *