Logo Facebooka stopniowo zmieniające się na przestrzeni lat 2015-2018 w logo LinkedIn

Facebook zmienia się w LinkedIn

Na Facebooku coraz mniej pokazujemy życie prywatne. Chętniej dzielimy się nim publicznie na Instagramie, a wśród bliskich znajomych – na Messengerze czy Snapchacie 🤫

Facebook rozwija się w kierunku platformy e-commercowo-biznesowej. Coraz więcej osób wykorzystuje swoje profile prywatne do sprzedaży czegoś lub personal brandingu. Nikogo nie dziwi dzisiaj również, że firmy prześwietlają facebookowe profile kandydatów do pracy. Jakiś czas temu serwis umożliwił już nawet firmom publikowanie ogłoszeń rekrutacyjnych, a osobom poszukującym pracy – wyszukiwarkę ofert z filtrami i automatycznymi powiadomieniami 🔔

Jak opublikować ofertę pracy na Facebooku?

Ogłoszenia dodaje się na stronach tak samo jak zwykłe posty. W tym celu wybierz opcję Opublikuj post z ofertą pracy.

Przy publikacji ogłoszenia możesz:
✅ wgrać własną grafikę (rozmiar 1200×628 pikseli, domyślnie zaciąga zdjęcie w tle),
✅ poinformować o wynagrodzeniu (na godzinę, na dzień, na tydzień, na miesiąc lub na rok),
✅ określić formę zatrudnienia (na cały etat, na niepełny etat, staż, wolontariat lub umowa),
✅ zamieścić opis obowiązków i wymagań (limit 5 000 znaków),
✅ zadać 3 dodatkowe pytania do kandydatów (otwarte, tak/nie lub wielokrotnego wyboru),
✅ podać mail, na jaki będą trafiać wysłane aplikacje.

Dużą zaletą posta z ofertą pracy jest to, że możesz go płatnie promować i edytować treść ogłoszenia. Opublikowane przez Ciebie ogłoszenie pojawi się nie tylko na wallu Twojej strony, ale też w zakładce Oferty pracy, widocznej na desktopie po lewej stronie.

Standardowo Facebook zakłada, że rekrutacja potrwa 30 dni, ale możesz ją skrócić, jeśli zajedzie taka potrzeba.

Jak działają posty z ofertą pracy?

Ogłoszenia te działają podobnie jak reklamy leadowe. Użytkownik zainteresowany Twoją ofertą klika przycisk Wyślij wniosek i serwis wyświetla mu pełną treść Twojego ogłoszenia. Jeśli zdecyduje się aplikować, Facebook sam stworzy za niego podanie o pracę. Będzie ono zawierało dane automatycznie zaciągnięte z jego profilu na Facebooku, w tym takie informacje jak: doświadczenie zawodowe i wykształcenie (wciąż niewiele osób ma je skrupulatnie uzupełnione) oraz odpowiedzi na dodatkowe pytania.

Po przesłaniu zgłoszenia, na Twoją skrzynkę mailową trafia aplikacja kandydata. Z kolei kandydat otrzyma na Messengerze wiadomość od firmy z potwierdzeniem wysłania podania, do którego w każdej chwili może ponownie zajrzeć.

A co dla poszukujących pracy?

Osoby poszukujące pracy mają możliwość skorzystania z wyszukiwarki, która oferuje przefiltrowanie ogłoszeń pod kątem lokalizacji, branży i formy zatrudnia.

Jeśli zaaplikujesz na dowolne stanowisko, Facebook sam zaproponuje Ci automatyczne alerty, gdy tylko pojawi się podobne ogłoszenie w Twojej okolicy. Ciekawa opcja do monitorowania rynku pracy.

A Ty masz już jakieś doświadczenia z ofertami pracy na Facebooku? Podziel się nimi w komentarzu!

Obserwuj Rysuję fejsbuki na
Rysuję fejsbuki na LinkedInie
Rysuję fejsbuki na Facebooku
Rysuję fejsbuki na Instagramie
Rysuję fejsbuki na X
Rysuję fejsbuki na TikToku
Ten wpis został skomentowany 2 razy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *