Facebook wprowadził posty 3D. Od teraz możesz opublikować na swojej stronie lub grupie dyskusyjnej dowolny trójwymiarowy obiekt. Plik musi być przygotowany w formacie GLP i ważyć mniej niż 3MB, czyli niestety bardzo mało jak na modele 3D.
Format ten jest obsługiwany zarówno na mobile, jak i na desktopie. W obu przypadkach perspektywa zmienia się już nawet przy scorllowaniu newsfeeda. Na mobile obiekty można obracać za pomocą palca albo ruchami telefonu. Na desktopie – przytrzymując lewym i prawym przyciskiem myszy.
Niestety w tej chwili postów tego typu nie można promować płatnie.
Jeden z pierwszych postów 3D opublikowało Sony. Właściciele smartfonów tego producenta z linii Xperia XZ1 mogą korzystać z aplikacji 3D Conntect do skanowania elementów otoczenia i automatyczne przerabiania ich na obiekty trójwymiarowe. Kosmos! Choć póki co testujący narzekają, że aplikacja nie zawsze działa tak, jak powinna.
Jak zrobić obiekt 3D?
Model 3D możesz przygotować w Photoshopie albo nawet w Paincie. Tak, tak – w tym wyśmianym programie, który dostępny jest też wersji do tworzenia grafik trójwymiarowych i prawdopodobnie masz go zainstalowanego na swoim komputerze, choć nawet o tym nie wiesz. Jeśli Paint 3D nie spełnia Twoich oczekiwań (jego możliwości są bardzo ograniczone), zawsze możesz też skorzystać z darmowego Blendera.
Jak zrobić post 3D na Facebooku?
Gdy masz już gotowy plik, po prostu wchodzisz na swoją stronę bądź grupę, przeciągasz go i upuszczasz w polu tworzenia nowego posta. Plik będzie się „mielił” przez kilka lub kilkanaście sekund.
Po przetworzeniu obiektu możesz zobaczyć jego podgląd i wybrać dla niego tło.
Nowe możliwości dla e-commerce
Posty 3D to doskonały sposób na zaprezentowanie swoich produktów z dosłownie każdej strony. Od razu wykorzystało to LEGO.
Cieszyć mogą się nie tylko sklepy, ale też wszelkiego rodzaju projektanci i architekci.
Jeśli chcesz dowiedzieć się jeszcze więcej na temat postów 3D, zajrzyj do wytycznych Facebooka dla developerów.
Ciekawe – nie wiedziałem o postach 3D, a jest to ciekawe narzędzie budowania firmowego wizerunku na funpage FB – wymaga pewnego nakladu pracy ale pozwala zwizualizować produkt od nieznanej do tej pory strony.