Od teraz w facebookowym Menedżerze firmy możesz tworzyć grupy odbiorców w oparciu o dane z Twojego konta firmowego na Instagramie.
Jak uruchomić remarketing z Instagrama?
Wejdź w Grupy odbiorców.
Następnie kliknij Utwórz grupę odbiorców oraz Grupy niestandardowych odbiorców.
Aby wykorzystać dane z Instagrama, wybierz Aktywność.
W ostatnim kroku wskaż Profil firmowy na Instagramie.
Masz możliwość wyboru 1 z 5 opcji:
👥 Wszystkie osoby, które podjęły działanie wobec Twojej firmy,
👥 Wszystkie osoby, które odwiedziły profil firmowy,
👥 Osoby, które zareagowały na dowolny post lub reklamę,
👥 Osoby, które wysłały wiadomość na Twój profil firmowy,
👥 Osoby, które zapisały dowolny post lub reklamę.
Opisy wszystkich możliwości są na tyle jasne, że nie trzeba ich tłumaczyć.
Do Twojej dyspozycji są dane z ostatnich 365 dni.
Co to zmienia?
Od teraz w swoich kampaniach w systemie reklamowym Facebooka (Facebook, Instagram, Messenger, sieć reklamowa) możesz też wykorzystywać remarketing na podstawie danych z Instagrama. Do tej pory miałeś do dyspozycji tylko remarketing fanpage’owy, czyli na bazie danych z Twojej strony na Facebooku.
Na koniec chciałbym zwrócić uwagę jeszcze na dwie rzeczy. Po pierwsze: dzięki tej nowej możliwości jeszcze większy sens zyskuje budowanie aktywnej społeczności na Instagramie. Po drugie: Zuckerberg tworzy wielki, wielokanałowy system reklamowy, w którym znajduje się już największy serwis społecznościowy (Facebook), najpopularniejszy komunikator (Messenger) i jedna z najpopularniejszych aplikacji (Instagram).
Awww, uwielbiam te grafiki i wartościową wiedzę, której towarzyszą. Na pewno się przyda.
P.S. W tytule, a w następstwie również w linku zrobił Ci się błąd. 🙂
Ewa, wielkie dzięki za miłe słowa i zwrócenie uwagi na literówkę 🙂