Social media – kogo obserwować?

Podziel się tym wpisem z innymi!

Widziałem już wiele zestawień pt. “kogo warto obserwować”. Postanowiłem zebrać wszystko z Polski w jednym miejscu (jeśli według Ciebie coś przeoczyłem, to koniecznie daj znać w komentarzu). Tak powstała lista wszystkich osób, serwisów i blogów, agencji i narzędzi social media, które osobiście obserwuję w social media.

W pierwszej kolumnie oczywiście Facebook, bo każdy jest na Facebooku. W drugiej i trzeciej – LinkedIn i Twitter, ponieważ branża reklamowa chętnie z nich korzysta. Na końcu Instagram, który zwykle jest traktowany najbardziej prywatnie, ale za to pozwala poznać kogoś z zupełnie innej strony – od strony jego pasji, podróży i rodziny.

Jeśli jesteś w branży od lat, pewnie nic Cię nie zaskoczy. Ale być może zaciekawi Cię to, kto gdzie ma ilu obserwujących 🙂

Jeśli dopiero rozpoczynasz przygodę z mediami społecznościowymi, to będziesz już wiedział, kogo i gdzie obserwować. Rozeznanie w branży jest niezbędne. Pamiętaj jedynie, że kolejność we wszystkich zestawieniach jest przypadkowa, a liczba obserwujących jest wyznacznikiem przede wszystkim popularności, a nie zawsze wiedzy (oczywiście popularność można zyskać dzięki wiedzy) 😉

 

33 osoby związane z social media

Imię i nazwiskoFacebook (l.fanów lub obserwujących)
LinkedIn (l.obserwujących)
Twitter (l.obserwujących)
Instagram (l.obserwujących)
zdjęcie profilowe użytkownika Michal SadowskiMichał Sadowski27 tys.8,3 tys.26,2 tys.11,8 tys.
 Paweł Tkaczyk24,2 tys.
15,7 tys.
6,6 tys.130 tys.6,9 tys.
zdjęcie profilowe użytkownika Monika Czaplicka Monika Czaplicka4,1 tys.2,7 tys.4,1 tys. 1,7 tys. 
 Dawid Bagiński37,4 tys.link7,3 tys.
Rahim Blak 4,7 tys.4,9 tys.1,2 tys. 2,8 tys.
zdjęcie profilowe użytkownika Daniel KędzierskiDaniel Kędzierski1,8 tys.6,8 tys.
zdjęcie profilowe użytkownika Jacek KotarbińskiJacek Kotarbiński7,2 tys.
2,6 tys.
1,6 tys.
7 tys.3,2 tys.1,2 tys.
zdjęcie profilowe użytkownika Artur JabłońskiArtur Jabłoński2,2 tys.2,8 tys.5,8 tys.1,7 tys.
zdjęcie profilowe użytkownika Magdalena DaniłośMagdalena Daniłoś0,7 tys.7,3 tys.0,8 tys.1 tys.
zdjęcie profilowe użytkownika Dagmara PakulskaDagmara Pakulska0,7 tys.1,8 tys.4,6 tys.1,1 tys.
zdjęcie profilowe użytkownika Anna Ledwoń Anna Ledwoń0,3 tys. 0,6 tys.0,2 tys.3,7 tys.
zdjęcie profilowe użytkownika Szymon LisowskiSzymon Lisowski0,4 tys.0,8 tys.1,1 tys.0,8 tys.
zdjęcie profilowe użytkownika Yuri DrabentYuri Drabent27,7 tys.link0,5 tys.5 tys.
zdjęcie profilowe użytkownika Mateusz CzechMateusz Czech0,4 tys.1,4 tys.0,7 tys.0,5 tys.
zdjęcie profilowe użytkownika Jakub BielJakub Biel0,7 tys.0,6 tys.2,2 tys.0,5 tys.
zdjęcie profilowe użytkownika Łukasz Dębski Łukasz Dębski0,6 tys.1 tys.1 tys.0,8 tys.
 zdjęcie profilowe użytkownika Katarzyna Granops-SzkodaKatarzyna Granops-Szkoda0,3 tys.0,6 tys.0,5 tys.0,3 tys.
zdjęcie profilowe użytkownika Cezary Lech Cezary Lech0,9 tys.2,7 tys.1,9 tys. 1 tys.
zdjęcie profilowe użytkownika Martyna Tarnawska Martyna Tarnawska0,3 tys.1,1 tys.
1,7 tys.
0,7 tys.
zdjęcie profilowe użytkownika Michał BlakMichał Blak0,6 tys.
1,5 tys.
0,3 tys.
0,4 tys.
zdjęcie profilowe użytkownika Artur SmolickiArtur Smolicki1 tys.
link2,3 tys.
1 tys.
zdjęcie profilowe użytkownika Barbara StawarzBarbara Stawarz2 tys.
3 tys.
4,4 tys.
1,6 tys.
zdjęcie profilowe użytkownika Hubert WydrychHubert Wydrych0,2 tys.
link0,2 tys.
0,1 tys.
zdjęcie profilowe użytkownika Artur RoguskiArtur Roguski0,8 tys.
1 tys.
1,9 tys.
0,7 tys.
zdjęcie profilowe użytkownika Bartłomiej RakBartłomiej Rak3,4 tys.
1,3 tys.
2,3 tys.
0,8 tys.
zdjęcie profilowe użytkownika Michał GłuszakMichał Głuszak0,8 tys.
link0,2 tys.
0,4 tys.
zdjęcie profilowe użytkownika Piotr ChmielewskiPiotr Chmielewski7,6 tys.
3,3 tys.
0,8 tys. 0,9 tys.
zdjęcie profilowe użytkownika Jan ZającJan Zając1,3 tys.
2,9 tys.
4,2 tys.
zdjęcie profilowe użytkownika Jakub PrószyńskiJakub Prószyński2,6 tys.
0,6 tys.
11,8 tys.
1,1 tys.
Maciek Budzich5 tys.
link
zdjęcie profilowe użytkownika Katarzyna MłynarczykKatarzyna Młynarczyk1,4 tys.1,7 tys.1,7 tys.
zdjęcie profilowe użytkownika Maciek WróblewskiMaciek Wróblewski0,5 tys.link0,1 tys.0,5 tys.
zdjęcie profilowe użytkownika Franciszek Bazyli GeorgiewFranciszek Bazyli Georgiew0,4 tys.1,1 tys.1 tys.0,6 tys.

 

21 serwisów i blogów o social media

(także tych zajmujących się social media jako jednym z obszarów e-marketingu)

Nazwa serwisu/bloga
Facebook (l.fanów)
LinkedIn (l.obserwujących)
Twitter (l.obserwujących)
Instagram (l.obserwujących)
Wirtualnemedia.pl96,8 tys.34,2 tys.0,2 tys.
BRIEF42,7 tys.4 tys.1,2 tys.
Interaktywnie18,7 tys.0,1 tys.1,1 tys.
NowyMarketing53,7 tys. 2 tys.7 tys.
Marketing przy Kawie78,8 tys.0,2 tys.6,5 tys.
Sprawny.Marketing66,8 tys.1,2 tys.2,8 tys.3,8 tys.
Marketer+16,2 tys.0,4 tys.2 tys.0,5 tys.
Social Media Manager0,7 tys.
Kryzysy social media wybuchają w weekendy31,5 tys.
4,5 tys.

Pijaru Koksu Blog13,4 tys.


mediafun22,2 tys.

255 tys.
15,6 tys.
Rysuję fejsbuki
8,6 tys.
0,4 tys.
0,8 tys.
Why so social8 tys.

Social Press
16,5 tys.
0,4 tys.
1,1 tys.

Social Media Notes3,6 tys.


Advertising is exciting
12 tys.
Niby-prasówka3,6 tys.


Mateusz Czech – blog osobisty
1,3 tys.
Newsfeed.pl16,9 tys.


Mr.Social1,6 tys.
0,4 tys.
Infosocialmedia12,7 tys.



 

30 agencji social media

(nie tylko oferujących prowadzenie profili społecznościowych i kampanii, ale też szkolenia i konsultacje z zakresu social media)

Nazwa agencji
Facebook (l.fanów)
LinkedIn (l.obserwujących)
Twitter (l.obserwujących)
Instagram (l.obserwujących)
Lubię to – linked by Isobar12,7 tys.1,3 tys. –
Social Art 19,6 tys. 0,1 tys. –0,5 tys.
Social Tigers6 tys.0,2 tys. 2,9 tys.
Socjomania27,9 tys.
1,9 tys.
3,7 tys.
0,8 tys.
Click Community11,3 tys.0,4 tys.
0,4 tys.
1,1 tys.
Hello Social1,6 tys.link0,3 tys. 0,1 tys.
Get More Social118,9 tys.
Social Frame1,5 tys.
0,1 tys.
link

More Bananas0,9 tys.
link0,3 tys.
Social Lama0,8 tys.
linklink0,1 tys.
faceADDICTED6,1 tys.
2,6 tys.
1,1 tys.
0,3 tys.
Agencja Społem1,5 tys.0,1 tys.0,4 tys.
Wobuzz2,3 tys. 0,2 tys.0,4 tys.
Social Media Now108,4 tys.0,6 tys. 0,4 tys.1,6 tys.
Agencja Social Media3,1 tys.link 1,2 tys.
Feno4,8 tys.0,2 tys.
Socialove1,9 tys. link 0,1 tys.
Social Leaders1,5 tys.link0,2 tys.
Lyrebird4,1 tys.0,4 tys.
PrzerwaNaReklamę.pl91,2 tys.
alleSocial1,5 tys.
Bloomboardgroup2,1 tys.link0,5 tys.0,1 tys.
Social Room1,3 tys.
Think Kong5,1 tys.0,3 tys.
BrandBay2,5 tys.linklinklink
Semahead9,5 tys.0,3 tys.0,2 tys.
Szeri Szeri1,5 tys.
discipline0,4 tys.
Social Signals0,3 tys.link
grey tree1,1 tys.link0,4 tys.0,3 tys.

 

11 narzędzi social media

Nazwa narzędzia
Facebook (l.fanów)
LinkedIn (l.obserwujących)
Twitter (l.obserwujących)
Instagram (l.obserwujących)
Brand2430,8 tys.
2,5 tys.
19,2 tys.
3,1 tys.
Sotredner17,9 tys.
0,9 tys.
6,4 tys.
0,5 tys.
FastTony10 tys.
0,1 tys.
0,1 tys.
0,6 tys.
NapoleonCat13,3 tys.
0,1 tys.
0,4 tys.
2 tys.
Catvertiser5 tys.
link
0,1 tys.
 –
SentiOne4 tys.
0,5 tys.
1,7 tys.
0,5 tys.
Newspoint3,4 tys.0,1 tys.1,2 tys.0,1 tys.
Monitori2 tys.
link0,4 tys.
0,1 tys.
click apps71,3 tys.
0,1 tys.
0,3 tys.
0,4 tys.
Social Desk 2,2 tys.



Fanpoint61 tys.
link0,2 tys.
0,1 tys.

 

Inne

Nazwa narzędzia
Facebook (l.fanów)
LinkedIn (l.obserwujących)
Twitter (l.obserwujących)
Instagram (l.obserwujących)
Social Media & Content Marketing WH AGH1,7 tys.

0,3 tys.
Social Media Convent4 tys.
2,4 tys.
Czwartkowe Spotkania Social Media
16,5 tys.

 

Aktualność danych: 17.08.2017

Źródło grafik: Facebook, zdjęcia profilowe aktualne w dniu 17.08.2017

Wpis ten nie jest przez nikogo sponsorowany i pełni funkcję jedynie informacyjną. Kolejność wszystkich osób, serwisów i blogów, agencji social media, narzędzi oraz innych jest zupełnie przypadkowa. Jeśli z jakichś względów chcesz zniknąć z poniższego zestawienia, powiadom mnie o tym.

 

Jestem też na
Rysuję fejsbuki na Facebooku
Rysuję fejsbuki na Twitterze
Rysuję fejsbuki na Instagramie

Ten wpis został skomentowany 15 razy

  1. Jakby to ująć: “widzę tu dobro… dużo dobra”. Przydatna lista pełna “znajomych” buzi i logotypów.

    P.S. Dzięki za włączenie do zestawienia Monitori (czyli obecnego Unamo Social Media Monitoring)! 🙂

  2. Jedyna osoba, która nie pasuje do towarzystwa to Rahim – żaden z niego specjalista od social media. Jego szkolenia to ogólniki, a promuje je jako profesjonalną dawkę wiedzy. Sory – nabrać się na to mogą jedynie nowicjusze, na którym robi wrażenie osoba, która chwali się na szkoleniu, że ma 5 wózków dla 1,5 rocznego dziecka – who cares? To nie Social Commerce tylko narcyzm na żywo 🙂

    1. Cóż, zgadzam się w całej rozciągłości. Rahim to celebryta, dla którego najważniejsze jest selfie i autopromocja, aż dziwne, że ludzie się jeszcze na to nabierają:)

  3. Sami o sobie w Hello Social mówimy, że szewc bez butów chodzi a nasze sociale są dalekie od naszych własnych oczekiwań. Ale skoro łapiemy się na zestawienia, to może nie jest tak źle ;P

    P.S. Mamy plan na intensywniejszą aktywność w tym obszarze, także – bądźcie czujni 🙂

Dodaj komentarz


Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *