Tekstu na rysunku jest dużo, więc dla równowagi, w tekście wpisu musi go być mało.
Powiem tak: dziwne rzeczy dzieją się ostatnio na Facebooku…
Sam coraz rzadziej klikam w artykuły o nieprawdopodobnych nagłówkach, ponieważ:
1. albo boję się, że to wirus (jeśli nie znam źródła),
2. albo stwierdzam, że to typowy clickbait i w tekście nie ma nic ciekawego, bo jakby było, to nie trzeba byłoby mu dawać nagłówka krzyczącego:
⚠ PRZECZYTAJ MNIE ⚠
Fejkowe newsy, konkursy i akcje promocyjne to duże zagrożenie dla Facebooka. Jeśli użytkownicy stracą zaufanie do tego, co mają w aktualnościach, to przestaną klikać. A jak przestaną klikać w to, co mają w aktualnościach, to przestaną też klikać w reklamy. Nie dziwię się zatem, że serwis tak poważnie podchodzi do walki z clickbaitami i fejkowymi newsami.