Widzieliście już odbicie Meta na giełdzie? Między 1 a 2 lutego 2023 akcje Mety poszły prawie 30% w górę 🚀
Do poziomu kursu z września 2021 wciąż jednak dopiero połowa drogi.
Meta odbija się od dna po opublikowaniu wyników za ostatni kwartał 2022 roku. Odbija się mimo, że przychody rok do roku spadły w nim o 4%. Jaki jest zatem powód tak mocnego wzrostu na giełdzie?
1⃣ Największa w historii liczba aktywnych użytkowników (Facebook – 2 mld użytkowników dziennie / 3 mld miesięcznie, wszystkie aplikacje – już 3 mld dziennie / 3,7 mld miesięcznie) #facebooksiękończy 😏
Liczba użytkowników z USA i Europy nie zmienia się od lat, więc Meta faktycznie rośnie dzięki użytkownikom z innych części świata, w szczególności Azji. Oczywiście jak TikTok rośnie dzięki użytkownikom z Azji = wspaniała aplikacja! Kiedy Meta = ale słabo, w ogóle nie rosną już w USA i Europie.
2⃣ Mark zapowiada, że 2023 rok będzie w jego organizacji „rokiem efektywności”. Eksperci twierdzą, że Zuck powiedział dokładnie to, co na Wall Street chcieli usłyszeć. W jego długim poście aż 5-krotnie pada słowo „efektywność”, 4-krotnie „monetyzacja” i tylko 1 raz „metaverse”. Inwestorzy – lubią to! Pracownicy – pewnie mniej… 😬
Our community keeps growing and engagement is strong across Facebook, Instagram, WhatsApp, and Messenger. Facebook just…
Opublikowany przez Marka Zuckerboga Środa, 1 lutego 2023
Coś w tym jest, bo na własnej skórze odczuwam, że Meta zaczyna otaczać lepszą opieką firmy, które wydają dużo (ponad 10 000 – 20 000 zł miesięcznie), a jak już wydajesz bardzo dużo (ponad 100 000 – 150 000 zł miesięcznie), to będziesz zaopiekowany jak nigdy i to nie tylko w czwartym kwartale, jak bywało dotychczas. Niestety odnoszę wrażenie, że coraz gorzej wygląda za to support w przypadku mniejszych reklamodawców, ale cóż… business is business! 🤷
Mario rósł dzięki grzybkom, a Meta dzięki pieniądzom od reklamodawców, których teraz potrzebuje bardziej niż kiedykolwiek