![](https://rysujefejsbuki.pl/wp-content/uploads/2023/11/Polskie-firmy-w-internecie-620x620.png)
W Tygodniku Gospodarczym Polskiego Instytutu Ekonomicznego z 26 października 2023 r. natrafiłem na bardzo ciekawy tekst pt. „Rośnie znaczenie mediów społecznościowych dla firm”. Źródłem wszystkich danych jest opracowanie własne (Polskiego Instytutu Ekonomicznego), na podstawie danych GUS.
![](https://rysujefejsbuki.pl/wp-content/uploads/2023/11/Polskie-firmy-w-mediach-spolecznosciowych-620x620.png)
Dane, które znalazłem we wspomnianym raporcie wskazują przede wszystkim na 2 rzeczy:
1⃣ Rola mediów społecznościowych cały czas rośnie. Dekadę temu, kiedy rozpoczynała się moja przygoda z marketingiem, z social mediów korzystała zaledwie co piąta polska firma, dziś – co druga.
2⃣ Z drugiej strony nadal aż połowy polskich firm NIE MA w żadnym kanale social media! Nawet biorąc pod uwagę wyłącznie duże firmy, zaledwie 58% z nich wykorzystuje sociale w procesie rekrutacji. Oczywiście nigdy 100% firm nie będzie w jakimkolwiek kanale, ale to pokazuje, że media społecznościowe jakiś tam potencjał wzrostu jeszcze mają.
Już dziś narzekamy na to, że konkurencja jest dużo większa niż była X lat temu, ale co powiemy za kolejną dekadę? Organicznie – łatwo już było, płatnie – tanio już było.
![](https://rysujefejsbuki.pl/wp-content/uploads/2023/11/Duze-polskie-firmy-w-mediach-spolecznosciowych-620x620.png)
Swoją drogą spodziewałem się, że po wybuchu pandemii wiosną 2020 roku w kolejnych 2-3 latach nastąpi gwałtowny wzrost odsetka firm korzystających z mediów społecznościowych. Patrząc na powyższe dane, stało się zupełnie inaczej – po 2020 roku nastąpiło wyraźne spowolnienie.