Facebook testuje e-maile marketingowe

Uwielbiam przekazywać takie ekscytujące newsy jako pierwszy w Polsce 🤩 Ze światowych źródeł informowali o tym tylko Social Media Today i Adweek. Sprawa wydaje się gruba, więc pewnie wkrótce będzie o niej głośno.

Facebook testuje wysyłanie e-maili marketingowych za pomocą… facebookowych stron! Spośród 10 stron, którymi aktualnie zarządzam, tylko jednej (11vs11.art) została udostępniona nowa funkcjonalność.

Od początku czerwca w Skrzynce odbiorczej pojawiły się dwie nowe zakładki – E-maile marketingowe oraz Kontakty.

Zakładka „E-maile marketingowe”

W tym miejscu zaprojektujesz e-mail, który zostanie wysłany z domeny @business.mailbyfb.com (póki co nie ma możliwości jego zmiany).

Możesz za to podejrzeć, jak Twój mail będzie wyglądał na desktopie i urządzeniu mobilnym.

Przed dokonaniem pierwszej wysyłki Facebook każe Ci uzupełnić dane Twojej firmy.

Konieczność podania nazwy stanu i zgodnego z nim kodu pocztowego uniemożliwia mi wykonanie testowej wysyłki.

Zakładka „Kontakty”

To baza wszystkich użytkowników, którzy kontaktowali się już z Twoją stroną (musisz jednak uzupełnić ręcznie ich adresy mailowe). Możesz też dodać nowy kontakt, uzupełniając ręcznie poniższe dane.

Zwróć uwagę, że przy polu z adresem e-mail musisz określić status użytkownika w bazie – zapisany, wypisany albo status nieznany.

Co ważne, kontakty możesz też dodawać zbiorczo, przesyłając Facebookowi plik z danymi Twoich subskrybentów. Zestawienie musi zawierać nie tylko maile, ale też imiona i nazwiska.

Kontakty (podobnie jak w przypadku wiadomości w skrzynce odbiorczej) możesz segmentować za pomocą etykiet (zobacz pkt. 8). Dzięki temu możliwa jest wysyłka wiadomości do wybranych użytkowników.

Podsumowując: narzędzie jest bardzo proste i działa zaskakująco sprawnie (nic nie zamula, np. jak w Menedżerze reklam), dzięki czemu korzysta się z niego naprawdę przyjemnie, nawet bez doświadczenia w e-mail marketingu.

Kiedy będę mógł z tego skorzystać?

Póki co to tylko testy. Facebook nieraz już coś testował, a później się z tego wycofywał (np. podzielenie newsfeedu). W większości przypadków testy o kilka (max kilkanaście) miesięcy poprzedzały jednak wprowadzenie danej funkcjonalności. Często finalna wersja wyglądała inaczej i była bardziej rozbudowana.

A jest nad czym jeszcze pracować. W obecnej formie najbardziej brakuje możliwości tworzenia scenariuszy, planowania wysyłek, a także mechanizmu weryfikacji adresów e-mail.

Dlaczego Facebook to robi?

Testujemy nowe narzędzia e-mail marketingu w niewielkiej liczbie firm, aby pomóc im skuteczniej powiadamiać klientów o zmianach w ich usługach i działalności – skomentował rzecznik Facebooka dla Adweeka.

Mark robi to oczywiście po to, aby wyciągnąć jeszcze więcej danych Twoich klientów. Jeśli Facebook wprowadziłby e-maile marketingowe na szeroką skalę i nie pobierał za nie żadnych opłat, byłaby to na pewno super opcja dla najmniejszych biznesów.

Testowana nowość doskonale pokazuje kierunek, w jakim zmierza Facebook – stworzenie kompletnej platformy dla marketerów, aby firmy (szczególnie te małe) nie musiały posiadać własnej strony internetowej czy nawet CRM-a.

Obserwuj Rysuję fejsbuki na
Rysuję fejsbuki na LinkedInie
Rysuję fejsbuki na Facebooku
Rysuję fejsbuki na Instagramie
Rysuję fejsbuki na X
Rysuję fejsbuki na TikToku
Ten wpis został skomentowany 3 razy
  1. Ciekawa opcja dla wszystkich nawet w formie płatnej, a pewnie prędzej czy później tak będzie.

    PS. Nie wiedziałem, że 11vs11 jest Twoje. Szacun:)

    1. Faktycznie! E-maile marketingowe zauważyłem już 2 czerwca, ale zajęło chwilę, zanim stworzyłem ten wpis i rysunek. Właśnie dlatego zwykle przegrywam z serwisami newsowymi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *