Fanpage, czyli strona na Facebooku - 10 ciekawych możliwości, z których nie korzystasz

PORADNIK: 10 ciekawych możliwości strony na Facebooku, z których nie korzystasz

1. Pokaz slajdów w tle strony

Oprócz zwykłej grafiki i filmu w tle strony możesz również ustawić pokaz slajdów. Aby to zrobić, wejdź na swoją stronę, najedź kursorem na Zmień zdjęcie w tle, a następnie wybierz Edytuj pokaz slajdów.

Jak stworzyć pokaz slajdów w tle strony na Facebooku?

Pokaz slajdów możesz utworzyć zarówno ze zdjęć, które już opublikowałeś, jak i dodać nowe. Możesz w nim wykorzystać od 2 do 5 grafik.

Po opublikowaniu pokazu slajdów w tle Twojej strony pojawią się elementy, które umożliwiają nawigację pomiędzy slajdami.

Strzałki po bokach służące do nawigacji po pokazie slajdów w tle strony na Facebooku

Kluczowa korzyść: na 5 grafikach zaprezentujesz więcej niż na 1.
Przydatność: 3/5

2. Ważne wydarzenia

Aby stworzyć ważne wydarzenie, kliknij w 3 kropki, które znajdują się pod zdjęciem w tle Twojej strony. Następnie wybierz Utwórz ważne wydarzenie.

Dodawanie ważnego wydarzenia na facebookowej stronie

Ważne wydarzenia mają nieco inny wygląd niż standardowe formaty postów, chociaż nie można ich niestety płatnie promować.

Przykładowy post z ważnym wydarzeniem na facebookowej stronie

Wszystkie ważne wydarzenia gromadzą się za to w zakładce Informacje, tworząc swojego rodzaju kalendarium pt. Najważniejsze wydarzenia.

Oś czasu z najważniejszymi wydarzeniami strony na Facebooku

Kluczowe korzyści:
– forma urozmaicenia postów,
– lista ważnych wydarzeń w zakładce Informacje.

Przydatność: 3/5

3. Osadzanie recenzji na stronie www

Pozytywne recenzje warto osadzać na stronie internetowej. Aby to zrobić, kliknij w 3 kropki w prawym górnym rogu wybranej recenzji, a następnie wybierz Osadź.

Recenzje, które firma otrzymała na Facebooku, można osadzić na stronie www

Recenzje po osadzeniu wyglądają tak jak poniżej.

Kluczowa korzyść: możliwość przeniesienia recenzji podpisanych imieniem i nazwiskiem autora z Facebooka na stronę www.
Przydatność: 4/5

4. Dołączanie do grupy jako strona

Od tego roku strony mogą dołączać do grup na Facebooku. Zacznijmy jednak od tego, że nie wszystkie grupy oferują taką możliwość. Administrator każdej grupy może ją bowiem łatwo wyłączyć.

Administrator grupy określa w jej ustawieniach, czy strony mogą dołączyć do grupy, którą zarządza

Jak dołączyć do grupy jako strona? Wejdź na daną grupę i kliknij Dołącz. Wcześniej możesz przytrzymać kursor na tym przycisku, aby sprawdzić, czy w ogóle istnieje taka możliwość. Jeśli istnieje – pojawi się komunikat Strony mogą teraz dołączać do grup.

Informacja o możliwości dołączenia strony do grupy na Facebooku

Po kliknięciu w Dołącz będziesz mógł wybrać, jako kto chcesz dołączyć do danej grupy – użytkownik czy jedna ze stron, którymi zarządzasz.

Podczas dołączania do grupy na Facebooku, sam decydujesz, czy chcesz do niej dołączyć jako użytkownik czy jako jedna ze stron, którą zarządzasz

Jeśli na liście nie ma Twojej strony to być może była już ona członkiem danej grupy, ale administrator wyrzucił ją bez możliwości powrotu.

Kluczowa korzyść: możesz brać udział w dyskusjach i publikować posty w grupie jako strona, a przede wszystkim: zapraszać do polubienia użytkowników, którzy zareagowali na posty Twojej strony opublikowanie w tejże grupie.
Przydatność: 5/5

5. Usuwanie lub blokowanie fanów

Przez długi czas nie działało wyszukiwanie fanów po imieniu i nazwisku. Ostatnio opcja znowu działa. W zakładce Ustawienia, a następnie w Użytkownicy i inne strony możesz wyszukać przykładowo wszystkich Tomaszów, którzy są fanami Twojej strony 😉

W ustawieniach strony na Facebooku możesz usunąć dowolnego fana albo po prostu zablokować go na stronie

Wyszukanego w ten sposób użytkownika możesz łatwo usunąć spośród fanów albo zablokować, czyli zabrać mu dostęp do Twojej strony.

Ubolewam, że nie ma jeszcze opcji przefiltrowania fanów na przykład po dacie ich ostatniej interakcji ze stroną. Wówczas można byłoby usuwać spośród fanów osoby, które ostatni raz angażowały się lata temu.

Kluczowa korzyść: możliwość oczyszczenia strony z niepożądanych fanów.
Przydatność: 3/5

6. Wyświetlanie członków zespołu i autorów odpowiedzi na wiadomości

Osoby zarządzające stroną na Facebooku nie muszą już pozostawać anonimowe. Od niedawna istnieje możliwość wyświetlenia członków zespołu na facebookowej stronie.

Członków zespołu można dodawać tylko z poziomu ich profilu prywatnego.

Dodawanie strony na Facebooku do profilu użytkownika, który nią zarządza

Po dodaniu użytkownika jako członka zespołu danej strony pojawia się na niej sekcja o nazwie Członkowie Zespołu.

Sekcja strony na Facebooku, w której znajdują się członkowie zespołu nią zarządzającego

To nie jedyne miejsce, w którym admini mogą ujawniać swoją tożsamość. W Ustawieniach, a następnie Wiadomościach możesz włączyć opcję Pokaż, kto wysyła wiadomości w imieniu Twojej strony. Dzięki temu użytkownicy będą rozmawiać nie ze stroną, a z konkretnymi osobami, którzy nią zarządzają.

Wyświetlenie imienia i nazwiska autora odpowiedzi w imieniu strony na Facebooku

Kluczowe korzyści:
– budowanie personal brandingu poszczególnych pracowników
– bardziej intymny charakter kontaktu niż wiadomości podpisane „pozdrawiamy, zespół XYZ”.

Przydatność: 2/5

7. Automatyczne odpowiedzi na recenzje

Od jakiegoś czasu w Skrzynce odbiorczej, a konkretnie w zakładce Automatyczne odpowiedzi możesz ustawić automatyczne wysyłanie wiadomości do użytkowników, którzy ocenili Twoją stronę.

W ustawieniach strony na Facebooku można ustawić automatyczną odpowiedź zarówno na pozytywną, jak i negatywną recenzję

Możesz wysłać wówczas spersonalizowaną wiadomość z grafiką, filmem i dowolnym przyciskiem. Możesz do niej dołączyć kod rabatowy albo prośbę o ponowny kontakt w przypadku niezadowolonego klienta.

Kluczowa korzyść: możesz zachęcać zadowolonych klientów do polecania Cię na Facebooku w zamian za jakąś dodatkową wartość, którą otrzymają automatycznie po poleceniu.
Przydatność: 5/5

8. Sortowanie wiadomości po etykietach

W Skrzynce odbiorczej możesz pogrupować wszystkie swoje wiadomości za pomocą etykiet. Do poszczególnych konwersacji przypisujesz utworzone wcześniej etykiety (jedną lub więcej).

Zarządzanie etykietami, które można przypisywać do konwersacji w skrzynce odbiorczej na Facebooku

Wszystkie wiadomości możesz później przeszukiwać nie tylko po słowach kluczowych, ale także po dodanych wcześniej etykietach (ja na przykład przypisuję etykietę o nazwie Pochwały do wszystkich wiadomości, w których ktoś chwali Rysuję fejsbuki).

Wyszukiwanie wiadomości w skrzynce odbiorczej na Facebooku na podstawie etykiet przypisanych wcześniej do poszczególnych konwersacji

Kluczowe korzyści:
– łatwiej znajdziesz konwersacje, których szukasz,
– łatwiej sprawdzisz, z jakich powodów użytkownicy najczęściej piszą do Twojej strony,
– łatwiej stworzysz szablony odpowiedzi na powtarzalne pytania.

Przydatność: 4/5

9. Zapisane odpowiedzi

Z moich obserwacji wynika, że 40-80% pierwszych odpowiedzi na wiadomości prywatne użytkowników ma powtarzalny charakter. Dlatego koniecznie przygotuj pod nie szablony. Aby to zrobić, zajrzyj do Skrzynki odbiorczej i kliknij w ikonę dymka z 3 kropkami, która znajduje się tuż obok pola do pisania odpowiedzi.

Zapisane szablony odpowiedzi na najczęstsze pytania w skrzynce odbiorczej na Facebooku

Jeśli chcesz skorzystać z zupełnie nowego szablonu wiadomości, kliknij Utwórz w prawym górnym rogu.

W polu nr 1 możesz nazwać swoją odpowiedź (np. Opis procesu reklamacji). W polu nr 2 wpisujesz dowolną wiadomość liczącą do 1000 znaków. Do wiadomości możesz też dołączyć zdjęcie lub personalizację wybranego elementu (np. imienia i nazwiska odbiorcy).

Tworzenie szablonu zapisanej odpowiedzi w skrzynce odbiorczej na Facebooku

Kluczowa korzyść: skrócenie czasu, jaki poświęcasz na odpisywanie na wiadomości prywatne.
Przydatność: 5/5

10. Dodanie Messengera do witryny

W Ustawieniach i zakładce Wiadomości znajdziesz opcję Dodaj Messengera do swojej witryny. Na czym ona polega?

Po krótkiej konfiguracji otrzymasz fragment kodu, który musisz wkleić w swojej witrynie. W WordPressie możesz do tego wykorzystać wtyczkę o nazwie Customer Chat.

Po prawidłowym zainstalowaniu kodu w Twojej witrynie pojawi się ikonka Messengera (możesz dowolnie modyfikować jej kolor) z przygotowaną przez Ciebie wiadomością.

Czat na żywo w Messengerze dodany do witryny rysujefejsbuki.pl

Wszystkie wysłane w tym miejscu wiadomości trafią oczywiście do skrzynki odbiorczej Twojej strony na Facebooku. Dodanie Messengera do witryny skutkuje zwykle kilkukrotnym wzrostem wiadomości otrzymywanych od użytkowników.

Kluczowe korzyści:
– ułatwienie kontaktu,
– większa liczba wiadomości prywatnych.

Przydatność: 4/5

A teraz daj znać, z których powyższych możliwości już korzystałeś? 😉

Obserwuj Rysuję fejsbuki na
Rysuję fejsbuki na LinkedInie
Rysuję fejsbuki na Facebooku
Rysuję fejsbuki na Instagramie
Rysuję fejsbuki na X
Rysuję fejsbuki na TikToku
Ten wpis został skomentowany 27 razy
  1. Czesc 🙂 dziekuje za info! Mam pytanko: jak opublikować wiadomosci w innych grupach jako strona? a nie jak fizyczna osoba(administrator, redaktor)?

  2. Witam,
    Mam problem z powiadomieniami w aplikacji Messenger na telefonie wysyłanych z czatu w witrynie internetowej. Wiadomości przychodzą, ale żeby się o nich dowiedzieć muszę uruchomić najpierw aplikację, czasami zauważę po paru godzinach że ktoś napisał.
    Powiadomienia na koncie profilowym działają bez zarzutu, na koncie strony nie pojawiają się w ogóle.
    Gdzie popełniłem błąd ?
    Pozdrawiam

    1. Cześć! Czy udało się ten problem rozwiązać? Też nie dostaję już powiadomień o wiadomościach do strony…

      pozdrawiam

  3. Cześć, czy coś się zmieniło w kwestii dodawania członków zespołu? Nie mogę dotrzeć do tych ustawień. Czy jest jakiś inny sposób, aby na stronie widniała informacja kto nią zarządza?

  4. Cześć, chciałem dołączyć do grupy jako moja strona zgodnie z 4 punktem tego wpisu… Niestety nie mam możliwości wyboru między kontem prywatnym a stroną, z automatu wybiera konto prywatne. Sprawdziłem na kilku grupach i zawsze ten sam problem. Miał ktoś taki problem?

    1. Chciałbym pomóc, ale nie wiem, czy dobrze rozumiem Twoje pytanie. Chodzi o dołączanie do grupy jako strona na Facebooku? Nie do każdej grupy mogą w ogóle dołączać strony. Decyduje o tym admin każdej grupy w jej ustawieniach.

  5. Witam czy istnieje możliwość napisania wiadomości do jednego z fanów jako firma=to znaczy jako fanpage, a nie jako profil prywatny?
    Do istniejących już konwersacji w skrzynce obiorczej można to zrobić bez problemu, ale co, jeśli piszę do fana po raz pierwszy?

    1. Wiadomość prywatną jako strona możesz wysłać tylko do użytkownika, który prowadził już wcześniej konwersację z Twoją stroną ALBO skomentował w ostatnim czasie Twój post/reklamę.

      1. Witam,
        A czy istnieje możliwość kontaktu na messengerze strona z stroną? Jeden z moich klientów chce się komunikować za pośrednictwem swojej strony, a mi zależy żeby wszystkie wiadomości otrzymywać na swojej stronie. Nigdzie nie mogę znaleźć takiej opcji.

  6. Chcę założyć fan page dla mojej mamy,która FB nie używa. Czy jest możliwość,żeby ona tez miała podgląd jako administrator?Mogła odczytywać wiadomości? Ułatwiłoby to kontakt z potencjalnymi klientami, bo ja jestem tylko stroną pośredniczącą. Z góry dziękuje za informację 🙂

  7. Faktycznie wiele z tych podpowiedzi zwyczajnie pomijałem. Ale uważam że rozmowa z ludźmi i nawiązanie rozmowy takiej publicznej wydaje się najważniejsze. Co więcej warto fanpage podlinkować na innych stronach bo to otwiera szansę na pozycjonowanie google. Ale nie natrafiłem nigdzie porady na ten temat. Ktoś coś ?

  8. Świetny artykuł!
    Mam pytanie dotyczące grup na fb. Dołączyłam do grupy jako strona (mój osobisty profil nie jest członkiem tej grupy) i zastanawiam się gdzie mogę znaleźć spis grup do których należę jako strona. W panelu grup do których należę (jako profil prywatny) nie ma grupy do której dołączyłam jako strona.
    Z góry dzięki za odpowiedź 😉

    1. Wejdź na swoją stronę i odwiedź zakładkę „Grupy” – tam znajdziesz „Grupy, do których dołączyła ta strona”. Jeśli nie widzisz takiej zakładki na swojej stronie, możesz ją dodać (Ustawienia -> Szablony i karty -> Dodaj kartę).

  9. Hej, dzięki za artykuł, przydatne info dla takiego żółtodzioba jak ja 🙂 Mam jednak duży problem z moją stroną firmową, ponieważ nie wyświetla się jako Strona a jedynie posty. W linku nie ma pl-pl.facebook.com/XYZ/pages, a jedynie facebook.com/XYZ. W związku z tym nikt nie może mnie znaleźć, jedynie po postach. Czy ktoś wie co i gdzie zrobiłam nie tak i mógłby mi pomóc?

    1. Cześć, nie bardzo rozumiem Twój problem. To normalne, że link strony ma adres facebook.com/nazwa.strony. Co znaczy, że ktoś nie może Cię znaleźć? Jeśli masz na myśli wyszukiwarkę Facebooka, to wyniki w niej dla każdego użytkownika są inne. Jeśli Twoja strona została dopiero założona, to nie pojawi się w wynikach wyszukiwania. Najlepiej podeślij (może być na PRIV) link do strony, o której piszesz 😉

  10. Hejka 🙂
    Mam kłopot. Jestem jedynym administratorem fanpage. Na stronie z prawej strony jest zakładka „członkowie zespołu” Tam mnie nie widać. I nie wiem, jak się dodać.

    1. Cześć, po zmianie layoutu na nowy, na profilach użytkowników chyba faktycznie zniknęła opcja dodawania stron, którymi zarządzają. Podejrzewam, że to chwilowy brak, który może zostać naprawiony w najbliższych tygodniach albo miesiącach, bo Facebook (jak prawie każdy) ma teraz ważniejsze problemy. Ostatnio ostrzegał, że z powodu epidemii COVID-19 reklamy mogą być dłużej zatwierdzane, a ludzie donosili, że znacznie wydłużył się czas oczekiwania na konsultanta na czacie.

  11. Opcji dodanie się jako Członek Zespołu na fanpage szukam od dłuższego czasu. Niestety u mnie nie wyświetla się opcja, która tu opisałeś 🙁
    Chyba, że coś … gdzieś… mam nie zaklikniete, o(d)znaczone…. sama nie wiem…

  12. Korzystam z większości. Szczególnie przydatna jest opcja obecności w grupach jako strony. Interakcja jest wtedy dużo lepsza. Choć nie wszystkie grupy mają opcję zaproszeń do polubień – mimo takiej obecności. No ale to akurat najmniejszy problem – przecież nie idziemy w „żebrolajki” i budowanie społeczności w oparciu o takie słupki, prawda?

    Co ważne – ekosystem fb robi się naprawdę kompleksowy jeśli chodzi o customer experience czy customer journey.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *