Na rysunku 3 bastiony podpisane: Instagram, Messenger i grupy dyskusyjne. Instagram jest w gruzach, Messenger płonie, a nad grupami dyskusyjnymi wiszą już pociski wystrzelone z katapult oblężniczych

Reklamy w grupach na Facebooku

reklamy-w-grupach

W 2015 roku padł Instagram. W 2016 roku przyszła kolej na Messengera. Lada dzień padnie ostatni bastion bez reklam w krainie Facebooka! Serwis Zuckerberga testuje bowiem reklamy w grupach dyskusyjnych, z których na całym świecie korzysta już miliard użytkowników.

Reklama w Messengerze

Od kilku tygodni tworząc reklamę na Facebooku, możesz już wskazać, aby wyświetlała się nie tylko na Instagramie, ale też w Messengerze.

reklamy-na-messengerze

Przy wyborze Messengera jako umiejscowienie reklamy pojawia się komunikat: Wyświetlenie reklamy w Messengerze spowoduje wyłączenie wszystkich innych umiejscowień.

Potem kolejny: Messengera można używać do komunikacji tylko z tymi osobami, które wysłały wiadomość do Twojej strony. Jeżeli chcesz zachować umiejscowienie w Messengerze, wybierz inną grupę odbiorców.

W praktyce wygląda to tak, że reklamę wyświetlającą się w Messengerze można kierować (czyli wysłać) tylko do grup niestandardowych odbiorców utworzonych wcześniej:
A) z pliku klienta,
lub
B) na podstawie aktywności na Facebooku, jaką było wysłanie wiadomości do strony.

Reklama w grupach dyskusyjnych

Zapewne w tym samym miejscu, w którym teraz możemy już wybrać Messengera, wkrótce pojawią się również grupy dyskusyjne. Niestety wszystko wskazuje na to, że zabraknie możliwości wskazywania konkretnych grup, w których mają wyświetlać się Twoje reklamy.

Reklamy w grupach dyskusyjnych będą wyglądały tak samo jak te w aktualnościach.

Ich pierwsze testy przeprowadzono w Australii, Kanadzie, Irlandii i Nowej Zelandii. W listopadzie część adminów grup (także w Polsce) otrzymała od Facebooka komunikat o treści: Testujemy reklamy w grupach. Użytkownikom tej grupy mogą być wyświetlane reklamy. Zależą one od zainteresowań poszczególnych członków oraz tematów związanych z grupą.

Z tym ostatnim bywa różnie. Po testach widać już, że Facebook będzie miał problem z precyzyjnym łączeniem tematyki reklam z tematyką grup. Tutaj przykład reklamy wyposażenia wnętrz i ogrodów w grupie dyskusyjnej o… AdWords. Podejrzewam, że reklamy będą bardziej dopasowane do użytkownika niż do tematyki grup, w których się wyświetlają. To zła wiadomość dla wszystkich adminów, ponieważ w przyszłości grupy mogą zostać zaśmiecone przez posty niepasujące do ich tematyki.

Obserwuj Rysuję fejsbuki na
Rysuję fejsbuki na LinkedInie
Rysuję fejsbuki na Facebooku
Rysuję fejsbuki na Instagramie
Rysuję fejsbuki na X
Rysuję fejsbuki na TikToku
Ten wpis został skomentowany 3 razy
  1. Podobno już można obejść i serwować reklamy w grupach w Polsce, ktoś coś wie na ten temat? 🙂

    1. Paweł, chodzi o reklamy emitowane na Facebooku, które wyświetlają się w grupach dyskusyjnych w tymże serwisie. Facebook wprowadził reklamy już wcześniej w Instagramie i Messengerze.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *