9 ciekawostek o TikToku

Jeśli mam być szczery, to trochę nie rozumiem fenomenu TikToka. Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram czy Snapchat – każdy z nich wniósł coś nowego do socialowej rodziny. TikTok to po prostu połączenie Vine’a z Instagramem. Agreguje to, co młodzi lubią najbardziej (mobile, video, krótką formę) i jest dziś najbardziej hot apką społecznościową 🔥

9 ciekawostek o TikToku

1. Wiek użytkowników

Zdecydowana większość polskich użytkowników TikToka (tzw. tiktokersów) to osoby niepełnoletnie. Według wyników badań z grudnia 2018 roku aż 98% polskich użytkowników TikToka nie miało wówczas skończonych 18 lat, a 83% nawet 15-tu.

Aplikacja teoretycznie jest dla osób powyżej 13. roku życia, ale jest to martwy zapis i TikTok dostał już nawet za to w Stanach karę 5,7 mln dolarów.

Co ciekawe, w Chinach zaledwie 20% użytkowników TikToka to nastolatkowie.

2. Reklamy na TikToku

Reklamy na TikToku można emitować poprzez ads.tiktok.com albo Facebook Audience Network, czyli sieć reklamową Facebooka. Mnie osobiście na TikToku wyświetla się niewiele reklam w porównaniu do Facebooka czy Instagrama. Te, które już się pojawiają, pochodzą z Audience Network.

Jak widać poniżej, na TikToku wyświetlają się też reklamy poziome/kwadratowe, co oczywiście wygląda nienaturalnie, ponieważ zdecydowana większość filmików jest pionowa. To kolejny powód, dlaczego warto korzystać z dostosowywania kreacji do umiejscowień w facebookowym Menadżerze reklam.

3. Twoje dane w końcu w rękach Chińczyków

TikTok to pierwsza aplikacja, która jest w rękach Chińczyków i która zyskała taką popularność poza Chinami. Chińczycy kupili aplikację Musica.ly w 2017 roku za 1 mld dolarów i przekształcili ją w TikToka, który momentalnie podbił serca milionów użytkowników dosłownie ze wszystkich regionów świata.

Obecnie najwięcej użytkowników TikToka pochodzi z Indii, ale na drugim miejscu są Amerykanie.
1. Indie 🇮🇳 – 119,3 mln użytkowników
2. USA 🇺🇸 – 39,6 mln
3. Turcja 🇹🇷 – 28,4 mln
4. Rosja 🇷🇺 – 24,3 mln
5. Meksyk 🇲🇽 – 19,7 mln
6. Brazylia 🇧🇷 – 18,4 mln
7. Pakistan 🇵🇰 – 11,8 mln
8. Arabia Saudyjska 🇸🇦 – 9,7 mln
9. Francja 🇫🇷 – 9,1 mln
10. Niemcy 🇩🇪 – 8,8 mln

4. Liczba użytkowników

Łącznie z TikToka korzysta już ponad 500 mln użytkowników i od wielu miesięcy jest to ciągle jedna z 2-3 najczęściej pobieranych aplikacji społecznościowych zarówno w AppStore, jak i Google Play.

Według badania Gemius/PBI z grudnia 2018 TikTok posiadał w Polsce ok. 1,25 mln realnych użytkowników. Dla porównania Snapchat miał ich wówczas 2-krotnie więcej, Instagram – prawie 3-krotnie, ale to TikTok ma cały czas największą dynamikę wzrostu.

5. Pokolenie Y czy Z? Sprawdź TikTokiem!

Ktoś słusznie zauważył, że TikTok jest papierkiem lakmusowym, który najskuteczniej sprawdza, czy jesteś z pokolenia Y czy Z? Jeśli nie rozumiesz TikToka i nie jesteś w stanie przełamać się, aby publikować w nim 15-sekundowe filmiki z wygłupami, to znaczy, że jesteś millenialsem i przy Z-etkach możesz czuć się staro.

6. TikTokowe zwyczaje

Co warto wiedzieć, zanim odpali się TikToka:
sb/cb = siebie/ciebie, użytkownicy TikToka kierują się zasadą: minimum tekstu, więc skracają wszystko, co się da
lip-sync/lipsinkować = udawać, że się śpiewa (za moich czasów: lip dub)
haul = filmiki, których autorzy opowiadają, co i gdzie ostatnio kupili
duet = TikTok nagrany z drugą osobą, co jest bardzo popularne w aplikacji
transitions = zmiany kadru w rytm piosenki (kompilacja transitions)
mirror = TikTok nagrany przy pomocy lustra (kompilacja mirrorów)
cringe = najdziwniejsze filmy na TikToku (kompilacja cringe’ów)
#ForYou = hashtag używany przez użytkowników, aby przebić się na główną stronę „Dla Ciebie”

7. TikTokowi influencerzy

TikTok ma już własnych influencerów i jesteś w błędzie, jeśli myślisz, że mają oni kilkadziesiąt czy kilkaset tysięcy obserwujących. Niejaka Jeleniewska ma już 8,5 mln followersów, a Kinga Sawczuk – prawie 5 mln.

8. Facebook wypuszcza kontrTikToka

A w zasadzie już wypuścił w listopadzie 2018 roku. Mowa o aplikacji Lasso. Z Google Play została ona zainstalowana dopiero 100 tys. razy, co wygląda słabo przy 500 mln instalacji TikToka.

9. Fenomen TikToka

Jak już wspomniałem na wstępie, twórcy TikToka nie wprowadzili żadnego przełomowego rozwiązania. Dali jednak najmłodszym internautom to, czego potrzebowali – kanał, w którym mogą powygłupiać się przed kamerą, nie zważając na swoje pryszcze czy bałagan w pokoju. Na Facebooku, YouTubie, czy nawet Instagramie to by nie przeszło, na TikToku – tak, tutaj nie ma ich rodziców, ani nawet starszego rodzeństwa.

Obserwuj Rysuję fejsbuki na
Rysuję fejsbuki na LinkedInie
Rysuję fejsbuki na Facebooku
Rysuję fejsbuki na Instagramie
Rysuję fejsbuki na Twitterze
Rysuję fejsbuki na TikToku
Ten wpis został skomentowany 1 raz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *