Taktyka content marketingowa na Aladyna - Aladyn to to, co chcesz pokazać, natomiast dywan to atrakcyjna forma, dzięki której Twój content wzbija się w powietrze

PORADNIK: Taktyka „na Aladyna”

Taktyka content marketingowa na Aladyna - Aladyn to to, co chcesz pokazać, natomiast dywan to atrakcyjna forma, dzięki której Twój content wzbija się w powietrze

Jednym z podejść do mediów społecznościowych, które sam często wykorzystuję, jest taktyka „na Aladyna”. To nic skomplikowanego.

Aladyn to wszystko to, co chcesz przekazać, aby zrealizować swój cel. W przypadku sklepu będzie to zwykle pokazanie światu, co sprzedajesz, a w dalszym etapie – przekonanie do zakupu. W przypadku firmy B2B – najpierw pokazanie, czym się zajmujesz, a potem pozyskanie leada. Sam Aladyn nie poleci. Nie poleci też, gdy będzie za ciężki w stosunku do dywanu.

Dywan to coś, co sprawia, że Twój przekaz jest atrakcyjny dla Twojej grupy docelowej. Atrakcyjny, czyli wzbudza emocje – śmiech, wzruszenie, podziw, wdzięczność itp. Dzięki temu Twój Aladyn może polecieć daleko w świat. To za sprawą dywanu ludzie wchodzą w interakcję z Twoimi treściami. Jeśli jednak skupisz się tylko na dywanie i zapomnisz o Aladynie, sam dywan prawdopodobnie poleci jeszcze dalej, ale Ty nie zrealizujesz swojego celu.

3 najczęstsze błędy taktyki „na Aladyna”

1. Zapominasz o Aladynie (często w luźniejszych postach – np. Panie, zrób mi rysunek, na którym jest taki słodki kotek) albo dywanie (często w reklamach sprzedażowych – np. Panie, zrób mi rysunek, na którym nasz prezes mówi, że nasze silniki są najlepsze – to nie poleci, bo nie ma na czym!)
2. Aladyn NIE jest zgodny z Twoim celem, czyli po prostu komunikujesz jedno, a chcesz, żeby ludzie robili drugie (np. Panie, ten rysunek ze słodkim kotkiem wykorzystamy w kampanii sprzedażowej silników samochodowych)
3. Dywan jest atrakcyjny tylko dla Ciebie – niestety im mniej wiesz o Twoich odbiorcach, im mniej potrafisz się w nich wczuć, tym większe ryzyko, że dywan wydaje się odlotowy tylko dla Ciebie (np. Panie, niech ten kotek zamiast miau-miau robi brum-brum, jak nasz silnik!)

Mam nadzieję, że czujesz już, o co chodzi w taktyce „na Aladyna”. Teraz sprawdź, w jakim stopniu realizują ją Twoje posty i reklamy 😉

Obserwuj Rysuję fejsbuki na
Rysuję fejsbuki na LinkedInie
Rysuję fejsbuki na Facebooku
Rysuję fejsbuki na Instagramie
Rysuję fejsbuki na X
Rysuję fejsbuki na TikToku
Ten wpis został skomentowany 1 raz
  1. ciekawy wpis, szkoda tylko, ze pokazujesz tylko błędy na przykładach, a posta który jest zgodny z tą taktyką brak 🙁

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *