PORADNIK: Posty 3D na Facebooku

Facebook wprowadził posty 3D. Od teraz możesz opublikować na swojej stronie lub grupie dyskusyjnej dowolny trójwymiarowy obiekt. Plik musi być przygotowany w formacie GLP i ważyć mniej niż 3MB, czyli niestety bardzo mało jak na modele 3D.

Format ten jest obsługiwany zarówno na mobile, jak i na desktopie. W obu przypadkach perspektywa zmienia się już nawet przy scorllowaniu newsfeeda. Na mobile obiekty można obracać za pomocą palca albo ruchami telefonu. Na desktopie – przytrzymując lewym i prawym przyciskiem myszy.

Niestety w tej chwili postów tego typu nie można promować płatnie.

Jeden z pierwszych postów 3D opublikowało Sony. Właściciele smartfonów tego producenta z linii Xperia XZ1 mogą korzystać z aplikacji 3D Conntect do skanowania elementów otoczenia i automatyczne przerabiania ich na obiekty trójwymiarowe. Kosmos! Choć póki co testujący narzekają, że aplikacja nie zawsze działa tak, jak powinna.

Jak zrobić obiekt 3D?

Model 3D możesz przygotować w Photoshopie albo nawet w Paincie. Tak, tak – w tym wyśmianym programie, który dostępny jest też wersji do tworzenia grafik trójwymiarowych i prawdopodobnie masz go zainstalowanego na swoim komputerze, choć nawet o tym nie wiesz. Jeśli Paint 3D nie spełnia Twoich oczekiwań (jego możliwości są bardzo ograniczone), zawsze możesz też skorzystać z darmowego Blendera.

Jak zrobić post 3D na Facebooku?

Gdy masz już gotowy plik, po prostu wchodzisz na swoją stronę bądź grupę, przeciągasz go i upuszczasz w polu tworzenia nowego posta. Plik będzie się „mielił” przez kilka lub kilkanaście sekund.

Po przetworzeniu obiektu możesz zobaczyć jego podgląd i wybrać dla niego tło.

Nowe możliwości dla e-commerce

Posty 3D to doskonały sposób na zaprezentowanie swoich produktów z dosłownie każdej strony. Od razu wykorzystało to LEGO.

Cieszyć mogą się nie tylko sklepy, ale też wszelkiego rodzaju projektanci i architekci.

Jeśli chcesz dowiedzieć się jeszcze więcej na temat postów 3D, zajrzyj do wytycznych Facebooka dla developerów.

Obserwuj Rysuję fejsbuki na
Rysuję fejsbuki na LinkedInie
Rysuję fejsbuki na Facebooku
Rysuję fejsbuki na Instagramie
Rysuję fejsbuki na X
Rysuję fejsbuki na TikToku
Ten wpis został skomentowany 1 raz
  1. Ciekawe – nie wiedziałem o postach 3D, a jest to ciekawe narzędzie budowania firmowego wizerunku na funpage FB – wymaga pewnego nakladu pracy ale pozwala zwizualizować produkt od nieznanej do tej pory strony.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *