Business Insider donosi, że Facebook chce zwiększyć wagę reakcji. W tej chwili mają one dokładnie taki sam wpływ na posty jak lajki.
Od czasu wprowadzenia reakcji (czyli mniej więcej od roku), zostały one użyte ponad 300 mld razy. Skorzystało z nich ok. 40 proc. użytkowników Facebooka.
Dodatkowe reakcje nadal nie są jednak używane tak chętnie, jak tradycyjne „Lubię to!”. Facebook chce to zmienić, ponieważ wybór jednej z pięciu reakcji wymaga od użytkownika większego zaangażowania, niż danie lajka. Na dekstopie użytkownik musi przytrzymać kursor, a na mobile palec, aby rozwinęła się lista ze wszystkimi reakcjami. „Lubię to!” jest po prostu najłatwiej kliknąć. Dlatego też w głosowaniach przy pomocy reakcji, zwykle wygrywa opcja powiązana z kciukiem w górę.
We wszystkich badaniach najpopularniejszą reakcją jest „Super ❤️”, czyli serduszko. Pozostałe reakcje wypadają różnie – raz najrzadziej używaną reakcją okazuje się „Przykro mi „, w innej analizie „Ha ha „, a w jeszcze innej „Wrr „.
Co ciekawe, Boże Narodzenie było czasem, w którym najchętniej korzystaliśmy z nowych reakcji. Jeśli chodzi o nacje, to najbardziej przypadły one do gustu Meksykanom , Chilijczykom , Grekom , Paragwajczykom i mieszkańcom Surinamu
Po co Facebook wprowadził reakcje? Najczęściej powtarzana wersja jest taka, że wymyślił je, żeby uniknąć wprowadzenia buttonu „Nie lubię tego!”, którego domagali się użytkownicy, a który teraz i tak jest testowany (czyżby w odpowiedzi na niezadowalające wyniki reakcji?). Moim zdaniem reakcje będą (lub nawet już są) wykorzystywane do kierowania reklam według nastroju użytkowników. Wątpię też, aby kiedykolwiek reakcje „Przykro mi ” i „Wrr ” miały negatywny wpływ na zasięg postów. Jeśli jakiś fanpage publikuje post o śmierci kogoś znanego, to wiadomo, że zbierze wiele tego typu reakcji. W tym przypadku negatywną reakcją byłoby „Super ❤️” lub „Ha ha „.
Jeśli okaże się prawdą, że reakcje będą miały teraz większy wpływ na posty niż lajki, to na pewno możemy się spodziewać czegoś w rodzaju żebroreakcji (na wzór żebrolajków), czyli kolejnych głosowań i konkursów, w których warunkiem będzie wybór jednej z pięciu reakcji.
Chcielibyście, żeby rekcje miały większą wagę od lajków?