Na rysunku 3 bastiony podpisane: Instagram, Messenger i grupy dyskusyjne. Instagram jest w gruzach, Messenger płonie, a nad grupami dyskusyjnymi wiszą już pociski wystrzelone z katapult oblężniczych

Reklamy w grupach dyskusyjnych

reklamy-w-grupach

W 2015 roku padł Instagram. W 2016 roku przyszła kolej na Messengera. Lada dzień padnie ostatni bastion bez reklam w krainie Facebooka! Serwis Zuckerberga testuje bowiem reklamy w grupach dyskusyjnych, z których na całym świecie korzysta już miliard użytkowników.

Reklama w Messengerze

Od kilku tygodni tworząc reklamę na Facebooku, możesz już wskazać, aby wyświetlała się nie tylko na Instagramie, ale też w Messengerze.

reklamy-na-messengerze

Przy wyborze Messengera jako umiejscowienie reklamy pojawia się komunikat: Wyświetlenie reklamy w Messengerze spowoduje wyłączenie wszystkich innych umiejscowień.

Potem kolejny: Messengera można używać do komunikacji tylko z tymi osobami, które wysłały wiadomość do Twojej strony. Jeżeli chcesz zachować umiejscowienie w Messengerze, wybierz inną grupę odbiorców.

W praktyce wygląda to tak, że reklamę wyświetlającą się w Messengerze można kierować (czyli wysłać) tylko do grup niestandardowych odbiorców utworzonych wcześniej:
A) z pliku klienta,
lub
B) na podstawie aktywności na Facebooku, jaką było wysłanie wiadomości do strony.

Reklama w grupach dyskusyjnych

Zapewne w tym samym miejscu, w którym teraz możemy już wybrać Messengera, wkrótce pojawią się również grupy dyskusyjne. Niestety wszystko wskazuje na to, że zabraknie możliwości wskazywania konkretnych grup, w których mają wyświetlać się Twoje reklamy.

Reklamy w grupach dyskusyjnych będą wyglądały tak samo jak te w aktualnościach.

Ich pierwsze testy przeprowadzono w Australii, Kanadzie, Irlandii i Nowej Zelandii. W listopadzie część adminów grup (także w Polsce) otrzymała od Facebooka komunikat o treści: Testujemy reklamy w grupach. Użytkownikom tej grupy mogą być wyświetlane reklamy. Zależą one od zainteresowań poszczególnych członków oraz tematów związanych z grupą.

Z tym ostatnim bywa różnie. Po testach widać już, że Facebook będzie miał problem z precyzyjnym łączeniem tematyki reklam z tematyką grup. Tutaj przykład reklamy wyposażenia wnętrz i ogrodów w grupie dyskusyjnej o… AdWords. Podejrzewam, że reklamy będą bardziej dopasowane do użytkownika niż do tematyki grup, w których się wyświetlają. To zła wiadomość dla wszystkich adminów, ponieważ w przyszłości grupy mogą zostać zaśmiecone przez posty niepasujące do ich tematyki.

Obserwuj Rysuję fejsbuki na
Rysuję fejsbuki na LinkedInie
Rysuję fejsbuki na Facebooku
Rysuję fejsbuki na Instagramie
Rysuję fejsbuki na Twitterze
Rysuję fejsbuki na TikToku
Ten wpis został skomentowany 3 razy
  1. Podobno już można obejść i serwować reklamy w grupach w Polsce, ktoś coś wie na ten temat? 🙂

    1. Paweł, chodzi o reklamy emitowane na Facebooku, które wyświetlają się w grupach dyskusyjnych w tymże serwisie. Facebook wprowadził reklamy już wcześniej w Instagramie i Messengerze.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *