Pierwszą rzeczą, jaką powinieneś zrobić po założeniu konta reklamowego na LinkedInie jest zainstalowanie Insight Taga w Twojej witrynie.
Insight Tag to odpowiednik piksela Facebooka, czyli fragment kodu JavaScript, który umożliwia połączenie Twojej strony www z LinkedInem. Znajdziesz go na swoim koncie reklamowym w zakładce Aktywa konta.
Kod możesz zainstalować ręcznie albo za pomocą np. Google Tag Managera (zdecydowanie lepsza opcja).
Po zainstalowaniu Insight Tag zaczyna zbierać informacje, którzy użytkowcy LinkedIna odwiedzają Twoją stronę www. Dzięki temu możesz potem utworzyć grupę odbiorców na podstawie danych z witryny i wykorzystać ją w kampanii płatnej (remarketing).
Grupę tę będziesz mógł również zbadać w zakładce Dane demograficzne witryny.
W zakładce tej dzieje się prawdziwa magia!
Możesz w niej przykładowo sprawdzić, z jakich firm użytkownicy wygenerowali najwięcej wyświetleń Twojej strony. Co więcej, możesz ustawić nawet 1-dniowy okres, dzięki czemu dowiesz się, z jakich firm odwiedzały Cię wczoraj osoby. Na przykład 10 lutego członkowie LinkedIna wyświetlili witrynę rysujefejsbuki.pl 70 razy, z czego większość wyświetleń została wygenerowana przez pracowników: Studio Kreacja, Rysuję fejsbuki (to ja), Novem, Ekstraklasa S.A. oraz Sky is the limit Group. Skąd to wiem? Z danych poniżej.
W analogiczny sposób możesz sprawdzić aż 9 wymiarów demograficznych:
🔍 obowiązki służbowe,
🔍 stanowisko,
🔍 firmę,
🔍 branżę firmy,
🔍 poziom w hierarchii,
🔍 wielkość firmy,
🔍 lokalizację,
🔍 kraj/region,
🔍 okręg.
Przeglądając poszczególne wymiary zdobędziesz wiedzę, której nie da Ci ani Google Analytics, ani nawet Facebook. Wiedza ta może okazać się bezcenna w kontekście planowania działań w sektorze B2B.
Pamiętaj, że dane te są dostępne od momentu zainstalowania Insight Taga (dlatego powinieneś od tego zacząć konfigurację konta reklamowego) i tylko wtedy, jeśli Twoją witrynę odwiedzi co najmniej 300 członków LinkedIna. To powoduje, że mogą się one zbierać nawet kilka dni lub dłużej.
Do pewnego czasu na podobnej zasadzie działał piksel Facebooka. W Audience Insights (Statystykach grup odbiorców) można było sprawdzać dowolne grupy niestandardowych odbiorców, także te utworzone na bazie danych z piksela, czyli np. kupujących w Twojej witrynie. Niestety od 2-3 lat opcja ta jest niedostępna.