Narysowany papier toaletowy mówi do leżącej obok szczoteczki do zębów: "Chodź, zrobimy sobie selfie w lustrze", na co szczoteczka odpowiada: "Tylko bez oznaczania"

PORADNIK: Oznaczanie produktów na Facebooku i Instagramie

Narysowany papier toaletowy mówi do leżącej obok szczoteczki do zębów: "Chodź, zrobimy sobie selfie w lustrze", na co szczoteczka odpowiada: "Tylko bez oznaczania"
Facebook wprowadza możliwość oznaczania produktów na zdjęciach i filmach

W październiku 2016 roku Facebook wprowadził możliwość oznaczania produktów na zdjęciach i filmach. Dzięki temu użytkownik, który ogląda nasz post, może łatwo przejść do oznaczonego produktu, aby go zamówić.

Jak oznaczyć produkt na Facebooku i Instagramie?

Produkty oznacza się praktycznie tak samo, jak ludzi. W przeciwieństwie do oznaczania ludzi, musisz jednak wykonać wcześniej kilka kroków.

1. Aby oznaczyć produkt na zdjęciu lub filmie, musisz wcześniej założyć sklep i połączyć go ze stroną na Facebooku oraz kontem na Instagramie. Wszystko zrobisz to w Menedżerze firmy, a konkretnie w zakładce Menedżer sprzedaży.

2. Każdy sklep musi zawierać asortyment, czyli katalog produktów. Stworzysz go albo we wspomnianej zakładce Menedżer sprzedaży albo w Menedżerze katalogów.

3. Samo stworzenie katalogu produktów to jeszcze jednak nie wszystko. Musisz go wypełnić swoimi produktami. Produkty w katalogu możesz dodawać ręcznie, ale znacznie lepszą i wygodniejszą metodą jest wygenerowanie linku do feeda. Wygenerujesz go w systemie e-commerce, na którym postawiony jest Twój sklep. Link będzie zawierał informacje o wszystkich produktach w Twoim sklepie, a Facebook będzie z niego automatycznie aktualizował produkty w Twoim katalogu.

Jeśli masz już sklep (pkt. 1), katalog produktów (pkt. 2) i produkty (pkt. 3), to tworząc post, wybierz opcję Oznacz produkty.

Przycisk "Oznacz produkty" na Facebooku podczas tworzenia nowego postu

Po kliknięciu Oznacz produkty, Facebook poprosi Cię o wskazanie na zdjęciu miejsca, w którym chcesz oznaczyć produkt. Jeśli wszystko zrobiłeś dobrze, to zobaczysz rozwijaną listę ze wszystkimi produktami w Twoim katalogu produktów (część produktów z feeda mogła zostać po drodze odrzucona z różnych względów).

Co ważne, produkty możesz oznaczyć zarówno w momencie dodawania zdjęcia/filmu, jak i po ich opublikowaniu. Aby to zrobić, wystarczy otworzyć opublikowane już zdjęcie/film i wybrać opcję Edytuj, a następnie Oznacz produkty.

Przycisk "Oznacz produkty" w opublikowanym już poście na Facebooku

Dlaczego warto oznaczać produkty?

Moim zdaniem są 3 najważniejsze powody:
1. nie musisz już umieszczać linków do produktów w treści postów
2. przy każdym oznaczonym produkcie pojawia się jego cena
3. oznaczone produkty wyświetlają się obok zdjęcia/filmu po jego powiększeniu – dzięki temu są one lepiej wyeksponowane

Poniżej przykłady postów na Facebooku z oznaczonymi produktami.

Obserwuj Rysuję fejsbuki na
Rysuję fejsbuki na LinkedInie
Rysuję fejsbuki na Facebooku
Rysuję fejsbuki na Instagramie
Rysuję fejsbuki na X
Rysuję fejsbuki na TikToku
Ten wpis został skomentowany 4 razy
  1. Witam, do zakładki Usługi dodałam kilka ich rodzai. Jak je oznaczyć w poście? Niestety tylko wyświetla mi się propozycja produktów ze sklepu. Czy jest jakaś możliwosć? dziękuję za informację.

  2. Mam mały problem z oznaczaniem produktów. Do niedawna nie było z tym problemu. W tej chwili mogę dodawać tylko te, które wcześniej zostały oznaczone na poprzednich postach. Dlaczego tak się dzieje?

    1. Chciałbym pomóc, ale niestety nigdy nie spotkałem się z takim problemem. Dziś sprawdziłem u mnie dodawanie nowych produktów do sklepu, a potem ich oznaczanie w postach i wszystko działa poprawnie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *