Specjalista social media siedzi przed laptopem, na ekranie którego widoczne są różne wykresy i myśli: "Zostań ninją mówili, będziesz posty wymyślał..."

Facebook Analytics

Facebook pozazdrościł Google jego Analyticsa i wprowadza własne rozbudowane narzędzie analityczne! 📊

Znajdziesz je w Menadżerze reklam, a dokładnie w miejscu zaznaczonym powyżej na czerwono.

Do tej pory efekty swoich działań na Facebooku mogłeś mierzyć za pomocą Statystyk strony (działania organiczne i od niedawna też płatne) oraz Menadżera reklam (tylko działania płatne). Teraz Zuckerberg daje Ci znacznie bardziej zaawansowane narzędzie, które pozwala m.in.:
💵 bardziej szczegółowo monitorować przychody,
🔧 tworzyć własne pulpity i kohorty,
👥 segmentować użytkowników,
🔻 tworzyć lejki, których poszczególne etapy mogą składać się z aktywności na profilu (np. skomentowania posta albo jego udostępnienia) oraz aktywności w witrynie (np. rejestracji, dodania do koszyka czy zakupu) – poniżej przykład prostego 2-etapowego lejka, składającego się w pierwszym etapie z użytkowników, którzy zareagowali na post, a w drugim – którzy go udostępnili.

Jest się czym bawić i co analizować! Wiele z oferowanych funkcjonalności możesz już znać z Google Analytics.

Co ważne, w Facebook Analytics możesz mierzyć zarówno ruch i aktywności w witrynie (po zainstalowaniu piksela Facebooka), jak i na facebookowym profilu czy w aplikacji. Źródło danych wybierasz u samej góry menu po lewej stronie. Możesz również analizować przepływ użytkowników pomiędzy Twoją stroną na Facebooku a witryną. Masz też nieograniczoną możliwość wyboru zakresu dat, z których zaprezentowane zostaną dane.

Dlaczego w ogóle Zuckerberg tworzy własne narzędzie analityczne? Ponieważ większość osób w branży korzysta z Google Analytics. A jak powszechnie wiadomo, Facebook bardzo nie lubi się z Google. Wręcz w interesie Google jest zmniejszanie znaczenia Facebooka poprzez przypisywanie konwersji do innych kanałów. I Facebook jest wobec tego bezradny. Sprawdziłem i już od samego początku między Google Analytics a Facebook Analytics są duże różnice w danych ⚠

Dlatego możesz spodziewać się, że w najbliższym czasie Facebook będzie ulepszał swojego Analyticsa i dokładał do niego kolejne funkcjonalności. Póki co brakuje tak podstawowych rzeczy, jak np. możliwości zmiany waluty z dolarów na złotówki. Dane ładują się też bardzo długo albo nie ładują się wcale. Przez to wszystko możesz odnieść wrażenie, że korzystasz z wersji beta narzędzia.

Więcej na temat Facebook Analytics znajdziesz na oficjalnej stronie.

Obserwuj Rysuję fejsbuki na
Rysuję fejsbuki na LinkedInie
Rysuję fejsbuki na Facebooku
Rysuję fejsbuki na Instagramie
Rysuję fejsbuki na X
Rysuję fejsbuki na TikToku

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *