WhatsApp dołączy do systemu reklamowego Facebooka – tak zdecydował Mark. Najpopularniejszy obok Messnegera komunikator na świecie będzie nie tylko dodatkowym umiejscowieniem reklam, ale też możliwym do wybrania miejscem docelowym.
Dodatkowe umiejscowienie
Reklamy na WhatsAppie mają pojawić się w 2019 roku. Aplikacja będzie wówczas świętowała 10. urodziny, których nie doczekali wszyscy jej założyciele. Część z nich odeszła w ostatnim czasie, ponieważ nie podobał im się pomysł monetyzacji poprzez sprzedaż reklam.
Jak donosi Wall Street Journal, reklamy będą wyświetlane w sekcji Status. Dzięki temu mają być mało uciążliwe dla użytkowników.
Nie znalazłem oficjalnego potwierdzenia, ale na 95% reklamy w WhatsAppie będzie można tworzyć z poziomu facebookowego Menadżera reklam. Jestem niemal pewny tego, że WhatsApp będzie po prostu dodatkowym umiejscowieniem tak, jak obecnie są chociażby Instagram czy Messenger.
Miejsce docelowe
Oprócz tego WhatsApp ma być także miejscem docelowym. Będziesz mógł stworzyć reklamę z buttonem Wyślij wiadomość. Po kliknięciu w niego użytkownik otrzyma na WhatsAppie wiadomość z Twojego konta biznesowego.
Więcej informacji na temat WhatsAppa jako miejsca docelowego znajdziesz w materiałach Facebooka.
Kilka zdań o WhatsAppie
Facebook kupił WhatsAppa w 2014 roku za 22 miliardy dolarów. Obecnie z aplikacji korzysta 1,5 miliarda użytkowników.
WhatsApp jest najbardziej popularny w Ameryce Południowej, Azji i Afryce. W Ameryce Północnej, Europie i Australii króluje Messenger, który oczywiście także należy do Facebooka.