Przegląd kanałów social 2024-09

Od 2020 co pół roku aktualizuję zestawienie nowości z ostatnich 6 miesięcy w najważniejszych kanałach social media:
1. Facebook
2. Instagram
3. X (Twitter)
4. LinkedIn
5. TikTok
6. YouTube
W takiej kolejności znajdziesz je też poniżej.

Cel przeglądu: niezmiennie szybki update sytuacji 6 kanałów społecznościowych o największym znaczeniu w Polsce. Minimum słów, maksimum treści! Uwzględnia najważniejsze/najciekawsze zmiany w poszczególnych platformach z punktu widzenia marketera, użytkownika, inwestora. Kluczowe nowości w każdym z kanałów wyróżniam za pomocą żółtego zakreślenia, więc jeśli masz niewiele czasu, możesz zapoznać się tylko z nimi.

Zwróć uwagę, że sporo rzeczy, o których piszę, to jedynie TESTY i to nawet nie globalne, ale na wybranych, lokalnych rynkach. To, co testują twórcy najważniejszych kanałów doskonale wskazuje jednak, jaki jest ich kierunek myślenia. Oczywiście nie wszystkie z testowanych opcji wejdą w życie, ale ostatnie lata pokazują, że finalnie większość z nich jest wprowadzana. Często przed wdrożeniem są one jednak modyfikowane i nieco różnią się od testowanej wersji.

ℹ Nowości uwzględnione w tym zestawieniu zostały wprowadzone od ostatniego przeglądu, czyli od 1 marca 2024 do 31 sierpnia 2024 roku. Wszelkie wzrosty / spadki odnoszą się do stanu sprzed 6 miesięcy, czyli od ostatniego Przeglądu Kanałów Social.

Facebook

Liczba użytkowników na świecie:
3 065 mln użytkowników aktywnych miesięcznie wg Statista = wzrost o 16 mln, czyli 0,5%

Cena akcji Meta Platforms, Inc.: ok. 521,5 USD za akcję = wzrost o 31 USD, czyli 6,3%

*Do Meta Platforms, Inc. należy nie tylko Facebook, ale też m.in. Instagram, Messenger i WhatsApp

Zainteresowanie Facebookiem na świecie wg Google Trends (od 01.01.2004 do 31.08.2024)

Zainteresowanie Facebookiem w Polsce wg Google Trends (od 01.01.2004 do 31.08.2024)

Najważniejsze nowości:
zaawansowany chatbot Meta AI (konkurencja dla ChatGPT) w pasku wyszukiwania Facebooka i Messengera (póki co testowany w Indiach, Argentynie, Chile, Kolumbii, Ekwadorze, Meksyku, Peru i Kamerunie),
możliwość integracji konta reklamowego Meta z kontem Google Analytics (pojawia się już stopniowo na polskich kontach),
strony posiadające ponad 10 000 obserwujących mogą tworzyć kanały – dają one możliwość jednostronnego wysyłania wiadomości prywatnych do użytkowników, którzy dołączyli do kanału,
⚫ 2 nowe umiejscowienia reklam: reklama w powiadomieniach (póki co testy) + reklama w formie graficznych nakładek na rolkach (już dostępna w Menedżerze reklam),
⚫ możliwość dodania kilku linków do 1 reklamy z pojedynczym obrazem lub filmem,
⚫ rozszerzenia reklam z kodami promocyjnymi, które Meta podpowiada po przejściu użytkownika do witryny,
⚫ w aktualnościach na Facebooku będą od teraz wyświetlane obrazy i filmy w proporcjach 4:5 (dotychczas 1:1),
⚫ generowanie już nie tylko tła dla produktu, ale pełnych obrazów z produktem ukazanym z różnych perspektyw w ramach ulepszeń kreacji Advantage+,
⚫ od maja 2024 nie można już powielać i tworzyć nowych reklam w kampaniach ze starymi celami reklamowymi – Meta uprościła je na przełomie 2023 i 2024 roku,
⚫ możliwość automatycznego dostosowania filmu w reklamie do wyświetlania w rolkach, czyli w proporcjach 9:16 (dotychczas dostępne było zwykłe kadrowanie),
⚫ wszystkie filmy (nawet poziome) będą teraz w aplikacji wyświetlane w pełnoekranowym pionowym odtwarzaczu a la TikTok (ekran nadal będzie można odwrócić, aby przełączyć się na odtwarzacz poziomy),
⚫ uproszczony suwak i interfejs reakcji, a także opcja łatwego przeskakiwania wstecz i do przodu w odtwarzaczu wideo w aplikacji,
⚫ testy trybu czystego do przeglądania rolek z możliwością ukrycia większości elementów nawigacji,
⚫ algorytm rekomendujący użytkownikom kolejne rolki do oglądania ma teraz jeszcze bardziej bazować na rozwiązaniach opartych na AI – cel algorytmu: jak najdłużej zatrzymać użytkownika w aplikacji,
⚫ testy reklam rozpoczynających po kliknięciu konwersację użytkownika z firmą, podczas której może on uzyskać zautomatyzowane odpowiedzi na często zadawane pytania,
⚫ szyfrowanie typu end-to-end domyślne włączone dla wszystkich użytkowników Messengera,
⚫ albumy grupowe i zdjęcia HD w Messengerze,
⚫ w Messengerze konwersacje ze stronami będą teraz wizualnie odróżniać się od konwersacji z innymi użytkownikami, ponieważ zostanie do nich przypięta etykieta „Business chat”,
⚫ ułatwiona możliwość publikowania postów z Facebooka na Threads.

To jeszcze warto wiedzieć:
⚪ 30% treści, jakie użytkownicy widzą na Facebooku, jest obecnie rekomendowana przez AI,
⚪ użytkownicy ponad 60% czasu na Facebooku spędzają na oglądaniu treści wideo,
⚪ Meta twierdzi, że za pomocą jej platform codziennie odbywa się 600 mln czatów między osobami fizycznymi a firmami,
⚪ w marcu 2024 Meta zakończyła 15-miesięczny rajd na giełdzie i ustabilizowała kurs akcji na poziomie ok. 500 USD,
⚪ w 2023 roku reklamodawcą nr 1 w Meta było chińskie Temu, które mogło wydać na reklamy u Marka nawet 2 mld USD,
⚪ zdaniem Mety kampanie zakupowe Advantage+ (ASC) najlepsze rezultaty osiągają, kiedy reklamodawca przeznacza na nie minimum 30% swojego budżetu, ale testy z firmą Dentsu wykazały, że procent ten powinien być jeszcze wyższy i wynosić najlepiej ok. 50%,
⚪ Komisja Europejska twierdzi, że rozwiązanie wymyślone przez Metę w celu obejścia przepisów w UE (bezpłatny dostęp ze zgodą użytkownika na reklamy ALBO płatny dostęp bez reklam) jest niezgodne z ustawą o rynku cyfrowym (DMA),
⚪ Meta, Google, Microsoft, OpenAI, Amazon i Anthropic współpracują nad przepisami, które mają zapewnić bezpieczny rozwój narzędzi AI,
⚪ Meta musiała odłożyć swoje plany wdrażania w UE kolejnych rozwiązań opartych na AI, ponieważ używa publicznych postów na FB i IG do zasilania swoich systemów AI, co narusza przepisy UE dotyczące wykorzystania danych,
⚪ etykieta „Made With AI” zmieni się teraz w „AI Info” (to etykieta, którą Meta oznacza treści wygenerowane przez AI),
⚪ w najbliższych latach Meta planuje wydać najwięcej, bo aż 35-40 mld USD na rozwój technologii AI,
⚪ Zuckerberg twierdzi, że social media przeszły pierwszą rewolucję, kiedy treści tworzone przez użytkowników zostały wyparte przez treści tworzone przez firmy i influencerów, a kolejną przejdą, gdy treści tworzone przez profesjonalnych twórców zostaną wyparte przez treści generowane za pomocą AI,
⚪ Meta wdraża sprawdzanie wieku użytkowników VR, ale jednocześnie chce obniżyć limit wieku z 13 do 10 lat w czatach i rozmowach telefonicznych z wykorzystaniem technologii VR,
⚪ Meta udostępnia system operacyjny Meta Horizon OS dla producentów sprzętu do VR,
⚪ w 2023 roku Meta otrzymała aż 400 000 odwołań od decyzji moderatorów,
⚪ Meta cały czas dodaje nowe funkcjonalności do inteligentnych okularów, które współtworzy z marką Ray-Ban – jedną z ostatnich są automatyczne tłumaczenia oraz obsługa bez użycia rąk,
⚪ Meta twierdzi, że popyt na jej inteligentne okulary Ray-Ban Meta przekracza możliwości produkcyjne,
⚪ we wrześniu 2024 Meta zaprezentuje nowy model okularów AR o nazwie Orion,
⚪ Mark zdradził również, że w momencie wybuchu pandemii COVID-19 Meta odczuwała silny nacisk ze strony rządu USA na blokowanie treści antyszczepionkowych, ale dziś – z perspektywy czasu – nie blokowaliby ich aż tak restrykcyjnie, bo wpłynęło to negatywnie na swobodę wypowiedzi,
⚪ Info Hub – nowe centrum dla deweloperów, w którym Meta zebrała zasady i regulacje dot. korzystania z interfejsu API.

Instagram

Liczba użytkowników na świecie:
2 000 mln użytkowników aktywnych miesięcznie wg Statista = brak zmian

Zainteresowanie Instagramem na świecie wg Google Trends (od 01.01.2004 do 31.08.2024)

Zainteresowanie Instagramem w Polsce wg Google Trends (od 01.01.2004 do 31.08.2024)

Najważniejsze nowości:
siatka profilu ma zmienić proporcje na 4:5 (dotychczas 1:1),
⚫ testy zaawansowanego chatbota Meta AI w pasku wyszukiwania (tego samego, który pojawi się również na Facebooku i Messengerze),
Instagram umożliwia pierwszym twórcom tworzenie cyfrowych wersji samych siebie w formie chatbotów AI, które mają odpowiadać na typowe pytania fanów (odpowiedzi na podstawie publikowanych treści oraz dodatkowo przesłanych przez twórcę informacji), a w przyszłości każdy ma mieć możliwość stworzenia tego typu wirtualnego asystenta,
testy niepomijalnych reklam wideo (mają działać podobnie jak na YouTubie),
możliwość komentowania relacji,
limit zdjęć/filmów w postach karuzelowych zwiększony z 10 do aż 20 kart,
⚫ testowo Instagram zacznie wyświetlać na produktach z katalogu nakładki i etykiety informacje (podobnie, jak robi to w przypadku wyświetlania reklam na Facebooku),
⚫ kilka nowych fontów w naklejkach oraz nakładkach tekstowych,
⚫ testy sceny końcowej w reklamie wideo, która ma być „doklejana” do oryginalnego filmu, aby zachęcić użytkownika do podjęcia wskazanej aktywności,
⚫ testy komentarzy pod konkretnymi zdjęciami/filmami w postach karuzelowych,
⚫ możliwość nanoszenia naklejek i tekstu także na posty z pojedynczym zdjęciem/filmem oraz w postach karuzelowych (dotychczas tylko w relacjach i rolkach),
⚫ możliwość wyboru 3 formatów zdjęć w poście karuzelowym: oryginalny format zdjęcia, portretowy (pionowy) lub kwadratowy,
⚫ możliwość edytowania DM w ciągu 15 minut od wysłania,
⚫ możliwość przypięcia od 1 do 3 konwersacji u góry skrzynki odbiorczej,
⚫ skrzynka odbiorcza na Instagramie zostanie zintegrowana z tą dostępną w Threads, czyli DM-y pojawią się na Threads, ale aplikacja ta nie będzie posiadała oddzielnej skrzynki odbiorczej,
⚫ możliwość udostępnienia relacji z Instagrama na WhatsAppie w formie WhatsApp Status (odpowiednik Instagram Stories),
⚫ ułatwiona możliwość publikowania postów z Instagrama na Threads.

To jeszcze warto wiedzieć:
⚪ 50% treści, jakie użytkownicy widzą na Instagramie, jest obecnie rekomendowana przez AI,
⚪ użytkownicy ponad 60% czasu na Instagramie spędzają na oglądaniu treści wideo (podobnie jak w przypadku Facebooka),
⚪ 75% rolek jest odtwarzanych z dźwiękiem,
⚪ w pierwszym kwartale 2024 Instagram wyprzedził TikToka na liście najczęściej pobieranych aplikacji na świecie,
BeReal, czyli platforma społecznościowa, która miała być przeciwieństwem Instagrama, została sprzedana za 500 mln USD francuskiemu producentowi gier wideo,
⚪ Meta zaprasza badaczy do przeprowadzenia nowych badań nad wpływem Instagrama na nastolatków.

X (Twitter)

Liczba użytkowników na świecie:
611 mln użytkowników aktywnych miesięcznie wg Statista = spadek o 8 mln, czyli 1,3%

Zainteresowanie Twitterem na świecie wg Google Trends (od 01.01.2004 do 31.08.2024)

Zainteresowanie Twitterem w Polsce wg Google Trends (od 01.01.2004 do 31.08.2024)

Najważniejsze nowości:
Grok AI – chatbot, do nauki którego X wykorzystuje posty i aktywności w platformie, ale każdy użytkownik może zrezygnować z udostępniania danych w celu trenowania Groka,
Swipe to Respond – nowa opcja, która zastąpi klasyczne przyciski akcji „odpowiedz”, „polub” i „udostępnij ponownie” (przesunięcie tweeta w prawo będzie teraz oznaczało „odpowiedź”, przesunięcie w lewo – „polubienie”, a dotknięcie i przytrzymanie pozwoli wykonać podjąć pozostałe akcje),
⚫ Verified for Organizations – złoty ptaszek dla firm, który za 2000 USD rocznie zapewni priorytetowe wsparcie, możliwość publikowania ofert pracy i wszystkie funkcje X Premium,
⚫ odnośnik do grup dyskusyjnych dodany do dolnego paska nawigacyjnego,
⚫ nowa, zaawansowana analityka dla subskrybentów Premium, którzy zyskają dostęp do danych dotyczących łącznej liczby wyświetleń, współczynnika zaangażowania, odwiedzin profilu, skuteczności wideo, kliknięć linków i wiele więcej,
⚫ w ramach Community Notes użytkownicy mogą teraz prosić innych użytkowników o dodanie notatki moderującej do treści, które mogą zawierać wątpliwe twierdzenia,
⚫ twórcy będą mogli wyłączyć możliwość publikowania linków w odpowiedziach na swoje posty.

To jeszcze warto wiedzieć:
⚪ X w coraz większym stopniu ogranicza zasięg postów z linkami kierującymi do zewnętrznych witryn,
⚪ X cały czas ma największy odsetek użytkowników (aż 65%), którzy przyznają w badaniu, że korzystają z platformy przede wszystkim w celu pozyskiwania informacji (dla porównania: TikTok 41%, Facebook 37%, Instagram 33%),
⚪ mimo to inne badania pokazują, że coraz mniej osób korzysta z X w celu pozyskiwania informacji, a największą dynamikę wzrostową cały czas wykazuje pod tym względem TikTok,
⚪ Musk nadal przekonuje, że pojawienie się Threads nie spowodowało spadku liczby użytkowników i ich zaangażowania w X, ale dane wskazują, że dzienna liczba użytkowników Threads stale rośnie, a X – spada w podobnym tempie,
⚪ Jack Dorsey (były dyrektor generalny Twittera) opuścił Bluesky, czyli platformę, która miała stać się nowym Twitterem, ale po jego odejściu może mieć problemy z finansowaniem.

LinkedIn

Liczba użytkowników na świecie:
300-350 mln użytkowników aktywnych miesięcznie (brak wiarygodnych danych)

Zainteresowanie LinkedInem na świecie wg Google Trends (od 01.01.2004 do 31.08.2024)

Zainteresowanie LinkedInem w Polsce wg Google Trends (od 01.01.2004 do 31.08.2024)

Najważniejsze nowości:
zautomatyzowane kampanie Accelerate, czyli kampanie wykorzystujące zbiór rozwiązań opartych na AI (odpowiednik Meta Advantage+),
gry z rankingami użytkowników,
możliwość weryfikacji strony firmowej,
firmy będą mogły promować posty nie tylko swoich pracowników, ale też pozostałych użytkowników LinkedIn (pod warunkiem, że wyrażą oni na to zgodę),
⚫ firmy mogą również promować biuletyny tworzone przez użytkowników,
⚫ możliwość korzystania z dynamicznych parametrów UTM w kampaniach płatnych,
⚫ karuzele z wideo (dotychczas tylko ze zdjęciami),
⚫ testy pełnoekranowego odtwarzacza wideo (wygląda podobnie do TikToka),
⚫ firmy mogą teraz zintegrować swoją skrzynkę odbiorczą na LinkedInie poprzez API z Bird CRM, Brandwatch, Hootsuite, Oktopost, Sprinklr oraz Zoho,
⚫ CTV (czyli Connected TV) Ads – poprzez panel reklamowy LinkedIna będzie teraz można ustawić reklamę wideo, która trafi na ekrany smart TV,
⚫ reklamodawcy będą teraz mogły wybierać konkretne miejsca wyświetlania reklam przed filmem u wybranych wydawców.

To jeszcze warto wiedzieć:
⚪ LinkedIn coraz mocniej stawia na współtworzone artykuły, czyli artykuły, które posiadają kilku autorów (póki co dostępne tylko w językach: angielskim, niemieckim, portugalskim, hiszpańskim i francuskim),
⚪ przychody LinkedIna z płatnych subskrypcji wyniosły 1,7 mld USD w 2023 roku, co oznacza wzrost rok do roku o 25% – użytkowników miały przekonać do abonamentu nowe funkcje AI.

TikTok

Liczba użytkowników na świecie:
1 582 mln użytkowników aktywnych miesięcznie wg Statista = wzrost o 20 mln, czyli 1,3%

Zainteresowanie TikTokiem na świecie wg Google Trends (od 01.01.2004 do 31.08.2024)

Zainteresowanie TikTokiem w Polsce wg Google Trends (od 01.01.2004 do 31.08.2024)

Najważniejsze nowości:
Symphony – kreatywny pakiet rozwiązań AI, które ułatwiają tworzenie TikToków,
⚫ w ramach Symphony będzie można tworzyć własne wirtualne postacie w dwóch wariantach: awatary stockowe lub awatary niestandardowe (mocno przypomina rozwiązanie, które w tym samym czasie wprowadza Instagram),
⚫ możliwość stworzenia własnego głosu lektora opartego na AI,
⚫ możliwość wgrywania niestandardowych miniatur klipów,
⚫ TikTok Studio – centrum dla twórców treści, które umożliwia przesyłanie filmów, ich edycję oraz analizę skuteczności na komputerze stacjonarnym,
⚫ pływający odtwarzacz na desktopie, który umożliwia oglądanie filmów na TikToku w małym odtwarzaczu w rogu ekranu komputera, np. podczas pracy w innym programie,
⚫ interaktywne dodatki w formie naklejek z odliczaniem i elementów wyskakujących w kampaniach TopView,
⚫ Duet with Branded Mission – nowa funkcja, która umożliwi markom zapraszanie twórców TikToka do Duetu z ich filmami Branded Mission,
⚫ możliwość wykorzystania UGC (tworzonego w ramach Branded Mission) w kampaniach Out of Phone.

To jeszcze warto wiedzieć:
⚪ dynamika wzrostu liczy użytkowników TikToka mocno wyhamowała,
⚪ TikTok testuje 2 nowe aplikacje, które przypominają Instagrama i Pinteresta,
⚪ obecne centrum marketingowe TikTok Creative Center zostanie zastąpione przez TikTok One,
⚪ chińska spółka ByteDance oświadczyła, że jednak nie zamierza rozdzielać i sprzedawać części TikToka, aby uniknąć zbanowania aplikacji w USA – obecnie działa aktywnie na rzecz uniknięcia blokady, angażując twórców i firmy, które nie wyobrażają sobie funkcjonowania bez TikToka.

YouTube

Liczba użytkowników na świecie:
2 504 mln użytkowników aktywnych miesięcznie wg Statista = wzrost o 13 mln, czyli 0,5%

Cena akcji Alphabet Inc.: ok. 165 USD za akcję = wzrost o 25,5 USD, czyli 18,2%

*Do Alphabet Inc. należy nie tylko YouTube, ale też m.in. Google oraz Android

Zainteresowanie YouTubem na świecie wg Google Trends (od 01.01.2004 do 31.08.2024)

Zainteresowanie YouTubem w Polsce wg Google Trends (od 01.01.2004 do 31.08.2024)

Najważniejsze nowości:
Jump Ahead – możliwość przeskoczenia do momentu filmu, który prawdopodobnie będzie najbardziej interesujący dla użytkownika (decyduje oczywiście AI),
testy gier rozszerzone o kolejne kraje,
⚫ testy nowej opcji wyszukiwania za pomogą Google Lens klipów powiązanych z danym obrazem,
⚫ możliwość wyświetlania „Najbardziej istotnych” w zakładce „Subskrypcje”, aby pomóc użytkownikom znaleźć najnowsze aktualności z kanałów, które ich najbardziej interesują (za rekomendacje odpowiada algorytm),
⚫ test dłuższych poziomów filmów wyświetlanych w zakładce „Shorts” i krótszych pionowych w 'Watch Page” (YouTube chce zatrzeć różnice między oboma formatami),
⚫ posty społecznościowe dostępne globalnie dla wszystkich użytkowników – dzięki nim fani kanału mogą przeglądać posty tekstowe twórców oraz publikować własne posty tekstowe,
⚫ nowy wykres retencji widzów z podziałem na subskrybentów i nie subskrybentów, nowych i powracających, ruch organiczny i płatny,
⚫ możliwość oznaczania innych kanałów w komentarzach za pomocą unikatowych @znaczników dostępna już w 75 językach,
⚫ użytkownicy zyskają możliwość wnoszenia ręcznych poprawek do automatycznych tłumaczeń napisów w klipach, które pozostali będą mogli oceniać (póki co tylko w j. angielskim),
⚫ możliwość stworzenia własnego głosu lektora opartego na AI,
⚫ testy stacji radiowych generowanych przez AI w YouTube Music,
⚫ twórcy będą musieli oznaczać w Creator Studio treści wygenerowane za pomocą narzędzi AI,
⚫ w zakładce „Inspiracje” w YouTube Studio sztuczna inteligencja będzie teraz podpowiadać twórcom pomysły na kolejne filmy,
⚫ twórcy prowadzący transmisję na żywo będą teraz mogli przeglądać reakcje na ich transmisję, w tym sprawdzać, w jakim momencie pojawiło się ich najwięcej,
⚫ transmisje na żywo w technologii HDR,
⚫ rozszerzenie testu z automatycznie generowanymi podsumowaniami transmisji na żywo,
⚫ Shopping Collections – twórcy mogą wybierać produkty swoich ulubionych marek, a następnie umieszczać tego typu kolekcje na liście produktów twórcy, w karcie Sklep i opisach filmu,
⚫ możliwość wyboru jakości obrazu w shortach (3 opcje do wyboru: auto, najwyższa jakość obrazu lub oszczędzanie danych),
⚫ Members Only Shorts – shorty dostępne tylko dla płacących subskrybentów kanału,
⚫ rozszerzenie o kolejne języki testy grupowania komentarzy wg tematów w shortach oraz w transmisjach na żywo (sortowanie automatyczne przez AI),
⚫ testy możliwości projektowania i publikowania własnych unikalnych efektów w shortach, z których mogą korzystać pozostali użytkownicy,
⚫ możliwość generowania w shortach 30-sekundowych, niezapętlonych ścieżek dźwiękowych z utworami instrumentalnymi w dowolnych gatunkach muzycznych (np. pop, hip-hop, country),
⚫ pierwsi twórcy otrzymali już możliwość korzystania z Dream Screen, czyli automatycznie generowanego tła do shortów,
⚫ możliwość pobierania shortów dla subskrybentów YouTube Premium,
⚫ możliwość oglądania shortów w rogu ekranu, podczas wykonywania innych zadań na urządzeniu,
⚫ testy naklejki „Dodaj swoje” w shortach, aby zachęcić użytkowników do publikowania własnych shortów w odpowiedzi na shorta twórcy,
⚫ możliwość automatycznego przekonwertowania dłuższych filmów na wiele krótkich shortów,
⚫ Text to Speech – automatyczna zamiana tekstu na mowę w shortach, co zapewnia automatyczną narrację w klipach,
⚫ automatyczne generowanie napisów w shortach,
⚫ możliwość zapisania muzyki z shortów, co ma ułatwić jej ponowne wykorzystanie,
⚫ możliwość zremiksowania zremiksowanych wcześniej shortów,
⚫ testy kodów QR do udostępniania kanałów,
⚫ możliwość edycji nawet ponad 6-godzinnych filmów (dotychczas brak ze względu na ograniczenia pojemnościowe systemu),
⚫ kolejni twórcy zyskują możliwość zarabiania na płatnych kursach edukacyjnych, publikowanych na swoich kanałach,
⚫ użytkownicy otrzymają możliwość dodawania własnych notek moderacyjnych do filmów, a notatki uznane przez innych za najbardziej pomocne będą wyświetlane pod filmem (rozwiązanie analogiczne do Community Notes w X),
⚫ powiadomienia informujące twórców, kiedy produkty nie są wyświetlane w przesłanych przez nich materiałach wraz ze wskazaniem powodu naruszenia,
⚫ YouTube ma teraz lepiej, bo za pomocą znaczników czasowych, wskazywać twórcom konkretne momenty w ich filmach, które naruszają zasady platformy,
⚫ nowy sposób wyświetlania klipów, które widzowie stworzyli na podstawie treści przesłanych przez twórcę kanału,
⚫ rzadsze, ale dłuższe (nawet o 50%) przerwy reklamowe w CTV,
⚫ odświeżony interfejs YouTube’a na komputerach stacjonarnych dla wszystkich subskrybentów YouTube Premium (spotkał się ze sporą krytyką),
⚫ zaktualizowana aplikacja YouTube TV, która umożliwia widzom zminimalizowanie rozmiaru okna odtwarzania, aby móc korzystać z innych elementów serwisu.

To jeszcze warto wiedzieć:
⚪ YouTube przestrzega twórców, aby nie usuwali przesłanych już filmów, ponieważ jeśli z kanału regularnie usuwane są filmy, to algorytm może go uznać za mniej wiarygodny,
⚪ YouTube zapowiada, że w przyszłości będzie prawdopodobnie możliwa edycja miniatur w shortach,
⚪ dyrektor generalny YouTube’a przekonuje, że YouTuberzy powinni być brani pod uwagę w tradycyjnych nagrodach telewizyjnych, takich jak Emmy,
⚪ MrBeast, czyli światowa gwiazda YouTube’a przyznał ostatnio, że wydaje średnio 10 000 USD na stworzenie miniatur do pojedynczego filmu (do 1 filmu generuje zwykle do 20 wariantów miniatur).

Mój wpis okazał się dla Ciebie przydatny? Zainspirował Cię? A może po prostu chcesz mi podziękować za to, że od 8 lat tworzę dla Ciebie treści, do których masz dostęp za darmo? Jeśli uważasz, że ten wpis na to zasługuje, postaw mi za niego kawę 🙂 PS nie jest to dla mnie jakieś istotne źródło przychodu, bo średnio otrzymuję 1 kawę miesięcznie, ale zawsze pokrywa to jakiś niewielki procent kosztów utrzymania bloga (domena, hosting, certyfikat SSL)

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Obserwuj Rysuję fejsbuki na
Rysuję fejsbuki na LinkedInie
Rysuję fejsbuki na Facebooku
Rysuję fejsbuki na Instagramie
Rysuję fejsbuki na X
Rysuję fejsbuki na TikToku

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *